PDA

View Full Version : Mustang



Hendriks
24 juni 2009, 13:54
Altijd al GAS voor gehad en vanmorgen spontaan tegenaan gelopen, een Fender Mustang Japan met competition stripes.
Ik ga hem morgen halen, dus nu even een foto van internet.
Volgens de verkoper is hij nog onbespeelt.

http://img5.imageshack.us/img5/7776/197220fender20mustang20.jpg

marhoog
24 juni 2009, 13:57
Mooie plank... ben benieuwd naar je echte foto's morgen.. :cheerup:

euroboy
24 juni 2009, 14:38
Vind dit ook enorm vette planken... Ik zou er mij op amuseren! ik heb de cyclone gehad met strepen in het blauw. Mooie mustang!

stratie
24 juni 2009, 15:04
gaaf, ben benieuwd naar de foto's!

ellisvertellis
24 juni 2009, 15:24
Mag ik vragen wat je betaald voor een japanse mustang?

Hendriks
24 juni 2009, 15:28
Laat ik het zo zeggen : het is een kopersmarkt;)

j3r03n
24 juni 2009, 16:53
Aaah, een van de mooiere Fenders :)

Het neefje van mijn Jaguar :seriousf:

Bolder
24 juni 2009, 16:59
Aaah, een van de mooiere Fenders :)

Het neefje van mijn Jaguar :seriousf:

Hoe weet je dat hebben ze dezelfde oma?

wat een rotopmerking, echt

Luke-wannabe
24 juni 2009, 17:42
Cool! Vind zelf Mustangs te dun klinken, maar die looks man... Prachtig.

Hendriks
24 juni 2009, 18:22
Cool! Vind zelf Mustangs te dun klinken, maar die looks man... Prachtig.


Ik vind het ook wel wat hebben , het dunne gluid schijn je van alles aan te kunnen doen, ergens gelezen dat andere pots en cap al wonderen doen, ook andere pups zijn natuurlijk een mogelijkheid. maar dat zien we later dan wel weer.

Luke-wannabe
24 juni 2009, 18:44
Ben benieuwd of het wat gaat worden dan!

Thiez
24 juni 2009, 19:42
ik prefereer de lijnen van de auto boven die van de gitaar.

Maar al met al toch een leuk dingetje.

j3r03n
24 juni 2009, 19:56
ik prefereer de lijnen van de auto boven die van de gitaar.
Haha, ik vind ze allebei wel wat. Allebei rood met een witte competition stripe ;)

vulvasonic
24 juni 2009, 21:43
Altijd prachtig gevonden...., maar dat geluid.....

Ik zou er meteen een stel goede elementen in (laten) zetten en de gitaar voorzien van een set dikke snaren. Door de kortere mensuur en de smalle frets heeft de Mustang enige zorg nodig om goed geintoneerd te blijven. Als je de neiging hebt om een beetje te 'knijpen' tijdens het spelen, zeker wanneer je een voorkeur hebt voor dunnere snaren, dan zou ik mijn blikken toch maar ergens anders op gaan richten, hoe cool ze ook is (want DAT is ze absoluut!). :)

Daan_B
25 juni 2009, 09:59
Heb er ook een gehad, precies die!
Zijn erg mooie en fijne gitaren maar met die sound kan je bijna niks.
Zou er als ik jou was Lace Sensors ingooien, veelzijdigheid en het valt niet op dat er nieuwe PU's inzitten :D.

Hendriks
25 juni 2009, 10:17
Ik wil eerst zien of de short scale mij bevalt. Ik heb overigens op Youtube aardige clips gezien , het is zeker geen allround ,maar voor bepaalde stijlen niet onaardig.

mikeyaxeman
25 juni 2009, 10:37
Mooi ding, mijn vriendin heeft een Musicmaster die is van 74 of zo.
Ook een erg cool ding wat fijn speelt.

Hendriks
25 juni 2009, 13:49
Mooi ding, mijn vriendin heeft een Musicmaster die is van 74 of zo.
Ook een erg cool ding wat fijn speelt.

Die heeft 1 element.
De 2 schuifschakelaars geven wel veel mogelijkheden in/uit fase , ik ga hem vanavond halen en morgen eens op de repetitie aan de tand voelen.

mikeyaxeman
25 juni 2009, 14:18
Die heeft 1 element.
De 2 schuifschakelaars geven wel veel mogelijkheden in/uit fase , ik ga hem vanavond halen en morgen eens op de repetitie aan de tand voelen.

Yep, klopt.

Luke-wannabe
25 juni 2009, 14:19
Die heeft 1 element.
De 2 schuifschakelaars geven wel veel mogelijkheden in/uit fase , ik ga hem vanavond halen en morgen eens op de repetitie aan de tand voelen.
Tussendoor natuurlijk even een paar foto's posten! ;)

Hendriks
25 juni 2009, 14:22
Tussendoor natuurlijk even een paar foto's posten! ;)

Ok maar alleen voor jouw.

Hendriks
25 juni 2009, 21:09
Net de Mustang opgehaald en wat een verrassing , de verkoper vertelde mij gisteren dat hij nog onbespeelt is en inderdaad gitaar is nog nieuw terwijl hij uit 93/94 is , nergens is iets te bespeuren dit is dus 1 van de eerste crafted in Japan. Goede bespeelbaarheid, keurig geintoneerd. Morgen maar eens wat nieuw staal er op en eens zien wat hij doet .
http://img257.imageshack.us/img257/4367/dscn1934.jpg

http://img257.imageshack.us/img257/7859/dscn1933x.jpg

http://img257.imageshack.us/img257/6017/dscn1932.jpg

Mr Xen0
25 juni 2009, 22:43
Op het eerste plaatje zag het er een beetje cheesy uit, maar nu goeie foto's zeg ik; Hele gave gitaar!

Luke-wannabe
25 juni 2009, 22:52
Mooi! Congrats!

Joey Handsome
25 juni 2009, 23:04
Ziet er mooi uit. Zat de pook er ook bij? Al vind ik die zelf niet echt bruikbaar op een Mustang.

Hendriks
25 juni 2009, 23:13
Met pook en gigbag , de pook laat ik er wel af.

pannekoek
25 juni 2009, 23:23
ziet er gaaf uit! alleen zul je mij absoluut nooit zien met zo een ding:chicken:

FruscianteFan
25 juni 2009, 23:38
Mooi hoor :)

j3r03n
25 juni 2009, 23:39
Yeah, ziet er inderdaad mooi uit. En als nieuw! Ben benieuwd naar je eerste speel-indruk ;)

Hendriks
25 juni 2009, 23:48
unplugged klinkt het in ieder geval helemaal niet slecht en de bespeelbaarheid is top, ik moet nu nog even ontdekken hoe je de snaarhoogte verstelt,maar er is genoeg te vinden over de Mustang op het www.

Braindead
25 juni 2009, 23:55
Kurt Cobain kreeg er toch ook een lekkere sound uit?
http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/uploads/Image/kurt_cobain_mustang.jpg

Joey Handsome
25 juni 2009, 23:57
Zijn live sound was nou niet echt bijzonder. Klonk wel lekker rauw hoor, daar niet van.

vulvasonic
26 juni 2009, 00:00
Schitterend hoor, geweldige looks! :mmmm:

Je vertelde al dat de gitaar perfect is geïntoneerd, maar waar ik zelf altijd benieuwd naar ben geweest is de effectiviteit van dit tremolosysteem. Als ik het wel heb, is deze tremolo (vibrato) niet gemaakt om diepe duikvluchten mee te maken. Hoeft ook niet natuurlijk, als je er op een subtiele manier van die zweverige, met galm doordrenkt gekabbel mee weet te produceren. Heerlijk!
Maar blijft de gitaar bij een dergelijk gebruik van de jengelstengel goed op stemming?

Mr.Fingers
26 juni 2009, 00:05
Die van een mustang kan wel wat hebben hoor, veel meer als een bigsby of een jazzmaster/jaguar. Bereik is ook groter. De mustang-vibrato-systeem is de "derde versie" van de fender vibrato, en is het meest stemvast van de drie (strat, jazzmaster, mustang)

@Hendriks: snaarhoogte stel je in door met een imbusje IN de asjes van de brug te gaan (die twee holle buisjes die in de gitaar verdwijnen). Daar zitten boutjes in, waar de brug op steunt, en die kun je omhoog & naar beneden draaien. Snaarhoogte individueel instellen gaat niet, vanwege geen schroeven op de zadels zelf.

Ohja: coole gitaar (maar doe er wel witte covers op ;)) :ok:

Joey Handsome
26 juni 2009, 00:27
Nou heb ik dat nooit mogen ervaren op een Mustang. Ding was na een paar halen flink ontstemd. Stemvaster dan mijn Jaguar heb ik het ook nooit mogen meemaken. Ding ontstemd gewoon niet.

Over die covers, laat die maar zwart. Staat erg mooi zo.

Luke-wannabe
26 juni 2009, 00:42
@ William: Sorry maar dat heb ik nog nooit bij Mustangs ervaren. Één tikje en het was meteen vals.

Joey Handsome
26 juni 2009, 00:43
@ William: Sorry maar dat heb ik nog nooit bij Mustangs ervaren. Één tikje en het was meteen vals.

Wie is William?
Maar je hebt het over die pook hè? Dat is precies zoals ik het ervaren heb.

stikel
26 juni 2009, 04:41
Prachtig om te zien. Heb er zelf een gehad (zelfde kleur) maar vond het geluid dun tot zeer dun. Niet mijn sound. Maar ja smaken verschillen dus wens ik je er veel plezier mee. En hoop dat de sound je bevalt.

Greetz Jan en zoon

Hendriks
26 juni 2009, 07:27
Ik zie wel , ik ben niet zo van de tremelo , hij gaat wel erg soepel , als de snren eraf gaan eens kijken hoe het werkt.

Daan_B
26 juni 2009, 09:33
Jaaa dat ding is heel erg mooi, de brug alleen al..
Had vroeger precies dezelfde, toen ik 14 was speelde ik liever op een shortscale.
Toch wel een beetje jammer dat ik hem weggedaan heb, maarja die sound vond ik niks.
Veel plezier ermee in ieder geval!:ok:

Daan_B
26 juni 2009, 09:35
Kurt Cobain kreeg er toch ook een lekkere sound uit?
http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/uploads/Image/kurt_cobain_mustang.jpg

Ja, dat komt omdat zijn hand voor z'n humbucker zit...

http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/uploads/Image/cobain_mustang.jpg
http://www.therockdose.com/files/2008/12/zumalive099636-kurt-cobain-of-nirva.jpg

almarvk
26 juni 2009, 09:43
Cobain speelde op veel verschillende gitaren, maar eigenlijk altijd met humbucker. Het lijkt mij dus niet specifiek het geluid van een Mustang als je naar Nirvana luistert.

Luke-wannabe
26 juni 2009, 12:48
Wie is William?
Maar je hebt het over die pook hè? Dat is precies zoals ik het ervaren heb.
Onze knuffelbelg aka Fenderbelg Mr. Fingers!
Ja ik had het over die Pook.

Hendriks
26 juni 2009, 13:08
Ik ontdenk net dat de snaren verkeerd om de tailpiece zitten gewikkeld , net andersom , als je de pook nu richting bodie drukt gaat de toon omhoog.
Ik zal er eens nieuwe snaren omleggen en dan op de goede manier.

edit: dit schijnt zo te horen.

Hendriks
26 juni 2009, 14:28
Zo het nieuwe staal zit erop en heb de 18 watter opgewarmt en eigenlijk vind ik dat "dunne en iele"wel meevallen , tussenstand klinkt een beetje als een telecaster , out off phase kilnkt wel dun en iel , maar er zitten mogelijkheden genoeg op. Vanavond bij de repetitie maar eens zien of ik er dan nog zo over denk , ik ben de enigste gitarist in de band en heb wel een dragend/breed geluid nodig.

The Crash Cowboy
26 juni 2009, 23:18
Vet. Maar ik ben natuurlijk ook helemaal gek van (ouwe) Fenders. En ouwe auto's. Chargers, Camaro's ......


én Mustangs. Dus.



:gitarist:

Hendriks
26 juni 2009, 23:55
vanavond gerepeteerd en geluid was ok lekkere snelle slaggitaar stukken en bluesy stuff ,heerlijk , maar na een 1/2 uurtje toch weer mijn strat met z'n dikke neck gepakt , de Mustang heeft voor mij een te dunne/smalle hals , prima voor eventjes ,maar na een tijdje word het irritant .
De strat hals lijkt voor mij gemaakt en dan is het verschil te groot.

zoon van Piet
27 juni 2009, 12:09
Mijn eerste 'echte' gitaar was een Mustang, toen ik nog een klein zoontje van Piet was..

Witte kapjes opzetten? De originele kapjes van Mustangs hadden een soort van grijsgele tint.. En die trem is erg licht, hij reageert meteen en gaat veel verder dan de jazzmaster/jaguar-trem ( of bigsby). Het is echter een kreng om af te stellen, vandaar dat de meesten al vals worden als je ze een beetje scheef aankijkt..komt nog bij dat het snaar-andersom-principe echt klote is als je snel effe een nieuwe snaar op wilt leggen.. om maar te zwijgen over fenders eigen super bullet snaren van vroeger, die trokken vast in die gaten en kreeg je er niet meer uit! En als je een oud snaareind staat uit te boren kun je alleen concluderen dat dit ontworpen is door een terecht miskend genie!

Mustangs zijn echter altijd cool, vanwege het snelle uiterlijk en de beginnersgitaar-status. Ze roepen: ik heb geen dure gitaar nodig om herrie te maken.
Maar als je wat meer gitaar hebt gespeeld, groeien de eigenzinnigheden van dit beestje vaak uit tot tekortkomingen. TS greep toch maar terug naar zijn strat - en dan heb je waarschijnlijk het gevoel eindelijk weer een echte grotemensengitaar vast te houden. Want door de combinatie shortscale en dunne hals/topkam lijkt de mustang zelfs kleiner dan de jaguar..
En uiteindelijk ergeren velen zich aan de dunne sound. Originele Mustangpickups lijken op stratpickups, maar hadden (meestal?) minder windingen en dus een dunnere sound..

Dus toen eind jaren zeventig allerlei scheurelementen op de markt kwamen, moest de Mustang eraan geloven. En fokkerdefuk: ik had die Cobainsetup al in 1978! Echt waar! Later werd het ding nog drastischer omgebouwd en voorzien van 2 P90's en een gibsonstijl schakelaar..

http://img151.imageshack.us/img151/3476/img0114tzm.jpg

jaren mee gespeeld! en ieder jaar in een ander kleurtje gespoten! uiteindelijk werd het een uitleengitaar voor andere aspirantgitaristen..

En tja.. achteraf is het natuurlijk een absolute doodzonde om een beitel te zetten in een L-serie Fender? ik zal mezelf dan ook vrijwillig melden voor een standrechtelijke executie op de eerstvolgende gitaarnet-meeting!

Hendriks
27 juni 2009, 18:34
Mooi gesproken man , sterk spul dat Fishermensfriend.;)

Ik herken jouw verhaal , heb begin jaren 80 eens een voorversterker uit de Elektuur in een jaren 70 strat gezet , tja te weinig ruimte voor batterij en print ,dus beitelen.

Mischien dat ik daaarom nu zo zuinig ben op mijn gitaren.

geert1976
27 juni 2009, 18:37
http://link.marktplaats.nl/261566483

hé hendriks, doe je hem alweer in de verkoop:???:

Tupelo
27 juni 2009, 19:04
Behalve cool, cool, cool, cool, cool, cool, cool !! :cheerup:

Ik vind die dunne sound juist uniek en in een utopische situatie, waarin ik de juiste muzikanten om mij heen heb,
zou die juist erg bruikbaar zijn. :ok:

Maatje van mij heeft er eentje met een - ik geloof - Pearly Gates in brug positie, SD Hotrail in nek positie & daartussen zit nog een onbekend element. Dat scheurt wel.

Tegenwoordig laat hij 'm afstellen door Luthiers in DB; heb mezelf er ook eens aan gewaagd en ben blij dat men hier opmerkt dat intoneren wat aandacht vergt, want het viel nooit mee.

Hendriks
27 juni 2009, 19:31
http://link.marktplaats.nl/261566483

hé hendriks, doe je hem alweer in de verkoop:???:

Yep , staat wel cool zo, maar ik heb liever een gitaar die ik ook ga gebruiken.

geert1976
27 juni 2009, 20:36
Yep , staat wel cool zo, maar ik heb liever een gitaar die ik ook ga gebruiken.

Jammer dat die je niet bevalt, ik hoop wel dat je er geen verlies op zal maken