PDA

View Full Version : apart subforum voor pickups?



Nicks
24 juni 2009, 13:06
De laatste tijd zie ik veel pickup vragen langskomen en het valt me op dat we wel meerdere gitaar en amps subforums hebben maar geen pupsectie. Het zou op zijn minst wel een FAQtopic verdienen.

Mephistocles
24 juni 2009, 13:53
Miss een faq, maar een apart subforum? Wat kun je over pickups zeggen? Alleen humbucker/single-coilvragen zijn het posten waard. Verder miss nog over hoe je wat aansluit, en verschillende schakelingen, en de eindeloze discussies wat er mooier is... Daar kun je denk ik niet echt een actief subforum van maken. Ik denk dat er dan in "overige snaarinstrumenten" nog meer gepost gaat worden...

Mitch
24 juni 2009, 14:02
Een FAQ met "sow man, mijn Squier klinkt egt veel beter dan een Fender nu ik GFS pickups erin heb gezet" is misschien wel handig
:soinnocent:

Nicks
24 juni 2009, 14:34
Miss een faq, maar een apart subforum? Wat kun je over pickups zeggen? Alleen humbucker/single-coilvragen zijn het posten waard. Verder miss nog over hoe je wat aansluit, en verschillende schakelingen, en de eindeloze discussies wat er mooier is... Daar kun je denk ik niet echt een actief subforum van maken. Ik denk dat er dan in "overige snaarinstrumenten" nog meer gepost gaat worden...

Je kan zat over pickups zeggen, je hebt zoveel verschillende soorten (Retrotron, trisonic, P90, christian, lipstick, piezo etc) Daarnaast heb je nog passief/actief en ik denk dat mensen die hun eigen pickups maken hiermee makkelijker met elkaar kunnen discusseren. Je vergeet trouwens ook nog de afstelling van je pickup, de opbouw, het soort magneet en ga maar door.

Bovendien zou je ook kunnen stellen dat mensen over het algemeen alleen maar fender en gibson vragen hebben op het forum dus het algemene gitaar subforum is dan ook niet meer nodig toch? Beetje horizon verbreding kan geen kwijt imo.

die eindeloze discussies heb je overigens in elk subforum en met soundfiles kan je in ieder geval al meer je mening onderbouwen.

bert k
24 juni 2009, 15:38
Tja, ik vind het wel gewoon onder electrische gitaren vallen, dus een eigen subforum lijkt me niet nodig. Maar een FAQ over pickups is een goed plan. Maar: wie schrijft hem? Liefhebbers?
Open maar gewoon een topic in electrisch, als het goed genoeg is kleef ik hem wel vast.

Kakihara
24 juni 2009, 21:06
Ik heb dit een tijdje geleden ook al eens aangekaart, zonder resultaat zoals blijkt :)
Ik ben er nog altijd voorstander van, gezien er toch redelijk wat vragen over pickups gesteld worden. Maar of het een noodzaak is ?
Een Faq of een sticky lijkt me ook wel handig, maar dan loop je volgens mij het risico dat er een faq over tuners, brugtypes, topkammaterialen, potmeters, het plaatsen van plaatjes in een post en godweetwatnogallemaal gevraagd wordt, met als resultaat dat de eerste pagina van een forum volledig in beslag genomen wordt door die faqs/stickies en je om de eerste nieuwe post te lezen naar pagina 2 of 3 moet, en van klikken word ik zo moe.
Verder vraag ik me af wat wat er in zo'n faq over pickups zou moeten staan ? Volgens mij is slechts een enkeling geïnteresseerd in de werking van een pickup en willlen de meesten gewoon soundsamples horen - die op de website van de desbetreffende fabrikanten meestal wel te vinden zijn.
Bovendien, als je de zoekfunctie een beetje gebruikt, kom je vrijwel alles te weten over pickups...

Arvoitus
24 juni 2009, 21:13
Misschien eentje over Gitaaronderdelen.

Nicks
25 juni 2009, 09:03
Eind volgende week heb ik wel tijd om een mooi topic te starten. ;)

bert k
25 juni 2009, 10:49
Ben benieuwd, dan zal ik ook eens wat opruiming houden in de andere sticky's.

Arjan12
25 juni 2009, 11:31
Misschien eentje over Gitaaronderdelen.

Dat vind ik een goed idee. Daar kan je dan inderdaad je vragen stellen over pups, tuners, slagplaten etc. etc.

bert k
25 juni 2009, 11:50
Dat kan toch gewoon in Elektrische gitaren? Ik zie geen voordeel, behalve dat er nog meer subfora bijkomen.

Arjan12
25 juni 2009, 12:25
Het voordeel is dat het dan overzichtelijker wordt, waarschijnlijk krijg je dan minder dubbele topics. De search is namelijk niet optimaal en niet iedereen weet hoe je met Google goed zoekt.

Aan de andere kant begrijp ik ook dat jullie zo min mogelijk subfora willen.