PDA

View Full Version : Zoektocht naar akoestische sound



Il_Falco
23 juni 2009, 12:14
Hoi, dit weekend heb ik met mijn groep Fade Out opgetreden in een klein zaaltje, maar het was niet om naar huis over te schrijven. Wij spelen op twee akoestische gitaren. we hadden praktisch geen tijd om te soundchecken en hoorden onszelf niet op het podium. We hadden vooral problemen om de gitaren met de micro's 'op te vangen' en te mixen met de zaal. Zijn er hier alternatieven voor? en akoestische gitaar bijvoorbeeld met een line out ofzo.. misschien Piëzo of zo.. Ik heb enkele dingen opgezocht maar ben er niet wijzer uit geworden. Kunnen jullie me helpen?

Ik kwam de epiphone ultra 2 al tegen. misschien dat die iets is?

pimmetje
23 juni 2009, 12:49
Zijn verschillende oplossingen voor.
Piezo, soundhole, whatever...
Of een gitaar waar 't al in zit :D.

Heb je al bij Fishman gekeken?
Je kan ook als test een goedkoop dingetje van pakweg 15eu erin zetten... Bellcat als ik 't goed heb.

Ik zet 'm trouwens in akoestisch. Lijkt me kansrijker voor antwoorden hierop, omdat 't eigenlijk om een optie op een akoestische gitaar gaat. Vragen => PM

hendrix2
24 juni 2009, 23:01
Mijn akoestische wordt versterkt met een B-Band 3.2 systeem. Ik ben zéér te spreken over de geluidskwaliteit van B-Band. Ik weet niet in welke mate die los te koop zijn echter.

Fishman maakt ook degelijk spul. Maar daar ken ik eigenlijk niet veel van :)

Laser
29 juni 2009, 13:21
Magnetische elementen zijn het minst feedabackgevoelig.
Fishmann Rare Earth, FRE humbucker, LR Baggs M1, om er een paar te noemen.
Goed geluid.

Of een combo ( piezo en microfoon intern) met een feedback killer rubberdeksel helpt ook al een eind, zeker in hoog geluidsvolume. Van die combo's zijn er ook een aantal op de markt.

Even wat informatie verzamelen zou ik zeggen.

Il_Falco
29 juni 2009, 19:54
ok, bedankt! ik zal eens aan het zoeken gaan.

jim__
29 juni 2009, 20:28
Ik kwam de epiphone ultra 2 al tegen. misschien dat die iets is?
Als je op zoek bent naar een akoestisch geluid zou ik sowieso niet voor de Epiphone Les Paul Ultra 2 gaan, tenzij je ook elektrisch veel wilt gaan doen. Wel gave dingen overigens, maar voor het geld van een ultra zijn er een hoop goede solid body akoestische gitaren met ingebouwde versterking te koop. Misschien een tip: mijn akoestische heeft een B-band A5T systeem met ingebouwde tuner, en zeker dat laatste is erg handig. Er zijn dan ook steeds meer gitaren standaard uitgerust met tuners. Achteraf een systeem inbouwen zou ik niet snel doen tenzij je erg gehecht bent aan je gitaar, voor het geld heb je al een complete gitaar met ingebouwd systeem.
Mocht je een nieuwe gitaar overwegen, ga dan vooral veel gitaren en verschillende types uitproberen en vraag jezelf af wat je belangrijk vindt: een goede akoestische sound, een goede versterkte sound of beiden. Voorbeeld: een Ovation Adamas klinkt versterkt schitterend, maar akoestisch klinkt ie nergens naar. De Yamaha APX serie klinkt live goed en akoestisch ook behoorlijk, maar mist akoestisch volume. Zelf speel ik op onderstaand type, klinkt zowel akoestisch als versterkt erg overtuigend maar heeft dan weer eerder last van feedback zoals alle grotere types gitaren. Vandaar dat ik hem dan weer minder snel op een klein druk podium in zal zetten.
http://www.eaglemusicshop.com/images/MdProd/tw15h_1.jpg