PDA

View Full Version : Peavey DB---> pedalen advies?



macwilliams
22 juni 2009, 17:51
Woensdag ga ik een Peavey Delta blues halen. Nou las ik dat deze niet echt heel goed op pedalen reageert en dus best een kritisch ding is.

Er zijn hier op dit forum inmiddels aardig wat DB gebruikers voorbij gekomen die ongetwijfeld al heel wat pedaaltjes ervoor hebben geknoopt.

Welk pedaal gebruik jij nou voor je DB?
Ben je er tevreden over?


Ik heb de DB van bass blom gehoord (icm mijn eigen goldtop) en die klonk met de Eminence speaker echt zo lekker dat ik toen al had besloten om er een te halen al was het alleen al voor het cleane geluid. De speaker heb ik al thuis liggen....bij voorbaat al gekocht dus. Zo zeker was ik al van de aanschaf.
Door de aanschaf van de greenbacks laatst heb ik ook nog 2x 12 van eminence liggen die ik ga gebruiken voor een extra cab. Deze zal echter niet steeds gebruikt worden. Het uitgangspunt is dus de DB met de nieuwe 15" driver.

Tips, adviezen, opmerkingen en of waarschuwingen zijn welkom.

Alvast enorm bedankt:ok:

macwilliams
22 juni 2009, 19:05
Ik heb al een boss HM-2 en een TS-9 van ibanez.
Nou schijnt hij op een TS nog redelijk te reageren.

macwilliams
23 juni 2009, 06:30
Echt niemand??:(

MarkV
23 juni 2009, 07:19
Ik vind persoonlijk de DB en de classic serie een behoorlijke portie lastig midden hebben. Dan gaat het al snel als een kartonnen doos klinken, met een TS werd dat alleen maar erger. Een booster zonder al teveel midden deed het beter, zoals een Fulltone Fulldrive in FM modus (flat mids). Een OCD zal het ook wel lekker doen denk ik.

JeroenSchaaf
23 juni 2009, 07:22
Ik meende dat een gast hier Groningen ook over een DB speelde, en die had inderdaad een Fulldrive (mosfet ) ervoor liggen. Was wel een lekker geluid!

Rinze
23 juni 2009, 07:49
Ik denk dat ie met een andere speaker al heel anders zal klinken in het midden. Wat ik ervan gehoord heb is de DB minder lastig in het mid dan de Classic 30. Als ik mijn Classic 30 op een externe kast aansluit (dan blijft de eigen speaker wel werken) dan klaart het geluid al erg op in het mid.

Met een Jacques TubeBlower doet ie het goed, vond hem met de J&H minder, wollig. Verder geen ervaring mee, ik gebruikte eingelijk altijd de vervorming van kanaal twee.

macwilliams
23 juni 2009, 09:30
Dat van die speaker is geen probleem ik heb die van bass b al geprobeerd. Die heeft ook zijn speaker vervangen. Heerlijke toon zit daar in. Dus even op de mids letten. Ook zijn de buizen uit deze al vervangen voor andere. Dus geen chinese buizen.

Vanaf wanneer zijn ze uit china? En is daar verschil in?

roger
30 juni 2009, 23:57
Ik speel al jaren op een DB, clean kanaal met daarvoor een Fulltone fulldrive, en dat klonk altijd heel aardig (ben niet kapot van het drivekanaal van de DB)
Nu heb ik pas zelf een TS-808 en een Fulltone OCD clone gebouwd (zie mijn website voor foto's) en dat klint helemaal top! Ik heb er nog een MXR micro-amp bij voor solo-boost. Misschien dat ik binnenkort een Zvex SHO na ga bouwen, die schijnen ook goed te klinken op de DB

Gr Roger

macwilliams
1 juli 2009, 07:59
Tot nu toe bevalt de DB goed en heb eigenlijk nog niet aan een pedaal gedacht. Na de vakantie het ding maar naar een winkel mee slepen.

macwilliams
1 juli 2009, 13:59
Ik sta natuurlijk open voor meer suggesties