PDA

View Full Version : Reverb? info



Rock Bottom
24 juni 2009, 11:25
Ik ben opzoek naar een pedaaltje wat mij een gooie surflike sound kan geven.
Ik zat dus te denken aan een reverb maar ik moet wel kunnen klooien met de speed en depth. Iemand tips(liefst een beetje budget)?

skanky
24 juni 2009, 11:30
Speed en Depth heb je alleen bij modulatie-effecten als Chorus/Flanger/Phaser/Tremolo.
Bij Reverb heb je weer andere parameters als bv decaytime, size ed.
Wat zoek je precies?
Voor een surf-reverb-sound zou je bv kunnen kijken naar de EHX Holy Grail of de Boss FRV-1 (Fender Reverbpedaal).

Rock Bottom
24 juni 2009, 11:54
Ik ben net begonnen met psycho/rocka/surfbilly bandje maar heb niet veel ervaring met het spelen van deze muziek.
Ik heb thuis een national versterkertje waar ik met spelen met de reverb, debt en speed knoppen een lekker surfgeluidje uit krijg en nu zoek ik dus een pedaal waar ik dit geluid een beetje mee uit mijn buizenbak kan krijgen.

zit ook wat youtube clips checken met effecten nu en zal ook ff kijken naar de Holy Grail en FRV-1 en ook wat Chorus/Flanger/Phaser/Tremolo spul.
Boss RE-20 heeft ook wel wat

Bedankt voor de tips.

Rock Bottom
24 juni 2009, 12:27
De boss FDR-1 heeft nu wel de voorkeur, ga hem zo denk ik maar eens testen bij feedback.
Heeft Behringer of een ander budgetmerk hier nog een leuke kopie of tegenhanger van?

Basseytje
24 juni 2009, 13:40
ik raad aan geen behringer te kopen.
goedkoop is duurkoop vooral bij pedalen

Nitefly7
24 juni 2009, 14:32
bij Surf-muziek denk ik eerder aan een lekkere slapback delay (Carl martin Red Repeat, Digitech Digidelay of Boss DD-pedaal) en een tremolo (Carl Martin trem of de geweldige Danelectro Cool Cat)..

mijn rockabilly sound is een redelijke hoeveelheid reverb, maar toch vooral een kabbelende tremolo en een korte delay met weinig herhalingen..

tillens
24 juni 2009, 14:32
Songworks Little lanilei of een Solemate van Van-Amps, zijn erg mooie pedalen!

Rock Bottom
24 juni 2009, 20:54
Iedereen bedankt voor de info, de coolcat tremelo komt er van de week aan. nu nog ff verder kijken voor de rest