PDA

View Full Version : Beginnen met Bass



proost022
23 juni 2009, 08:47
Ik speel al een anderhalf jaar gitaar en zou nu misschien wel een basgitaar willen kopen. Maar als ik het goed verstaan heb heb ik dan nog een andere versterker nodig ook. Ik zou graag willen beginnen maar niet te veel geld uitgeven, het zou kunnen dat ik het maar niks vind en daarna veel geld kwijt ben.

Suggesties?

arcane
23 juni 2009, 08:53
je zou een line 6 toneport gx kunnen aanschaffen voor een euro of 70. die kun je dan aansluiten op je pc. Die is nl. ook gemaakt voor bas. Dan heb je geen enorme kosten aangezien je nog twijfelt. Bovendien kun je het ding dan ook leuk gebruiken voor je gitaar. Ook voor opnames enzo.

Henkie spenkie
23 juni 2009, 12:23
Als je al een goede gitaarversterker hebt zou je die eventueel wel thuis kunnen gebruiken. Een gitaarspeaker die wel een beetje volume aankan, kan ook wel een bas (heel zachtjes) aan. Zolang je het niet te hard zet gaat het niet stuk.

Je kunt daarmee alleen niet verder in een bandje, maar in een oefenruimte is vaak ook wel een basamp staan. Het geluid zal niet al te super zijn maar het kan best, ik doe het met basles ook altijd.

arcane
23 juni 2009, 12:26
Toch raad ik het af om bas te gaan spelen over een gitaar amp, ook al speel je op laag volume. Een gitaaramp is niet gebouwd voor basgitaren. De amp zelf zal het wel aankunnen, maar de speakers zijn er toch echt niet voor gemaakt.
Het zou toch zonde zijn dat je op die manier je amp kapot maakt.

Henkie spenkie
23 juni 2009, 16:35
Ben met je eens dat het verre van ideaal is, maar als je het gewoon echt heel beschaafd doet moet het geen problemen opleveren volgens mij. Zou het ook niet te lang doen, maar 2 maandjes om te kijken of je het wat vind is prima.

In princiepe zijn computerboxjes natuurlijk ook niet echt gemaakt voor basgitaren..

arcane
23 juni 2009, 18:48
nee, maar het signaal wat de toneport uitstuurt is er wel voor gemaakt dat de computerboxjes het wel aankunnen.