PDA

View Full Version : Online faillissements verkoping



munkie
22 juni 2009, 21:25
Ik ben ooit eens helemaal naar N-Brabant getreind om een gitaar op te halen. Was uit een faillissements veiling van van Beusekom. Daar krijg ik nu nog steeds mailtjes van.

Heb nu een veiling gezien met zware houtbewerkings- en verfspuit apparatuur. Misschien iets voor de ambitieuze zelfbouwer met veel ruimte?

http://www.beusekom.nl/auction/default.asp?SaleID=340&asub=&lotDisplay=cat

Misschine dat er een kijkdag is. Anders is het bieden, als je winnaar bent, zelf ophalen, eerst contant betalen en dan maar hopen dat het apparaat het doet.

Cocobolo
22 juni 2009, 21:57
die partij fneer is zeker wel interessant : iemand toevallig naar de kijkdag (vandaag) geweest?

jan jansen
22 juni 2009, 22:41
die partij fneer is zeker wel interessant : iemand toevallig naar de kijkdag (vandaag) geweest?

zeker voor dat zeer lage openingsbod...

gertgert
23 juni 2009, 00:02
mm, een stoelpootgelijkzaagtafel...
als zoiets bestaat dan is er hoop voor een tweedehands fretsleufzaagmachine

Cocobolo
30 juni 2009, 19:08
die partij fneer is zeker wel interessant : iemand toevallig naar de kijkdag (vandaag) geweest?

even mijzelf quoten : ik heb dus maar geboden op dat fineer want ik had toevallig wat maple fineer nodig. En in Arnhem is het 40 euro voor een vierkante meter. Helaas was er geen enkele info over hoeveel het was. Ik heb nog gebeld en ze vertelden, ja het is een grote partij, niet een paar velletjes.

Nou, het was een heel avontuur : ik heb de veiling dus "gewonnen". Met de veilingkosten erbij + vrachtwagenhuur was ik uiteindelijk bijna 500 euro kwijt. Maar ik heb gisteren in de snikhete zon (en geen drinken bij me, stom van me) van 10 tot 14.30 uur staan laden! Kun je je voorstellen hoeveel fineer ik nu heb....ik heb zelfs aan het eind de eigenaar 75 euro betaald als ik maar ALSJEBLIEFT de rest van het fineer mocht laten staan, ik werd er gewoon gek van! Ik ben nog steeds kapot van het sjouwen want thuis moest ik alles er ook weer uit halen! En daarbij viel ik ook nog tussen de laadklep en de vrachtwagen, waarbij ik in mijn handjes mag knijpen dat ik niets gebroken heb (ben wel helemaal beurs uiteraard, kan amper lopen).

dusss....ik weet gewoon niet eens waar ik ermee naar toe moet...verwacht maar af en toe een pakket op marktplaats of zo, want ik heb genoeg voor 10 levens :???:

arcane
30 juni 2009, 19:18
damn, dat is wel een klote situatie zeg. Denk je lekker goedkoop uit te zijn.

Succes met de verkoop ervan, of veel plezier met het kampvuur.

oigun
30 juni 2009, 19:18
Ik zit hier echt te bulderen van het lachen. (behalve dat je gevallen bent natuurlijk) Welke soorten fineer zijn het? Misschien wil ik wel een paar velletjes van je overnemen.

Hedge
30 juni 2009, 20:09
Dit is idd erg leuk om te lezen. Heb ook een grote :). Ik hoop dat je snel weer hersteld bent.

De vraag is natuurlijk of het de moeite waard was. Zit er mooi spul tussen qua tekening?

Erikt
30 juni 2009, 20:16
Voor 500 euro, dat is toch best een groot bedrag als je het stuk wat je nodig had in de winkel voor 40 euro kon krijgen. Als ik wist wat het was, kon ik je zeggen of ik het nodig heb :P (en je er zodoende dus vanaf helpen)

Cocobolo
30 juni 2009, 20:26
Ik zit hier echt te bulderen van het lachen. (behalve dat je gevallen bent natuurlijk) Welke soorten fineer zijn het? Misschien wil ik wel een paar velletjes van je overnemen.

Het is heel veel eiken en beuken (helaas), maar ook veel kersen, iets minder esdoorn helaas (maar wel lekker breed), erg veel zebrano, ook werkelijk fantastisch mooi olijfessen (breed zat voor een gitaar), ook erg mooi noten, en nog wat andere soorten. Niet supertopisch of zo, maar het is het geld absolut waard geweest (maar dat besef ik me pas als de spierpijn weer wat over is :seriousf: ).

Ik laat het even een paar dagen liggen, het ligt nu op 1 grote berg en ik kan er dus amper bij. Ik moet even nadenken hoe ik mijn werkplaats weer toegankelijk ga krijgen. Want dat had ik nog niet verteld, maar door die lange laadtijd kon ik ook niet op tijd zijn bij een loods waar ik ruimte heb en waar ik het had willen neerleggen. Dus toen moest ik het maar thuis neerleggen. En daar had ik het nou juist NIET willen hebben (ik had net dit weekend flinkopgeruimd en nu ligt het weer vol).

Wat is jullie idee van fineer voor een elektrische gitaar? Met een mooie binding staat het natuurlijk uitstekend....ik meen dat Warmoth en zo het ook wel met fineer doen? (of doe ik ze nu te kort).

Wacht, ik sluit een foto bij van wat olijfessen fineer, ik vind het enorm mooi
...en voordat jullie allemaal gaan mailen : ik weet nog niet of ik dat wel weg doe, sorry...zeker niet in 1 keer alles! Een velletje voor een gitaar is een ander verhaal.
ik moet eerste eens rustig tellen hoeveel ik daarvan heb. Maar minstens 50 vel van 3 meter lang denk ik.

http://i138.photobucket.com/albums/q263/arcadeoriginals/DSC01916.jpg

http://i138.photobucket.com/albums/q263/arcadeoriginals/DSC01919.jpg

http://i138.photobucket.com/albums/q263/arcadeoriginals/DSC01920.jpg

http://i138.photobucket.com/albums/q263/arcadeoriginals/DSC01923.jpg

http://i138.photobucket.com/albums/q263/arcadeoriginals/DSC01929.jpg

Bij deze laatste foto zie je een berg van ongeveer 1 meter hoog, 1 meter breed en 3 meter lang : allemaal fineer dus...

Ike57
30 juni 2009, 20:27
Voor zover ik mij herinner (van de foto van de veiling) waren het 2 à 3 pallets met fineer. Uit jouw verhaal - 4,5 uur laden - maak ik op dat het behoorlijk wat meer was ??

Ben wel benieuwd welke soorten je nu allemaal hebt .

In ieder geval: Beterschap gewenst :makeup:

Cocobolo
30 juni 2009, 20:31
oh ja, vergeten : ik heb er ook een berg eikenhout bij (gaat denk ik maar de open haard in), en 80 gebogen eiken balken. En (dat is misschien interessanter) ook een hele stapel fineer-op-rol voor kanten. Dus echt hout. Maar er zitten ook rollen bij van dikker fineer (ik moet het nameten maar ik denk 2 a 3 mm dik). Als dat nou hoog genoeg is, zou dat bruikbaar zijn voor de zijwanden van bijvoorbeeld een ES335? Ik zal hier later ook foto's van maken....

Cocobolo
30 juni 2009, 20:38
Voor zover ik mij herinner (van de foto van de veiling) waren het 2 à 3 pallets met fineer. Uit jouw verhaal - 4,5 uur laden - maak ik op dat het behoorlijk wat meer was ??

Ben wel benieuwd welke soorten je nu allemaal hebt .

In ieder geval: Beterschap gewenst :makeup:

Nou, er was 1 veiling met 2 a 3 pallets inderdaad. Die heb ik laten gaan. Ik heb geboden op de veiling zonder foto. Soms moet je gokken...Dus ik schrok me kapot toen ik die stapel zag. Er zaten wel allemaal pallets tussen dus effectief is het nu schat ik 3 kuub fineer dat ik heb gekocht.

Ik maak al heel lang meubels enzo. Ik heb in het verleden vaker partijen gekocht. Ik heb dan ook nog de kodige kuubs eiken, kersen, beuken, purperhart....nooit spijt van gehad, de prijzen zijn alleen maar gestegen. Ik vind het niet erg als ik over 20 jaar nog steeds allemaal fineer heb liggen. Tegen die tijd kan ik altijd nog besluiten om het te verkopen. Misschien dat ik hooguit wat verkoop om die 500 euro wat te verzachten.

espike
30 juni 2009, 20:44
Ik vind t echt lullig dat je er bij gevallen bent, maar ook ontzettend jammer dat de eerste kennismaking met je gewonnen 'prijs' niet op video staat.
Mischien een idee om de zijkant van je jag-o-caster met wat mooi fineer te af te werken?
Anders kan je er natuurlijk ook nog slagplaten van maken.

hmm hoe zou zebrano/essen spaanplaat klinken ?

En beterschap natuurlijk

jan jansen
30 juni 2009, 21:30
[QUOTE=Cocobolo;2078755]Het is heel veel eiken en beuken (helaas), maar ook veel kersen, iets minder esdoorn helaas (maar wel lekker breed), erg veel zebrano, ook werkelijk fantastisch mooi olijfessen (breed zat voor een gitaar), ook erg mooi noten, en nog wat andere soorten. Niet supertopisch of zo, maar het is het geld absolut waard geweest (maar dat besef ik me pas als de spierpijn weer wat over is :seriousf: ).

Ik laat het even een paar dagen liggen, het ligt nu op 1 grote berg en ik kan er dus amper bij. Ik moet even nadenken hoe ik mijn werkplaats weer toegankelijk ga krijgen. Want dat had ik nog niet verteld, maar door die lange laadtijd kon ik ook niet op tijd zijn bij een loods waar ik ruimte heb en waar ik het had willen neerleggen. Dus toen moest ik het maar thuis neerleggen. En daar had ik het nou juist NIET willen hebben (ik had net dit weekend flinkopgeruimd en nu ligt het weer vol).

Wat is jullie idee van fineer voor een elektrische gitaar? Met een mooie binding staat het natuurlijk uitstekend....ik meen dat Warmoth en zo het ook wel met fineer doen? (of doe ik ze nu te kort).

Wacht, ik sluit een foto bij van wat olijfessen fineer, ik vind het enorm mooi
...en voordat jullie allemaal gaan mailen : ik weet nog niet of ik dat wel weg doe, sorry...zeker niet in 1 keer alles! Een velletje voor een gitaar is een ander verhaal.
ik moet eerste eens rustig tellen hoeveel ik daarvan heb. Maar minstens 50 vel van 3 meter lang denk ik.



Zit mooi spul bij....2 a 3 mm is idd een mooie dikte voor een slagplaat of als top te gebruiken.
Lijkt me in ieder geval niet al te moeilijk om dat bedrag terug te verdienen...

:blast::blast::ok::ok:

Ike57
30 juni 2009, 21:36
oh ja, vergeten : ik heb er ook een berg eikenhout bij (gaat denk ik maar de open haard in), en 80 gebogen eiken balken. En (dat is misschien interessanter) ook een hele stapel fineer-op-rol voor kanten. Dus echt hout. Maar er zitten ook rollen bij van dikker fineer (ik moet het nameten maar ik denk 2 a 3 mm dik). Als dat nou hoog genoeg is, zou dat bruikbaar zijn voor de zijwanden van bijvoorbeeld een ES335? Ik zal hier later ook foto's van maken....

2 a 3 mm dik lijkt mij een mooie dikte om zijwanden van te buigen. De zijkanten voor mijn projekt zijn 2 mm dik (plaatselijk slechts 1 mm). 2 mm is stevig zat voor een ES335 model.

Mooi spul !!!

Cocobolo
30 juni 2009, 21:52
2 a 3 mm dik lijkt mij een mooie dikte om zijwanden van te buigen. De zijkanten voor mijn projekt zijn 2 mm dik (plaatselijk slechts 1 mm). 2 mm is stevig zat voor een ES335 model.

Mooi spul !!!

Ja, ik zat ook meer aan die zijwanden te denken. Helaas is het meeste bedoeld voor zijkanten van tafels en dus is het niet zo breed/hoog, maar er zitten een paar bredere rollen tussen. In ieder geval kersen van zeker 5cm breed (hoewel kersen misschien minder geschikt is, geen idee eigenlijk). Er zit zelfs kops-hout op rol bij : als het ware een slagersblok-zijkant-op-rol-van-50-meter ;)


EDIT : ik heb zojuist een rol maple van een paar millimeter dik in mijn handen gehad : de breedte was zo'n 45mm. Lijkt me genoeg voor ES335 achtige zijwanden toch?

Ike57
30 juni 2009, 23:08
Ja, ik zat ook meer aan die zijwanden te denken. Helaas is het meeste bedoeld voor zijkanten van tafels en dus is het niet zo breed/hoog, maar er zitten een paar bredere rollen tussen. In ieder geval kersen van zeker 5cm breed (hoewel kersen misschien minder geschikt is, geen idee eigenlijk). Er zit zelfs kops-hout op rol bij : als het ware een slagersblok-zijkant-op-rol-van-50-meter ;)


EDIT : ik heb zojuist een rol maple van een paar millimeter dik in mijn handen gehad : de breedte was zo'n 45mm. Lijkt me genoeg voor ES335 achtige zijwanden toch?


45 mm moet ruim voldoende zijn. Mijn Sheraton is 43 mm dik (net even gemeten) inclusief top en bodem. Voor mijn Ouray projekt heb ik mahonie gebruikt van 40 mm.
Dus, je kunt heel wat ES335-en maken uit een rol :D

Hoe rollen ze dat hout eigenlijk? Lijkt me dat zo'n rol een behoorlijke diameter moet hebben...

Saf
30 juni 2009, 23:09
wtf? zo dat is me een beste partie daar moet je de 50 0euro toch makkelij kaan terug kunnen verdienen en nog genoeg hebben voor de koende 20 jaar. Geen ideetje om een mini gitaarnet veiling te houden met mooi getekende stukjes?

pueblo
1 juli 2009, 10:23
wat slagplaatjes uit enkele stukjes maken :) zou wel mooi zijn

jan jansen
1 juli 2009, 17:40
QUOTE]

Marco,

daarnet die nieuwe hals gepast....perfect!Dit gaat hem worden.Ook op de bestaande body`s,kwestie van effe langer tegen het schuurpapier en hij zit perfect vast...,

:blast::blast::blast:

fred

Cocobolo
1 juli 2009, 17:54
QUOTE]

Marco,

daarnet die nieuwe hals gepast....perfect!Dit gaat hem worden.Ook op de bestaande body`s,kwestie van effe langer tegen het schuurpapier en hij zit perfect vast...,

:blast::blast::blast:

fred

Daar ben ik blij om! Succes ermee :)

McVenco
11 december 2009, 14:35
Even dit topic omhoog schoppen want ik zag net weer een mooie veiling met hout. Ditmaal van een failliete percussieinstrumenten fabrikant in Hilversum. Behalve mooi toonhout zit er ook het nodige gereedschap bij, en halffabrikaten en complete instrumenten (xylofoons voornamelijk).

Hier is de hele kavellijst (in categorieën):
http://www.beusekom.nl/auction/Default.asp?saleID=386

En hier een overzicht van het hout:
http://www.beusekom.nl/auction/Default.asp?catID=32&saleID=386

Of er geschikt bodyhout bij zit betwijfel ik, maar zo te zien wel wat plankjes voor toetsen. Ik vraag me voornamelijk af wat die hele stapel zwarte planken van kavel 0135 is. Zou dat ebben kunnen zijn of is het gewoon geschilderd spaanplaat (aan de gaatjes rechts te zien)?

KoenB
11 december 2009, 16:33
Het ziet er inderdaad uit als spaanplaatspul. Ik zou het niet gokken

BamBuFan1
11 december 2009, 16:49
Het ziet er inderdaad uit als spaanplaatspul. Ik zou het niet gokken

Inderdaad. Voor je het weet mag je 400m2 houtfantasie in je Nissan Micra gaan laden...

Cocobolo
11 december 2009, 16:58
veiling?!? Hou me tegen !! :crazyhappy:
misschien dat ze nog wat fineer voor me hebben ;)

Ik heb al diverse keren van iemand uit de buurt van Hilversum wat hout gekocht dat hij van zijn werk mee had : hij werkte bij een bedrijf dat xylofoons maakte. Dus dat is wel duidelijk... Sneu.

Ik heb dus meerdere stapels dalbergia stevensonii (honduras rosewood) van hem gekocht, breed genoeg voor toetsen enzo. Ik weet niet of ik dat ooit op krijg maar hout kan alleen maar duurder worden. De kans is dus groot dat deze houtsoort er ook bij zit. Maar die stapels zwart hout is denk ik inderdaad heel iets anders.
zou maar zo kunnen dat ik naar de kijkdag ga :)

jan jansen
11 december 2009, 17:08
Even dit topic omhoog schoppen want ik zag net weer een mooie veiling met hout. Ditmaal van een failliete percussieinstrumenten fabrikant in Hilversum. Behalve mooi toonhout zit er ook het nodige gereedschap bij, en halffabrikaten en complete instrumenten (xylofoons voornamelijk).

Hier is de hele kavellijst (in categorieën):
http://www.beusekom.nl/auction/Default.asp?saleID=386

En hier een overzicht van het hout:
http://www.beusekom.nl/auction/Default.asp?catID=32&saleID=386

Of er geschikt bodyhout bij zit betwijfel ik, maar zo te zien wel wat plankjes voor toetsen. Ik vraag me voornamelijk af wat die hele stapel zwarte planken van kavel 0135 is. Zou dat ebben kunnen zijn of is het gewoon geschilderd spaanplaat (aan de gaatjes rechts te zien)?


Heb net het gehele aanbod bekeken en echt veel interresant spul zit er zo niet bij,maar mischien dat ik op de kijkdag effe ga kijken,je weet nooit.
Marco heeft ook fineer voor zn leven zo`n beetje...:seriousf::seriousf:

Cocobolo
11 december 2009, 17:16
Heb net het gehele aanbod bekeken en echt veel interresant spul zit er zo niet bij,maar mischien dat ik op de kijkdag effe ga kijken,je weet nooit.
Marco heeft ook fineer voor zn leven zo`n beetje...:seriousf::seriousf:

Ha die Fred,
Dan zie ik je misschien nog wel, ik ga 's ochtends even kijken. Zover is het niet bij me vandaan.
Ik weet nog wel dat het meeste hout van die man die ik al noemde meestal een beetje te smal was helaas (3-4 cm breed, xylofoon breed dus). Het is denk ik allemaal op zijn best geschikt voor toetsen of accentstrips in halzen. En voor de akoestische bouwers voor bruggen en zo. Verder kan ik niets bedenken.

McVenco
11 december 2009, 18:15
Ik ben zelf niet in de gelegenheid om te gaan kijken, maar als het wat is: post het hier eventjes ajb?

jan jansen
13 december 2009, 18:23
Ha die Fred,
Dan zie ik je misschien nog wel, ik ga 's ochtends even kijken. Zover is het niet bij me vandaan.
Ik weet nog wel dat het meeste hout van die man die ik al noemde meestal een beetje te smal was helaas (3-4 cm breed, xylofoon breed dus). Het is denk ik allemaal op zijn best geschikt voor toetsen of accentstrips in halzen. En voor de akoestische bouwers voor bruggen en zo. Verder kan ik niets bedenken.

Marco,

zag net dat de kijkdag (maar 1 dag)helaas niet met het werk strookt.Normaal had ik een halve dag opgenomen,maar deze week 2 dagen met SAP testen bezig en het loopt op het eind van het jaar en er ligt meer werk dan ik deze laatste week nog kan doen....

fred

Bezichtiging
Woensdag 16 december 2009 van 09.00 tot 16.00 uur

Mattia
13 december 2009, 20:28
Als het even kan denk ik eraan om even te gaan kijken, maar de kans is groot dat dat gewoonweg niet gaat lukken vanwege het rooster. Marco: als het niet lukt en het wel gewoon goed hout is voor dingen als binding, bruggen, accenten en dergelijke, zou je het anders willen laten weten? Als je zelf niet wil bieden, tenminste.

Cocobolo
13 december 2009, 20:44
Als het even kan denk ik eraan om even te gaan kijken, maar de kans is groot dat dat gewoonweg niet gaat lukken vanwege het rooster. Marco: als het niet lukt en het wel gewoon goed hout is voor dingen als binding, bruggen, accenten en dergelijke, zou je het anders willen laten weten? Als je zelf niet wil bieden, tenminste.

Hoi Mattia,

Voor mj is het die dag ook een drukke dag, maar ik denk dat ik nog net even direct om 9 uur er wel langs kan gaan.

Ik zal wel laten weten of het wat is. Het belangrijkste dat ik ga meenemen is een meetlint, fototoestel, en pen en papier. Ik ben het meest bang dat het allemaal wat smal zal zijn. Maar als ik de foto's bekijk zitten er ook nog wel bredere stukken tussen.
Moet hout voor toetsen eigenlijk ook het liefst kwartiers zijn? Of maakt dat niet zoveel uit...

Mattia
13 december 2009, 21:01
Hoi Mattia,

Voor mj is het die dag ook een drukke dag, maar ik denk dat ik nog net even direct om 9 uur er wel langs kan gaan.

Ik zal wel laten weten of het wat is. Het belangrijkste dat ik ga meenemen is een meetlint, fototoestel, en pen en papier. Ik ben het meest bang dat het allemaal wat smal zal zijn. Maar als ik de foto's bekijk zitten er ook nog wel bredere stukken tussen.
Moet hout voor toetsen eigenlijk ook het liefst kwartiers zijn? Of maakt dat niet zoveel uit...

Liefst wel, maar het maakt niet enorm veel uit. Voor onderdelen zoals bruggen is skew sawn (45 graden) volgens sommigen zelfs beter, en als alles lekker droog is maakt het mij in ieder geval ook minder uit.

Cocobolo
13 december 2009, 21:48
Liefst wel, maar het maakt niet enorm veel uit. Voor onderdelen zoals bruggen is skew sawn (45 graden) volgens sommigen zelfs beter, en als alles lekker droog is maakt het mij in ieder geval ook minder uit.

Wat zjn de maten van een brug eigenlijk? Het is lang geleden dat ik er eentje heb gemaakt. Ik heb namelijk nog minstens 200 latten dalbergia stevensonii en Dalbergia Jacaranda liggen. Die zijn misschien voor bruggen wel geschikt. Als dat zo is, en als je wat nodig hebt ... ;)

Ik heb o.a.
Stevensonii 30mm x 8-10mm x 500-600mm.
Stevensonii 40mm x 6-8mm x 500-600mm.
Jacaranda 600x22x8-12mm

Mattia
14 december 2009, 19:29
Wat zjn de maten van een brug eigenlijk? Het is lang geleden dat ik er eentje heb gemaakt. Ik heb namelijk nog minstens 200 latten dalbergia stevensonii en Dalbergia Jacaranda liggen. Die zijn misschien voor bruggen wel geschikt. Als dat zo is, en als je wat nodig hebt ... ;)

Ik heb o.a.
Stevensonii 30mm x 8-10mm x 500-600mm.
Stevensonii 40mm x 6-8mm x 500-600mm.
Jacaranda 600x22x8-12mm

Voor pyramid bruggen zijn al die stukken zo ongeveer geschikt, voor mijn eigen design die van 30 krap, 40mm breed zonder enig probleem. Ik sta altijd open voor wat extra stukjes hout :-)

Cocobolo
16 december 2009, 16:39
ik ben vandaag op de kijkdag geweest. Tja, wat moet ik er van zeggen...enorm veel spullen waarvan het duidelijk is dat het wel iets waard is maar heel specialistisch voor de muziekinstrumenten die ze daar maakten.

Ik ging uiteraard voor het hout. Ze hebben eigenlijk maar 2 soorten : padouk en rosewood (in de varianten honduras (stevensonii) & braziliaans (jacaranda)).

Padouk is er heel weinig of in heel kleine stukjes, hoewel ik een mooi forse balk heb gezien. Bijna alles is dus het heel donkere rosewood.

Er zijn vele balkjes die al voorgevormd zijn voor xylofoon-gebruik : de onderkant is dus hol geschaafd voor de klank en de bovenkant heeft een radius. Ik denk dat dit op zijn best bruikbaar is voor een brug maar zelfs dat is lastig doordat het al zo gevormd is. Helaas, ik denk dat als je dit hout koopt, dat je het over jaren nog ongebruikt hebt liggen.

Dan zijn er erg grote kavels waar soms leuke stukken bruikbaar hout bij zit. Maar dan moet je enorm veel andere dingen meenemen (houten ronde trommels, pallets, en ook vaak de grote stellingen waarin het ligt). Conclusie : neem een vrachtwagen mee, want een auto lukt niet en een aanhanger ook niet.

Eigenlijk zijn er 2 kavels die interessant zijn.
--> De ene heeft hout in de droogkamer (dus dan is wel de vraag of het al bijna droog was of er nog maar net in lag). Dat is ook veel hout en op zijn minst heb je een busje met aanhanger nodig. Het hangt er vanaf of de ijzeren rekken waarin het hout ligt verplicht mee moeten. Ik heb het 2 mensen gevraagd : de ene vertelde dat ALLES mee moet, inclusief een berg trespa, multiplex en andere rommel. Ik denk dat je wel een paar honderd kilo naar de stort kan brengen dan. Een andere persoon vertelde me dat de ijzeren rekken nog wel achtergelaten mochten worden. Tja...

--> De andere kavel had behoorlijk veel balkjes rosewood van (schatting) 4-5cm breed, ruim 2cm dik en varierend tussen 60-100cm. Ook was er een stapel padouk latjes bij, maar allemaal erg klein. Een centimeter of 2 breed en misschien maar 15-20cm lang. Ook hier weer een enorme berg rommel erbij....multiplex, grote emmers met onbekende inhoud (ik heb niet gekeken althans) en ook weer van die stalen rekken. Zelfde verhaal dus m.b.t. dat het twijfelachtig is die rekken mee moeten of niet.

Conclusie
- de voorgevormde balkjes lijkt me niet geschikt voor wat dan ook
- de niet voorgevormde balkjes zijn allemaal erg smal, niet dik maar soms wel prettig lang. Voor halzen (mits gelamineerd) kan soms, voor een toets is het allemaal te smal.
- je moet beseffen dat je een hele berg dingen erbij krijgt waar je echt niets mee kunt. Dus stort-kosten.
- je zult groot vervoer moeten hebben.

Ik denk dat ik wel iets ga bieden. Maar veel heb ik er niet voor over want de extra stort- en vervoerskosten + veilingskosten komen er nog bij en de toepassingen zijn eigenlijk te beperkt. Ik had gehoopt dat er mooi hout voor topjes zou zijn bijvoorbeeld maar dat is dus niet zo. Twijfel twijfel...

Er stond overigens ook een machine welke naar mijn mening geschikt zou zijn om te polijsten (met enige aanpassing). Hij kan op 1400+2800 toeren draaien maar is wel 380V.

De lintzaag was ook misschien wel wat (niet voor mij, ik heb er gelukkig een). Ik heb niet gekeken of het 380V was maar ik denk het wel (bijna alles was 380).

Verder kan iedereen zelf de veiling foto's zien.

jan jansen
16 december 2009, 17:13
ik ben vandaag op de kijkdag geweest. Tja, wat moet ik er van zeggen...enorm veel spullen waarvan het duidelijk is dat het wel iets waard is maar heel specialistisch voor de muziekinstrumenten die ze daar maakten.

Ik ging uiteraard voor het hout. Ze hebben eigenlijk maar 2 soorten : padouk en rosewood (in de varianten honduras (stevensonii) & braziliaans (jacaranda)).

Padouk is er heel weinig of in heel kleine stukjes, hoewel ik een mooi forse balk heb gezien. Bijna alles is dus het heel donkere rosewood.

Er zijn vele balkjes die al voorgevormd zijn voor xylofoon-gebruik : de onderkant is dus hol geschaafd voor de klank en de bovenkant heeft een radius. Ik denk dat dit op zijn best bruikbaar is voor een brug maar zelfs dat is lastig doordat het al zo gevormd is. Helaas, ik denk dat als je dit hout koopt, dat je het over jaren nog ongebruikt hebt liggen.

Dan zijn er erg grote kavels waar soms leuke stukken bruikbaar hout bij zit. Maar dan moet je enorm veel andere dingen meenemen (houten ronde trommels, pallets, en ook vaak de grote stellingen waarin het ligt). Conclusie : neem een vrachtwagen mee, want een auto lukt niet en een aanhanger ook niet.

Eigenlijk zijn er 2 kavels die interessant zijn.
--> De ene heeft hout in de droogkamer (dus dan is wel de vraag of het al bijna droog was of er nog maar net in lag). Dat is ook veel hout en op zijn minst heb je een busje met aanhanger nodig. Het hangt er vanaf of de ijzeren rekken waarin het hout ligt verplicht mee moeten. Ik heb het 2 mensen gevraagd : de ene vertelde dat ALLES mee moet, inclusief een berg trespa, multiplex en andere rommel. Ik denk dat je wel een paar honderd kilo naar de stort kan brengen dan. Een andere persoon vertelde me dat de ijzeren rekken nog wel achtergelaten mochten worden. Tja...

--> De andere kavel had behoorlijk veel balkjes rosewood van (schatting) 4-5cm breed, ruim 2cm dik en varierend tussen 60-100cm. Ook was er een stapel padouk latjes bij, maar allemaal erg klein. Een centimeter of 2 breed en misschien maar 15-20cm lang. Ook hier weer een enorme berg rommel erbij....multiplex, grote emmers met onbekende inhoud (ik heb niet gekeken althans) en ook weer van die stalen rekken. Zelfde verhaal dus m.b.t. dat het twijfelachtig is die rekken mee moeten of niet.

Conclusie
- de voorgevormde balkjes lijkt me niet geschikt voor wat dan ook
- de niet voorgevormde balkjes zijn allemaal erg smal, niet dik maar soms wel prettig lang. Voor halzen (mits gelamineerd) kan soms, voor een toets is het allemaal te smal.
- je moet beseffen dat je een hele berg dingen erbij krijgt waar je echt niets mee kunt. Dus stort-kosten.
- je zult groot vervoer moeten hebben.

Ik denk dat ik wel iets ga bieden. Maar veel heb ik er niet voor over want de extra stort- en vervoerskosten + veilingskosten komen er nog bij en de toepassingen zijn eigenlijk te beperkt. Ik had gehoopt dat er mooi hout voor topjes zou zijn bijvoorbeeld maar dat is dus niet zo. Twijfel twijfel...

Er stond overigens ook een machine welke naar mijn mening geschikt zou zijn om te polijsten (met enige aanpassing). Hij kan op 1400+2800 toeren draaien maar is wel 380V.

De lintzaag was ook misschien wel wat (niet voor mij, ik heb er gelukkig een). Ik heb niet gekeken of het 380V was maar ik denk het wel (bijna alles was 380).

Verder kan iedereen zelf de veiling foto's zien.


Marco,

dank voor je uitgebreide verslag..ik heb mijn conclusie wel kunnen trekken uit je verhaal..,

:ok::blast::ok:

fred

Cocobolo
18 december 2009, 12:23
Marco,

dank voor je uitgebreide verslag..ik heb mijn conclusie wel kunnen trekken uit je verhaal..,

:ok::blast::ok:

fred

ik heb alsnog een bod gedaan op 1 van die 2 kavels die ik nog wel een beetje interessant vond. En je raad het al....ik kan volgende week weer een bestelbus huren :seriousf:
Ik heb nog "ruimte" op mijn stortpas dus ik denk dat ik direct na het laden langs de vuilstort rij om de meeste rommel weg te gooien zodat ik als het goed is alleen de dalbergia latten over hou en die kleine padouk latjes (geen idee wat ik daar mee moet). Ik was die dag dat de veiling afliep enorm druk op het werk en had nog steeds niet besloten wat ik zou doen. Dus tussen vergaderingen en spoedklussen door heb ik toch maar een bod gedaan en toen ik even later keek bleek het dus raak te zijn. Ik had ook op die andere kavel geboden maar dat is niets geworden (hoewel die uiteindelijk nog goedkoper eindigde).

Verwacht binnenkort dus plaatjes van bodies met een top uit meerdere stukken (ik wil wel eens zien of dat toch mooi is in plaats van het bekende bookmatch-top-uit-2-delen).

Van Dattum
18 december 2009, 13:04
Shit Marco, nog steeds niks geleerd van je vorige veiling hè?



:seriousf:

jan jansen
18 december 2009, 14:07
Shit Marco, nog steeds niks geleerd van je vorige veiling hè?



:seriousf:

of juist wel,marktplaats vaart er wel bij...:seriousf::seriousf::ok:

Cocobolo
18 december 2009, 14:45
of juist wel,marktplaats vaart er wel bij...:seriousf::seriousf::ok:

het fineer is inderdaad geen strop hoor, hoewel de stapel maar heel langzaam kleiner aan het worden is :seriousf: Ik heb van diverse soorten de mooiste pakketten op mijn zolder gelegd voor eigen gebruik. De rest gaat af en toe in de verkoop.
Ik was niet van plan om iets van dit rosewood te verkopen eerlijk gezegd. Dit is toch meer voor mijn eigen plannen :-)

McVenco
22 mei 2010, 12:11
Bumperdebump!

http://www.bva-auctions.com/auction/category/1870

Weer een veiling met een grote berg hout - essen, elzen, esdoorn, red cedar, eiken, linde, douglas (spar) en nog wat spul op redelijk fatsoenlijke dikte. Voor mij zijn de aangeboden partijen veel te groot (geen idee waar ik het kwijt moet), maar misschien voor iemand die wel wat ruimte in zijn schuurtje heeft?

jan jansen
22 mei 2010, 13:25
Bumperdebump!

http://www.bva-auctions.com/auction/category/1870

Weer een veiling met een grote berg hout - essen, elzen, esdoorn, red cedar, eiken, linde, douglas (spar) en nog wat spul op redelijk fatsoenlijke dikte. Voor mij zijn de aangeboden partijen veel te groot (geen idee waar ik het kwijt moet), maar misschien voor iemand die wel wat ruimte in zijn schuurtje heeft?

bedankt voor de tip...jammergenoeg is dat essen te dun anders had ik al een bod gedaan,

JJ

grizzly
2 november 2013, 21:55
Oud draadje, maar wederom mogelijk een interessante online verkoop van muziek instrumenten en versterkers etc:

http://www.beusekom.nl/online-veiling/stichting-centrum-muzikale-vorming-nieuwe-waterweg-noord-op-maat-in-vlaardingen-en-deels-opgeslagen-in-alblasserdam/819