PDA

View Full Version : EMG(groot probleem)



panterawolf123
24 juni 2009, 00:09
Kijk is aan nou ik heb zelf een epi goth ben er heel blij mee en wou er in het begin emg's in zetten omdat ik er van vrienden en mijn gitaar leraar goede verhalen van hoorde..
Maar ben later toch van gedachte veranderd en hield hem standaard.
Maar ik ben zaterdag naar sonisphere geweest (en heb Metallica gezien) en ik zag Kirk op een ESP flying V met EMG elementen erin spelen (ook wel gezien in de muziek video The day that never comes.) Dus ik dacht ik wil ook zo'n model!!(kan ik meteen mijn epi in drop C of B houden) Maar een ESP is veel te veel geld ik kan het gewoon niet veroorloven. En toen kwam ik op het idee waarom koop ik geen epi Flying V en laat er ik Emg 80/60 in zetten. nou mijn vraag is dat het geld wel waard? klinkt het dan ook een beetje metallica ? waar kan ik het beste laten doen? en heeft er iemand zelf ook ervaring mee?

Greetz. =)

geert1976
24 juni 2009, 00:18
Laat je niet misleiden door videoclips en concerten, het wil namelijk niet zeggen dat ze die gitaren, met die hardware ook in de studio hebben gebruikt, lepel gewoon EMG's in je SG en je kunt prima Metallica beuken

KamikazaGuitar
24 juni 2009, 00:59
Waarom is het een groot probleem als je je alleen afvraagt of iets z'n geld waar is? :chicken:

Rude Perception
24 juni 2009, 02:55
Waarom is het een groot probleem als je je alleen afvraagt of iets z'n geld waar is? :chicken:

Precies mijn eerste reactie. Ik ben bang om puur meer hits en meer reacties te krijgen. Verder idd gewoon die dingen erin pleuren. Metallica speelt bijna alleen maar over EMG's.

macwilliams
24 juni 2009, 03:26
Enkel de EMG's zullen jou niet als metallica doen laten klinken. Daar is je amp nu ook wel debet aan. Je zult er qua geluid wel op vooruit gaan dus het is het echt wel waard.

Ibanez666
24 juni 2009, 08:07
Wat is je budget nou precies?

panterawolf123
24 juni 2009, 08:57
Waarom is het een groot probleem als je je alleen afvraagt of iets z'n geld waar is? :chicken:

Nou omdat er mensen er dan sneller op anwoorden uit ervaring x'D en dat ik er meerdere mensen over hoor twijfelen..

panterawolf123
24 juni 2009, 09:01
Wat is je budget nou precies?

Nou de gitaar krijg van mijn pa als goed is maar ik heb een goed betaald baantje voor mijn leeftijd en ik denk ongeveer dat het ff uitrekenen( pick-ups ongeveer 70€X2+laten inbouwen 150€=dus laten we zeggen rond de 300 €

Hydra
24 juni 2009, 09:02
Vergeet idd je amp niet, doet veel meer dan je pickups.

Als ik zelf mocht kiezen had ik eerst geld gespaard voor een geschikte amp en die emg,s later geplaatst

Josha
24 juni 2009, 09:11
Ik heb de pick-ups in mijn LTD AX-50 vervangen met EMG's en het verschil hoor je wel. Heb alleen een waardeloze versterker staan en daarover hoor je het dan weer een stuk minder. Dus je moet er wel op letten dat het niet alleen de EMG's zijn die je geluid maken maar dat de versterker daar nog meer verantwoordelijk voor is.

Is het het waard? Ik vind van wel, ben meer dan tevreden over het geluid dat er nu uit mijn (verder goedkope) gitaar komt. En het ziet er nog eens vet uit ook. xD

Noctiis
24 juni 2009, 09:12
Mee eens, met een goede amp kom je verder dan enkel nieuwe pickups. Zeker als beginner, met alle respect natuurlijk, is het verschil erg moeilijk om te horen en het is mijn ervaring dat je echt goed gemotiveerd wordt als je geluid vanuit de kern al lekker vet is. Kortom, mooie metal combo kopen :-)

Kost het laten inbouwen van die dingen trouwens 150 euro???? Bloody hell..

McVenco
24 juni 2009, 09:15
Nou de gitaar krijg van mijn pa als goed is maar ik heb een goed betaald baantje voor mijn leeftijd en ik denk ongeveer dat het ff uitrekenen( pick-ups ongeveer 70€X2+laten inbouwen 150€=dus laten we zeggen rond de 300 €

Pickups laten inbouwen 150 Euro? :dontgeti: Wat voor een oplichter is dat als ik vragen mag?

Volgens mij moet je met een tientje of 4 al wel klaar zijn, meer dan wat frezen (voor de batterij - als dat al nodig is) en solderen is het niet.

panterawolf123
24 juni 2009, 09:25
Pickups laten inbouwen 150 Euro? :dontgeti: Wat voor een oplichter is dat als ik vragen mag?

Volgens mij moet je met een tientje of 4 al wel klaar zijn, meer dan wat frezen (voor de batterij - als dat al nodig is) en solderen is het niet.

Ja ik dacht ga ff voor het uiterste uit dan heb ik in iedergeval genoeg geld :P

Ja het ook zo ik treed regelmatig op mijn amateur bandje en dan spelen we met engl en marshalls en randall thuis heb ik een kut ding een line-6 spider jam 30

panterawolf123
24 juni 2009, 09:29
Laat je niet misleiden door videoclips en concerten, het wil namelijk niet zeggen dat ze die gitaren, met die hardware ook in de studio hebben gebruikt, lepel gewoon EMG's in je SG en je kunt prima Metallica beuken

het is een epi explorer goth.
en ik (moet) een nieuwe erbij want het snaren wisselen en weer opnieuw stemmen echt een rot klus

almarvk
24 juni 2009, 09:37
Als ik jou was zou ik eerder gaan kijken voor een goede amp ipv een andere gitaar omdat je geen snaren kan verwisselen...

McVenco
24 juni 2009, 09:52
en ik (moet) een nieuwe erbij want het snaren wisselen en weer opnieuw stemmen echt een rot klus

Jij bent dus ook van het type die elke keer een nieuwe auto koopt als de asbak vol is? :chicken:

panterawolf123
24 juni 2009, 09:58
Als ik jou was zou ik eerder gaan kijken voor een goede amp ipv een andere gitaar omdat je geen snaren kan verwisselen...

Ja ik kan het wel maar ga jij je gitaar die standaard gestemt staat met 010 snaren naar Drop B te stemmen.. dan merk je het vanzelf dus daarom gewoon een 2e gitaar lekker in standaard met ernie ball low bottom en de andere gewoon met een 7 snarige gitaar setje erop voor drop C en B

almarvk
24 juni 2009, 10:18
Tipje als mod: let op punten, komma's en zinsbouw. Zo snapt niemand er wat van.



Veranderingen in stemming van bijv. standaard E naar B is een behoorlijk verschil. Geen enkele gitaar gaat daar makkelijk mee om. Stel dan je gitaar af op bijvoorbeeld een B stemming met goede en dikkere snaren, dan dat je constant heen en weer loopt te stemmen.

En van je topic snap ik zelf ondertussen geen ene drol meer van. Eerst wil je een sound, dan elementen, dan versterker en nu weer een anders gestemde gitaar? Wat wil je nou!!

panterawolf123
24 juni 2009, 10:19
Jij bent dus ook van het type die elke keer een nieuwe auto koopt als de asbak vol is? :chicken:

Als het kan waarom niet x'D

nee maar het is gewoon nodig met 1 gitaar red ik het gewoon niet om aan de criteria van mijn band mee te kunnen spelen

JurjenYarr
24 juni 2009, 10:23
welke emg's wil je kopen? ik heb zelf die zakk wylde set en die bevalt uitstekend. ik zou ze ook zeker niet in laten bouwen maar zelf aan het klooien gaan, leer je er ook nog wat van en het is zeker goed te doen.

Jurjen

panterawolf123
24 juni 2009, 10:28
welke emg's wil je kopen? ik heb zelf die zakk wylde set en die bevalt uitstekend. ik zou ze ook zeker niet in laten bouwen maar zelf aan het klooien gaan, leer je er ook nog wat van en het is zeker goed te doen.

Jurjen

Ja maar ik ben zo bang dat ik mijn gitaar naaar de klote breng en ik vertelde het mijn pa en voordat ik klaar was zei hij al je gaat het laten doen Want als jij het doet dan ligt zometeen weer alles in puin..

Arvoitus
24 juni 2009, 10:29
Pickups laten inbouwen 150 Euro? :dontgeti: Wat voor een oplichter is dat als ik vragen mag?

Volgens mij moet je met een tientje of 4 al wel klaar zijn, meer dan wat frezen (voor de batterij - als dat al nodig is) en solderen is het niet.

Ik denk dat het inbouwen inclusief pickups 150 euro kost.

panterawolf123
24 juni 2009, 10:32
Tipje als mod: let op punten, komma's en zinsbouw. Zo snapt niemand er wat van.



Veranderingen in stemming van bijv. standaard E naar B is een behoorlijk verschil. Geen enkele gitaar gaat daar makkelijk mee om. Stel dan je gitaar af op bijvoorbeeld een B stemming met goede en dikkere snaren, dan dat je constant heen en weer loopt te stemmen.

En van je topic snap ik zelf ondertussen geen ene drol meer van. Eerst wil je een sound, dan elementen, dan versterker en nu weer een anders gestemde gitaar? Wat wil je nou!!

o sorry nou ik wil die elementen om dat geluid te kunnen creëren. en dan zeggen meerdere mensen dat ik beter een versterker kan nemen (wil ik niet kom ooit nog is) met andere woorden neem geen 2e gitaar en toen kwam ik met het gezeik met die snaren dat ik daarom omdat ik in verschillende stemmingen speel een 2e gitaar nodig heb zo genoeg info?

greetz (:

almarvk
24 juni 2009, 10:37
Nee, ik snap nog steeds geen ene f*ck van je zinsconstructie :stop:

Maar goed; binnen je band wordt dus met meerdere stemmingen gewerkt. Dan is het inderdaad handig om een extra gitaar te hebben.

panterawolf123
24 juni 2009, 10:40
Nee, ik snap nog steeds geen ene f*ck van je zinsconstructie :stop:

Maar goed; binnen je band wordt dus met meerdere stemmingen gewerkt. Dan is het inderdaad handig om een extra gitaar te hebben.

ja maar gewoon ik weet al wat ik wil ik ga eerst kijken hoeveel geld ik eraan kwijt ben en dan zet ik ze erin Tnx. everybody ;)

almarvk
24 juni 2009, 10:59
Waarom open je dan een topic als je het toch allemaal wel weet?

panterawolf123
24 juni 2009, 11:06
Waarom open je dan een topic als je het toch allemaal wel weet?

Ik ben na dit topic er eindelijk achter ben sorry hoor meneer dat ik je tijd verprutst het je hoeft toch niet persee te reageren..Damn

Josha
24 juni 2009, 11:11
Ik speel met mijn LTD in Drop C met .013 snaren en dat gaat prima en klinkt heerlijk met de EMG's. Ik heb wel nog een 2e gitaar die gewoon in standaard of Drop D staat maar dat is meer omdat ik met .013 het niet aandurf mijn LTD in standaard te zetten.

En je hoeft ze heel niet te laten inbouwen. Ik had nog nooit wat gesoldeerd (afgezien van 1 of 2 dingen jaren geleden op school) en ik heb ze er helemaal zelf ingezet en alles opnieuw gesoldeerd en het werkt perfect. Ging natuurlijk niet in 1x goed, maar erg veel moeite heeft het niet gekost.

Maar je wilt met je EMG's het geluid van een gedowntunde gitaar maken? Dat wordt lastig, met een gitaar in standaard stemming. =]

Neals
24 juni 2009, 11:16
Ik zou geen EMG's in een gitaar zetten om het geluid van Metallica te krijgen. Ik zou juist EMG's in een gitaar zetten omdat je huidige pick-ups/sound niet bevalt en je in EMG's een goed alternatief ziet.

Sanderltd
24 juni 2009, 11:40
Ik ben na dit topic er eindelijk achter ben sorry hoor meneer dat ik je tijd verprutst het je hoeft toch niet persee te reageren..Damn

Hij doelde gewoonweg op het feit dat je hier eerst een nieuw topic opent met een shitload aan vragen en interessante wendingen, maar daarna plots alles zelf beter lijkt te weten...

En daar heeft ie... vol-komen gelijk in! (Hans Teeuwen)


Ps: en je bent nu al 2 keer gewezen op je spelling en zinsbouw; doe er dan ook iets aan, want soms zijn je posts haast onleesbaar.

panterawolf123
24 juni 2009, 12:09
Hij doelde gewoonweg op het feit dat je hier eerst een nieuw topic opent met een shitload aan vragen en interessante wendingen, maar daarna plots alles zelf beter lijkt te weten...

En daar heeft ie... vol-komen gelijk in! (Hans Teeuwen)


Ps: en je bent nu al 2 keer gewezen op je spelling en zinsbouw; doe er dan ook iets aan, want soms zijn je posts haast onleesbaar.

ja sorry ik meende dat ook al te zien :$ ja jullie hebben volkomen gelijk.....
en waarom ik zo verschrikkelijk belabberd schrijf weet ik niet misschien omdat ik te veel in 1 keer wil vragen of zeggen en het door elkaar heen ga gooien..
Alleen dit snap ik niet (maar daarna plots alles zelf beter lijkt te weten...) ik heb alleen gezegd dat ik toch maar die dingen erin ga zetten als ik weet hoe duur het is.. en het is meer een discussie geworden dan een info forum(komt gedeeltelijk door mij sorry daarvoor) en verder iedereen bedankt

Cheers =D

Ibanez666
24 juni 2009, 12:15
Ja maar ik ben zo bang dat ik mijn gitaar naaar de klote breng en ik vertelde het mijn pa en voordat ik klaar was zei hij al je gaat het laten doen Want als jij het doet dan ligt zometeen weer alles in puin..

Ja maar als je het zelf doet leer je het wel...lekker motiverend zo

panterawolf123
24 juni 2009, 12:19
Ja maar als je het zelf doet leer je het wel...lekker motiverend zo

ja dat kan ik altijd nog is met een gitaar van mijn vriendin doen(en als het zou lukken zou ze het nog waarderen ook).

Ze heeft een stagg vind ik zelf echt een stuk brandhout

Ibanez666
24 juni 2009, 12:23
ja dat kan ik altijd nog is met een gitaar van mijn vriendin doen(en als het zou lukken zou ze het nog waarderen ook).

Ze heeft een stagg vind ik zelf echt een stuk brandhout

En als het niet zou lukken...verkering uit? ;)

Josha
24 juni 2009, 12:29
En je hoeft ze heel niet te laten inbouwen. Ik had nog nooit wat gesoldeerd (afgezien van 1 of 2 dingen jaren geleden op school) en ik heb ze er helemaal zelf ingezet en alles opnieuw gesoldeerd en het werkt perfect. Ging natuurlijk niet in 1x goed, maar erg veel moeite heeft het niet gekost.

Zoals ik al zei, zelf doen is erg makkelijk. En dat het niet in 1x goed ging was alleen omdat er soms een draadje net niet goed genoeg vast zat en omdat ik het nodig vond een 2e batterij toe te voegen.

panterawolf123
24 juni 2009, 12:59
En als het niet zou lukken...verkering uit? ;)

Nee zou ze niet erg vinden..

panterawolf123
24 juni 2009, 13:26
Zoals ik al zei, zelf doen is erg makkelijk. En dat het niet in 1x goed ging was alleen omdat er soms een draadje net niet goed genoeg vast zat en omdat ik het nodig vond een 2e batterij toe te voegen.

Ja maar is er ook plek voor een batterij in die gitaar(flyinig V) Want zometeen moet ik gaan zagen en dat doe ik toch echt liever niet zelf

Josha
24 juni 2009, 13:34
Ik had er eerst passieve pickups in zitten en heb momenteel 2 batterijen erin zitten zonder ook maar iets te zagen.Weet niet precies hoeveel ruimte jij achterin hebt, maar met een beetje passen en meten is het mij gelukt ze erin te krijgen. Dus als je ongeveer net zoveel ruimte hebt als ik dan moet dat wel goed komen met 1 batterij.

bagheera
24 juni 2009, 13:56
Nee zou ze niet erg vinden..

hopelijk voor jou leest ze niet mee :soinnocent:
of je kan het gaan uitleggen :makeup:

stratie
24 juni 2009, 14:37
Damn...Ik heb het hele topic gelezen, en ik kan naar alle eerlijkheid zeggen dat ik er geen kont van snap. Wees eens concreet, wat wil je eigenljk?

Volgens mij wil je dus die nieuwe pups in laten bouwen? Om zo dicht mogenlijk de metallica sounds te benaderen?...hmmm ok.

als beginner is een multie effect ook wel leuk, kan je veel mee expirimenteren en in een beetje modern multie effect zit ook nog best een aardig geluid.

Neals
24 juni 2009, 16:35
ja dat kan ik altijd nog is met een gitaar van mijn vriendin doen(en als het zou lukken zou ze het nog waarderen ook).

Ze heeft een stagg vind ik zelf echt een stuk brandhout

Ik denk dat het vooral te maken heeft met de herkomst van de baterijen;)

Eomer
24 juni 2009, 17:39
Ja maar is er ook plek voor een batterij in die gitaar(flyinig V) Want zometeen moet ik gaan zagen en dat doe ik toch echt liever niet zelf

Zagen??? Dan zou ik idd naar je Pa luisteren en de boel in laten bouwen!!!

panterawolf123
24 juni 2009, 22:49
Damn...Ik heb het hele topic gelezen, en ik kan naar alle eerlijkheid zeggen dat ik er geen kont van snap. Wees eens concreet, wat wil je eigenljk?

Volgens mij wil je dus die nieuwe pups in laten bouwen? Om zo dicht mogenlijk de metallica sounds te benaderen?...hmmm ok.

als beginner is een multie effect ook wel leuk, kan je veel mee expirimenteren en in een beetje modern multie effect zit ook nog best een aardig geluid.

ja sorry voor de rare forum het ging echt van het ene naar het andere hopelijk word mijn volgende beter. Maar van foutjes leer je he :$

stratie
25 juni 2009, 09:43
ja sorry voor de rare forum het ging echt van het ene naar het andere hopelijk word mijn volgende beter. Maar van foutjes leer je he :$

:dontgeti:

Dont worry abouth it. ''De'' forum ies aardig tegen nieuwe topic starters ;)

En wat ga je nu uiteindelijk doen dan? toch de nieuwe pups?

panterawolf123
25 juni 2009, 18:56
:dontgeti:

Dont worry abouth it. ''De'' forum ies aardig tegen nieuwe topic starters ;)

En wat ga je nu uiteindelijk doen dan? toch de nieuwe pups?

Nou ikga kijken hoeveel ik van mijn pa kan krijgen en probeer een gibson flying V te kopen Als ik het geld ervoor krijg en daar dan die pups in te zetten.
En krijg ik het geld niet dan maar en epi ;)

pannekoek
25 juni 2009, 19:16
Nou ikga kijken hoeveel ik van mijn pa kan krijgen en probeer een gibson flying V te kopen Als ik het geld ervoor krijg en daar dan die pups in te zetten.
En krijg ik het geld niet dan maar en epi ;)

[schaamteloze-spam-mode]hey mocht je nog interesse hebben in een les paul zakk wylde met seymour duncan blackouts? :blast: scheelt je weer zagen![/schaamteloze-spam-mode]

geert1976
25 juni 2009, 19:30
[schaamteloze-spam-mode]hey mocht je nog interesse hebben in een les paul zakk wylde met seymour duncan blackouts? :blast: scheelt je weer zagen![/schaamteloze-spam-mode]

dat is positieve spam:seriousf::seriousf::seriousf::seriousf:, je wilt toch niet in een Gibson zagen:o:angry:

humbucker
25 juni 2009, 19:47
Waarom al dat gezaag hier?

Wat een zaagtopic!