PDA

View Full Version : GVD #@$#@... volume drop



hole
22 juni 2009, 21:03
Ik heb opeens een heel laag volume met mij CAE/VHT combinatie.

Als ik de VHT (2/50/2) vol open zet (zonder attenuation) heb ik nog steeds slaapkamer volume. Het geluid vervormt niet, alleen als ik hem echt 100% open gooi. Volume blijft wel constant (wordt dus niet meer zachter of harder, maar blijft op zelfde niveau). Het probleem doet zich voor op zowel linker en rechter kanaal.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? E.e.a. gebeurde terwijl ik mijn rack opnieuw aan het bekabelen was (Solderen, wat een kutwerk), en net nadat ik de switcher (Nobels MS4) had aangesloten, maar ik kan me eigenlijk niet indenken dat dit er iets mee te maken heeft. Probleem doet zich ook voor met fabrieks kabels.

Van de CAE heb ik recent de buizen vervangen, maar heb deze nog niet bekeken, ook niet van de VHT. Zou dit de oorzaak kunnen zijn?

Hoe test ik of het de VHT of CAE is. Ik heb geen andere versterkers. Kan ik bv. een mp3 speler aan de VHT hangen?

Edit: Probleem doet zich ook voor bij gitaar->CAE->VHT (dus zonder mijn FX ertussen).

hole
22 juni 2009, 21:22
Vrinden,

mag ik jullie allemaal bedanken voor alle positieve gedachten, medeleven en schietgebedjes die jullie ongetwijfeld hebben opgezegd om mijn grote probleem op te lossen.

Geen idee waarom, maar e.e.a. functioneert weer naar behoren.

Vol open is weer ouderwets kalk van de muren en schreeuwende buren.

Dank u :cheerup::ok::cheerup::ok::cheerup:

Liquid_Metal
22 juni 2009, 21:33
Hmm ik wilde net zeggen "buizen van de eerste trap van je eindversterker?"
Fijn dat ie het weer doet. Aan de andere kant: nou weet je niet wat het was en heb je dus niets geleerd.