PDA

View Full Version : Hnad! Engl Thunder 50w reverb



Igos du Iskana
23 juni 2009, 13:56
Hoera! nieuwe versterker gekocht!!! een Engl Thunder 50w reverb
Vorige week heb ik het een en ander aan buizenversterkers uitgetest om een opvolger te vinden voor mijn Roland cube 30. Ik ben naar Huiygensmuziek in hengelo gegaan (en eerder heb ik ook in Nijmegen even een paar amps heel kort uitgeprobeerd:de Vox AC-30 CC2 klonk fantastisch, maar was gewoon te groot (en lelijk) om op m'n kamer te passen (studentenkamer 12m2)
Fender Blues Tweed amp, vond het helemaal niets, ik wil gewoon een veel hardere Brul...)
ik had ongeveer 1000 te besteden en was echt op zoek naar een kleine buizencombo met een stevige bluese-y crunch/scheur...
Ik kreeg een grote oefenruimte ter beschikking en kon helemaal ongestoord m'n gang gaan op mijn Fender Standard american lefty telecaster.

Een Koch Multitone II 50Wcombo... Wauw, daar was ik even stil van... Wat een geluid!! waanzinnig mooie clean, en het leadkanaal gaat van een lief grommen tot een scherpe maar vooral rouwe distortion.... maar wel erg groot en ruim 300 euro boven m'n budget...

Marshall DSL 401 een 40W JVM2000 combo
Dat viel me verschrikkelijk tegen... de clean klonk heel vlak en levenloos. goed van een marshall verwacht je ook geen spetterende clean, maar ook het crunch kanaal voegde niets toe... het scheurt wel, maar zo vlak en klinisch. Het was helemaal niet wat ik van een buizenamp had verwacht, zeker niet een die tegen de 8-900 euro kost(ben de exacte prijs vergeten) Ik heb ruim een half uur geprobeerd om die marshall lekker te laten klinken, en dat is me niet gelukt. als ie 400 euro zou kosten zou ik 'm nog niet kopen, maar dan doorsparen voor een versterker die beter klinkt

Daarna pakte de verkoper (aardige kerel wel, verstand van zaken) een Engl Thunder uit het rek,
Een 50W combo met een reverb functie.
Aangeslingerd, en voila, dat klinkt erg goed! Mooi heldere clean, vooral een waanzinnige dynamiek in het geluid(de Koch was beter) elke aanslag knalt er lekker door, en zingt dan prachtig na. Op het leadkanaal blijf je de dynamiek houden maar komt er een rauwe scheur uit. van een schor randje tot aan een volbloed metal-scheur. en dat voor 875 euro(na wat overleg werd dat 799 :cooler:)

Uiteindelijk werd de beslissing genomen op basis van de prijs/geluid verhouding... Koch; Tja viel buiten m'n budget, maar zeker de fijnste amp waar ik op gespeeld heb... misschien als het schip me geld aankomt.
de marshall klonk slecht en was die >800euro absoluut niet waard.
de Engl klonk niet zo mooi als de Koch, maar dat klinkt nog steeds heel goed. Hij kost alleen aanzienlijk minder als de Koch.
Dus de Engl werd in pa's auto gelegd en sindsdien ben ik al dagen heerlijk met m'n gitaar bezig...

marter544
23 juni 2009, 14:06
Gefeliciteerd! Ik vond Huigens eerder best wel een kutzaak, maar sinds ze normale prijzen hanteren, en die nieuwe gitaarverkoper Pim er is, is het een stuk voor uit gegaan.. Zo kost de multitone bij feedback 1799 euro, en bij huigens 1400 dacht ik.

macwilliams
23 juni 2009, 16:51
Ik heb de thunder ook onder handen gehad. Mooie amp met lekker geluid, gefeliciteerd.

Bolder
23 juni 2009, 18:16
FOTOOOOOOOOO's

caliban
23 juni 2009, 19:00
Ik vond de screamer er in de vergelijkingsclips ook heel vet uitkomen. Heel veel plezier ermee.

Igos du Iskana
24 juni 2009, 11:18
De Screamer was idd ook erg lekker, die heb ik ook heel even bespeeld. Klonk vergelijkbaar met de thunder, iets beter misschien zelfs. Uiteindelijk vond ik het kleine formaat van de thunder de de kleindere prijs doorslaggevend :)

@Bolder, zal ff kijken of ik wat foto's kan maken, volgens mij heb ik m'n Camera bij m'n ouders laten liggen... desnoods doe ik het met m'n telefoontje

deefke666
24 juni 2009, 18:20
congratz met je amp he,

ik heb een maand geleden dezelfde gekocht en ik ben er supertevreden van...
ik heb hem ook vooral gekocht voor het kleine formaat... als je hem hoort zou je nooit denken dat zo'n geluid uit zo een kleine versterker kan komen vind ik..

het enige nadeel ervan vind ik een klein beetje de gedeelde toonregeling, maar ik heb er een ht dual van blackstar tussen gezet en dat werkt echt perfect voor mij....

grtz d:rockon: