PDA

View Full Version : iemand een idee welke pick ups dit zijn ???



bagheera
23 juni 2009, 17:06
Hey iedereen,

misschien niet de makkelijkste vraag maar weet er iemand welke pick ups dit zijn
http://www.youtube.com/watch?v=2-n_nN5Lzdk&feature=channel

en welke amp en gebruikt hij een effect

ik vind dit echt een mooi geluid

Billy Turf
23 juni 2009, 17:35
zo te horen komt hij zeer dicht bij het geluid van de orginele track, maar damn wat een lelijke gitaar!

Volgens mij een PRS.

Orgasmocaster
23 juni 2009, 20:44
mijn gok is Lace arena's

Orgasmocaster
23 juni 2009, 20:45
http://lacemusic.com/electric_pickups/arena/arena_specs.php

groovieguitarguus
23 juni 2009, 20:52
Ultrasonic????
Zaten vroeger ook in de luxe Ibanez modellen.

RoelTM
23 juni 2009, 20:57
Kun je Pinkkitty3 niet even een pm sturen?

levi
23 juni 2009, 21:21
Volgens mij zijn het niet die lace dinge.
Ik zie heel vaag in wit in het midden van de onderkant van het element nog wat staan.Lijken mij ibi elementen. Hij speelt in ieder geval op een prs se. EN denk dat die zijn gitaar door een eq heeft geduwt of zo. Hij gebruikt volgens mij ook een distortion effecten pedaal maar dat weet ik niet zeker...

Orpheo
23 juni 2009, 22:23
Volgens mij zijn het niet die lace dinge.
Ik zie heel vaag in wit in het midden van de onderkant van het element nog wat staan.Lijken mij ibi elementen. Hij speelt in ieder geval op een prs se. EN denk dat die zijn gitaar door een eq heeft geduwt of zo. Hij gebruikt volgens mij ook een distortion effecten pedaal maar dat weet ik niet zeker...

ibi elementen zijn niet helemaal vlak en zwart 'ala' EMG; ik denk toch lace dus.


maar... waarom denk je in GODSNAAM PRS SE?! die krengen zijn vlak, en deze gitaar is carved, met intoneerbare wraparound, met leuke inleg ala vogeltjes maar net niet, andere carve dan PRS, andere potconfiguratie etc etc.

ik zou 't echter niet zo 1 2 3 weten.



die 2 toggles bij de brug zouden ook niet in een standaard PRS control cavity passen, en de headstock is flamed maple, in dezelfde kleur als de body, heeft PRS ook niet of nauwelijks...

bagheera
24 juni 2009, 00:51
Kun je Pinkkitty3 niet even een pm sturen?

ja dat heb ik gedaan maar op zijn profiel stond dat het 2 maand geleden is dat hij zich laatst aangemeld heeft dus ik weet niet of die boodschap wel gaat toekomen

levi
25 juni 2009, 17:48
ibi elementen zijn niet helemaal vlak en zwart 'ala' EMG; ik denk toch lace dus.


maar... waarom denk je in GODSNAAM PRS SE?! die krengen zijn vlak, en deze gitaar is carved, met intoneerbare wraparound, met leuke inleg ala vogeltjes maar net niet, andere carve dan PRS, andere potconfiguratie etc etc.

ik zou 't echter niet zo 1 2 3 weten.



die 2 toggles bij de brug zouden ook niet in een standaard PRS control cavity passen, en de headstock is flamed maple, in dezelfde kleur als de body, heeft PRS ook niet of nauwelijks...

Je heb ook prs se custom (volgens mij) die heeft geen vlaken body. En het staat op dat zwarte plaatje waar je die staaf in de neck van de gitaar gaat daar staat volgens mij SE op hoor... en je heb wel van die ibi.s met helemaal zwarte elementen... kijk :http://www.guitarampkeyboard.com/rs/misc/16674.jpg

Edit: okee tis geen prs se das een beetje dom van mij...
Maar in een vlugge blik leek het wel zo.

sjaak1990
25 juni 2009, 19:39
Zeker geen prs, wel lekkere sound voor youtube. Wel een gruwelijk lelijke gitaar.

Liquid_Metal
25 juni 2009, 22:52
zo te horen komt hij zeer dicht bij het geluid van de orginele track, maar damn wat een lelijke gitaar!

Volgens mij een PRS.

Zo erg als smaken kunnen verschillen. Ik vind dit echt een supermooi gitaartje. Maar bij mij gaan Telecasters, Jaguars en ander gespuis er ECHT NIET in.
Het lijkt mij inderdaad ook een PRS, Custom USA zo te zien.
En zijn het geen EMG elementen?

Orpheo
25 juni 2009, 23:37
De carve klopt niet voor n prs, de inleg klot niet, de vorm klopt niet, de locatie van knoppen klopt niet, tis absoluut geen prs brug.

De pickups van die ibane zijn wel helemaal zwart, maar bij dat youtubeclipje zie je dat de cover egaal is, je ziet niet de spoelen zoals bij die ibanez. Als het emgs zouden zijn, zou je niet dat witte in t midden zien. Het zijn die laces dus.

Rock Bottom
26 juni 2009, 02:54
ibi elementen zijn niet helemaal vlak en zwart 'ala' EMG; ik denk toch lace dus.


Ik heb hier een paar ibi pups liggen die helemaal vlak en zwart zijn.
humbuckers waar voorop alleen heel klein ibanez staat op dezelfde plek als het bij emgs staat en achterop IBZ made in japan.

Morgen maar eens in een topictje gooien die dingen want ik kan er geen schema van vinden heb ze ooit eens gekregen met push pull pots erbij mar hoe ik die dingen in een gitaar trap weet ik nog niet.

Luke-wannabe
26 juni 2009, 02:58
Hoe komen jullie bij PRS :seriousf: Lijkt mij eerder Crafter of Carvin. Weet niet meer, want haal die merken altijd door elkaar.

Rock Bottom
29 juni 2009, 11:11
edit: nee was em niet

Orpheo
29 juni 2009, 11:13
Dean hardtail?

ook niet. die heeft geen vogel als inleg, en een heeeel andere carve en vorm. en een 2 delige brug, niet 1 delig.

Rock Bottom
29 juni 2009, 11:25
Ik kwam hem net ergens tegen en dacht aan dit topic, maar toen ik het ff vergeleek met het filmpje was ik er al uit.