PDA

View Full Version : Satriani goes Marshall



JimiDylan
24 juni 2009, 01:37
Satriani is terug bij Marshall, net als Dave Mustaine gaat hij gebruik maken van de Marshall JVM410H. Ik vind persoonlijk dat deze amp zwaar underrated is (maar uiteindelijk blijft het smaak natuurlijk). En ik vind dat het veel zegt dat Satriani zijn eigen lijn, de Peavey JSX verlaat voor de JVM.
http://www.marshallamps.com/resources/news/resources_news.asp

caliban
24 juni 2009, 02:13
Joe Satriani speelt toch uiteindelijk gewoon op wat hij wil, hij krijgt nu gewoon wat geld van Marshall, en vroeger van Peavey

TimmU
24 juni 2009, 02:48
Joe satriani speelt nu als zijnde gitarist in chickenfoot over Marshall, dat zegt niks over joe satriani die Peavey speelt als lid van de act 'Joe Satriani'.

Rude Perception
24 juni 2009, 02:50
Joe Satriani speelt toch uiteindelijk gewoon op wat hij wil, hij krijgt nu gewoon wat geld van Marshall, en vroeger van Peavey

Peavey heeft een versterker met zijn naam erop gemaakt. Ik neem dus aan dat de sound daar redelijk in overleg mee is bepaald. Dat zo'n 'custommade' versterker het verliest zegt natuurlijk wel veel.
Overigens, in welke zin is de JVM zo underrated? Hij is toch behoorlijk positief ontvangen?

Rude Perception
24 juni 2009, 02:53
TIMMU! Sinds wanneer lees jij zo laat 's avonds nog daadwerkelijk wat?

Ik iig niet meer:P. Linkje naar artikel over het hoofd gezien.

Naja, blijkbaar wint marshall het dus alleen in die band, wat dus niet zo veel zegt over Satriani's mening over de versterker dan ik dacht. Hij heeft dus gewoon een ander geluidje nodig dan de peavey.

JimiDylan
24 juni 2009, 06:55
Peavey heeft een versterker met zijn naam erop gemaakt. Ik neem dus aan dat de sound daar redelijk in overleg mee is bepaald. Dat zo'n 'custommade' versterker het verliest zegt natuurlijk wel veel.
Overigens, in welke zin is de JVM zo underrated? Hij is toch behoorlijk positief ontvangen?Op dit forum word de JVM niet eens gezien als een high-grade amp door de meeste. Terwijl het de duurste amp van Marshall is. Ik vind dat vaak jammer, want er is een verschil tussen een slechte amp, en een amp die door een bepaald persoon niet mooi/cool/goed gevonden word.

belfrink
24 juni 2009, 11:09
Geldt enkel voor de Chickenfoot shows :)

Solo zal hij gewoon over de JSX heads blijven spelen.

duckman
24 juni 2009, 12:19
is die JSX ook niet gebaseerd op de 6100?
Voor de rest zijn endorsments toch louter commercieel ( duh).
Zo vaak dat gasten op ander spul spelen in de studio.

En zo hoort het ook ,je zoekt de tools om het beste te bereiken...

marc_o
24 juni 2009, 12:31
Ik snap het gebash op de meeste marshalls al helemaal niet.....net als de TSL, men roept elkaar maar wat na, terwijl het een erg fijne en zeer bruikbare versterker is, en de JVM al helemaal.....

Henri H
24 juni 2009, 12:36
Ik snap het gebash op de meeste marshalls al helemaal niet.....net als de TSL, men roept elkaar maar wat na, terwijl het een erg fijne en zeer bruikbare versterker is, en de JVM al helemaal.....Daar ben ik het mee eens.
Alleen zijn de meesten erg gecharmeerd van het crunch kanaal, ik wat minder, vooral op laag volume.
Het Clean en de beide OD kanalen zijn erg mooi, ook op laag volume.

marc_o
24 juni 2009, 12:40
Ah okay, nou, ik denk dat wanneer je uit de JVM nergens een zeer goed geluid zou kunnen toveren, je beter zou uitzien naar een andere hobby.....

sjaak1990
24 juni 2009, 13:16
Ah okay, nou, ik denk dat wanneer je uit de JVM nergens een zeer goed geluid zou kunnen toveren, je beter zou uitzien naar een andere hobby.....

Zeer goed lukt mij niet, een goede crunch sound wel natuurlijk.

Het gebash op de Marshall is denk ik omdat mensen te weinig naar alternatieven kijken.

Henri H
24 juni 2009, 13:35
Welk alternatief is er dan voor de JVM?

- prijs
- mogelijkheden
- geluids kwaliteit
- 100 Watt volledig buizen

caliban
24 juni 2009, 14:25
Welk alternatief is er dan voor de JVM?

- prijs
- mogelijkheden
- geluids kwaliteit
- 100 Watt volledig buizen

Een Bugera die niet stuk gaat. Of een ENGL Blackmore (wel wat minder opties).

Braindead
24 juni 2009, 14:53
Zoals hier al gezegd zal Satriani zijn eigen amp niet zomaar vaarwel zeggen. Het gaat alleen om een chickenfoot deal. Wel een leuk bandje trouwens maar ik vind Satriani's werk hierin nou niet al te geweldig. Is natuurlijk ook een heel andere tak van sport voor hem dus zal wel ff wennen zijn.

belfrink
24 juni 2009, 15:20
is die JSX ook niet gebaseerd op de 6100?

De JSX komt voort uit een gemodde Peavey 6105 en Triple XXX en de uiteindelijke versie die Satch zelf gebruikt is nummer 7 volgens mij.

De Marshall TSL100 (DSL weet ik niet zeker) is dan wel weer gebaseerd op de 6100.

De gemodde versie gebruikt hij live bij de G3 in Denver 2004, echt een moddervet geluid en dat is protoype 3 als ik het goed heb. Snap werkelijk niet dat er nog zoveel aan die amp is gewijzigd en ik vind de uiteindelijke JSX gewoon te scherp in het hoog.

Vind zijn Marshall sound (6100 clean + DS1) toch echt veel vetter dan de tone die hij de laatste jaren met de JSX heeft.

The Lo Lands
24 juni 2009, 15:40
Ik snap het gebash op de meeste marshalls al helemaal niet.....net als de TSL, men roept elkaar maar wat na, terwijl het een erg fijne en zeer bruikbare versterker is, en de JVM al helemaal..... +1 Wannabees zijn dat, heel veel mening weinig eigen ervaring. Vaak is het goed om spullen te beoordelen middels eigen ervaringen. Wat voor de één werkt kan voor de ander niet werken. Dat Satriani nu op een Marschall speelt is inderdaad weinig nieuws. Satriani speelt in de studio ook op Fender amps. Als je een pro bent zoek je de juiste spullen voor het beste eindresultaat. Ik kan het gewoon niet veroorloven om meerdere versterkers te hebben maar ik ben dan ook geen pro ;)

belfrink
24 juni 2009, 16:01
+1 Wannabees zijn dat, heel veel mening weinig eigen ervaring. Vaak is het goed om spullen te beoordelen middels eigen ervaringen. Wat voor de één werkt kan voor de ander niet werken. Dat Satriani nu op een Marschall speelt is inderdaad weinig nieuws. Satriani speelt in de studio ook op Fender amps. Als je een pro bent zoek je de juiste spullen voor het beste eindresultaat. Ik kan het gewoon niet veroorloven om meerdere versterkers te hebben maar ik ben dan ook geen pro ;)

Dat bedoel ik ;)

Hij heeft op zoveel verschillende gear gebruikt in de studio door de jaren heen, maar live is hij toch vrij constant gebleven (Ibanez JS, Marshall/JSX en effect board)

sjaak1990
24 juni 2009, 16:31
Welk alternatief is er dan voor de JVM?

- prijs
- mogelijkheden
- geluids kwaliteit
- 100 Watt volledig buizen

Brunetti 059
Amps met minder mogelijkheden die beter klinken, bijvoorbeeld een plexi achtige amp, neem bijvoorbeeld een ceriatone kit.
Marshall 6100 ;)
Meeste alternatieven die ik kan noemen zijn duurder zoals VHT, Diezel, orange...

JimiDylan
24 juni 2009, 16:36
Daar ben ik het mee eens.
Alleen zijn de meesten erg gecharmeerd van het crunch kanaal, ik wat minder, vooral op laag volume.
Het Clean en de beide OD kanalen zijn erg mooi, ook op laag volume.

Hier ben ik het ook mee eens, crunch kanaal gebruik ik zeker het minst.
Maaruhm, ik merk al dat er toch wel mensen zijn die deze amp kunnen waarderen.

Henri H
24 juni 2009, 16:40
De Brunetti is ook dik €2000,-
De 6100 komt in de buurt maar heeft niet dat "brute" OD2 kanaal, trouwens OD1 gaat ook verder.
Ceriatone, tja, ken ik niet, wat dat betreft heb je een punt, mensen kijken soms niet verder dan hun neus lang is. ;)

sjaak1990
24 juni 2009, 16:43
De Brunetti is ook dik €2000,-
De 6100 komt in de buurt maar heeft niet dat "brute" OD2 kanaal, trouwens OD1 gaat ook verder.
Ceriatone, tja, ken ik niet, wat dat betreft heb je een punt, mensen kijken soms niet verder dan hun neus lang is. ;)

Brunetti voor onder de 1300 gezien. Ik maak hier alleen een punt over alternatieven verder geen slecht woord over de JVM. Was eerst vooral verbaast over de scheur van de duurdere sig:x en de beukende scheur van de Einstein.

marc_o
25 juni 2009, 14:16
Overigens is de nieuwe JSX 50 watt top niet zomaar een lagere wattage top, hij heeft andere mogelijkheden en een ander, meer vintage gericht, geluid.

Les Paul R8
25 juni 2009, 14:44
Brunetti 059
Amps met minder mogelijkheden die beter klinken, bijvoorbeeld een plexi achtige amp, neem bijvoorbeeld een ceriatone kit.
Marshall 6100 ;)
Meeste alternatieven die ik kan noemen zijn duurder zoals VHT, Diezel, orange...

Sorry, maar ceriatone vind ik maar een klein beetje in de richting komen van wat een Plexi zou moeten zijn. De Marshall Plexi reissue's vind ik al snel beter en dat is nog steeds een behoorlijk eind weg van wat Marshall zelf ooit maakte.

svdijk
25 juni 2009, 20:28
Gelukkig gaat 'ie weer over op Marshall!!
Vond z'n geluid de laatste tijd niet echt geweldig meer, veel te dik en modderig (luister maar 'ns naar de cd van Chickenfoot).
Blijft natuurlijk m'n mening, maar daar hou ik echt niet van.
Dan klink een JVM toch wat puntiger en agressiever.
Ben benieuwd hoe die klinkt als Satch erover speelt!

whammy67
27 juni 2009, 09:51
Ik ben gister naar Chickenfoot geweest en had deze discussie gemist en nogal verrast dat ie over Marshalls speelde (overigens niets ten nadele van Marshall hoor, maar at the filmore speelde hij nog over de jsx Link (http://www.musicradar.com/news/guitars/video-satrianis-chickenfoot-stage-setup-revealed-208498) )
Het ging niet helemaal vlekkeloos, want Michael Manning (guitartech) heeft wat met zijn zaklampje lopen schijnen in de achterkant van de amps.
Mike Anthony speelde wel gewoon over Peavey, en Sammy over Crate, dus is het alleen Joe die even een switch maakte voor deze tour?

Erik70
27 juni 2009, 18:15
Ik ben ook naar Chickenfoot geweest....
LEKKERRRR BANDJUUUUHHHHH

sjaak1990
28 juni 2009, 23:46
Grappig om te zien dat hij toch peavey gebruikt en vooral dat hij alleen het clean kanaal gebruikt.

belfrink
29 juni 2009, 11:27
Grappig om te zien dat hij toch peavey gebruikt en vooral dat hij alleen het clean kanaal gebruikt.

Nou ja ... hij gebruikt al tig jaren enkel de clean met een distortion pedaal ervoor. In zijn oude Marshall tijd was dat ook al zo.

Henri H
29 juni 2009, 12:03
Ik ben gister naar Chickenfoot geweest en had deze discussie gemist en nogal verrast dat ie over Marshalls speelde (overigens niets ten nadele van Marshall hoor, maar at the filmore speelde hij nog over de jsx Link (http://www.musicradar.com/news/guitars/video-satrianis-chickenfoot-stage-setup-revealed-208498) )
Het ging niet helemaal vlekkeloos, want Michael Manning (guitartech) heeft wat met zijn zaklampje lopen schijnen in de achterkant van de amps.
Mike Anthony speelde wel gewoon over Peavey, en Sammy over Crate, dus is het alleen Joe die even een switch maakte voor deze tour?


Ik ben ook naar Chickenfoot geweest....
LEKKERRRR BANDJUUUUHHHHHMaar de JVM klonk goed?
Kon je ook zien of hij gebruik maakte v.d. verschillende kanalen v.d. JVM of ook alleen maar clean?

sjaak1990
29 juni 2009, 21:43
Nou ja ... hij gebruikt al tig jaren enkel de clean met een distortion pedaal ervoor. In zijn oude Marshall tijd was dat ook al zo.

Ik vond zn tone niet mooi, nu wel en weet verder niet veel van zijn gear. Had een mindere scheur verwacht van clean+pedaaltje.

whammy67
29 juni 2009, 22:45
Maar de JVM klonk goed?
Kon je ook zien of hij gebruik maakte v.d. verschillende kanalen v.d. JVM of ook alleen maar clean?

Het geluid vond ik OK. De gitarist van het voorprogramma stond erg schel. Ik heb niet de settings, kanaal aansturing bekeken. In ieder geval was hij niet aan het tapdancen om te schakelen. Een van de Marshalls deed niet echt wat de guitartech gewend was, want, zoals eerder gemeld, stond hij een paar keer aan de achterkant met een lichtje te kijken en te prutsen.
Mocht je een CSI achtig fotobewerkingsprogramma hebben, dan kan je de volgende beelden misschien oppimpen. Beter heb ik ze niet kunnen maken.
http://img6.imageshack.us/img6/4553/marshalls.jpg (http://img6.imageshack.us/i/marshalls.jpg/)
http://img14.imageshack.us/img14/6536/joeenmarshall.jpg (http://img14.imageshack.us/i/joeenmarshall.jpg/)

Henri H
29 juni 2009, 23:42
De buitenste 2 Marshalls lijken me de 2 kanaals versie van de JVM of 2 TSL'en?
Ik denk niet dat het mogelijk is om die foto dusdanig op te krikken dat je daar nog wat mee kan, misschien Schizo?

edit: die ene helemaal rechts is nog een JSX?

caliban
30 juni 2009, 01:56
Ik denk echt niet dat dit twee TSL's gaan zijn.

Henri H
30 juni 2009, 08:12
Het lijken alle drie wel 2 kanaals JVM's.
Op zich wel logisch als ie alleen maar de cleane kanalen gebruikt, dan voldoet de JVM215H prima natuurlijk.

whammy67
30 juni 2009, 10:59
edit: die ene helemaal rechts is nog een JSX?

Nee dat is een Crate voor Sammy Hagar. Er stond aan beide zijde van het drumstel eentje. Kwam bij 1 nummer niet geheel tot zijn recht als Hagar gitaar speelde (slagpartij) Was of niet goed gemixt of het kwam doordat ik recht voor de JVM's van Satch stond. Bij een ander nummer (soort van gitaarduel....... ) kwam de Crate wel tot zijn recht en hoorde je m goed.
Anthonty speelde overigens over zijn Peavey's VB3 net als in Amerika. Satch's board was volgens mij hetzelfde als in America zie linkje op 4:00 (http://www.musicradar.com/news/guitars/video-satrianis-chickenfoot-stage-setup-revealed-208498)

whammy67
30 juni 2009, 18:55
Of kijk deze beelden (Chickenfoot - Live at the Olympia, Paris, France 29/06/2009) van Parijs d.d 29-6-2009

Henri H
30 juni 2009, 22:02
Deze bedoel je? http://www.youtube.com/watch?v=I_N4aQqXBpI

whammy67
1 juli 2009, 08:36
Deze bedoel je? http://www.youtube.com/watch?v=I_N4aQqXBpI

Je hebt helemaal gelijk!!

Henri H
1 juli 2009, 08:40
Daarop kon je wel zien dat het 2 kanaals JVM's waren maar niet of hij alleen maar clean gebruikt o.i.d.
Ik ga d'r vanuit dat hij alleen maar clean gebruikt trouwens, het scheurgeluid is nl. niet à la Marshall.

Trouwens, Chad Smith gaat lekker te keer zeg! :o

whammy67
1 juli 2009, 14:06
Trouwens, Chad Smith gaat lekker te keer zeg! :o

Nu even niet meer, omdat hij in de Parijs show zich zelf behoorlijk geblesseerd heeft. De Madrid show is gecanceld.