PDA

View Full Version : Modder London City DEA mk4



sjaak1990
22 juni 2009, 17:31
Mijn LC DEA heeft een modderig geluid. Ik heb hem gemod met PPIMV en heb het 1959slp volledig overgenomen. Toch is hij modderig op het bright kanaal vooral als ik hem boost met mijn crunch box.
Mijn gitaar is zo strak als ik weet niet wat (blade california custom) en ik heb echt alles nagelopen en toch blijft er modder in het laag/midlaag. Vind ook dat hij wat weinig definitie heeft terwijl ik er een 27k tegenkoppelweerstand in heb zitten (een metaalfilm, weet niet of dat het kan zijn?). Ik blijf er maar mee zitten en heb zo'n beetje alles uitgesloten en alle contacten nagelopen. Vind het zo vervelend dat het waarschijnlijk maar iets kleins is en dat ik er maar niet uitkom.

Sowieso bedankt :)

Chris Winsemius
22 juni 2009, 17:41
seperated cathodes?
0.002 en 0.02 koppel-C's?
verse/voldoende filtering in de voeding?
speakers/kast?
waarde potmeters ook op 1959SLP specs? (kan weleens anders zijn bij LC)
weerstanden ingangen ook op 1959SLP specs?

sjaak1990
22 juni 2009, 18:25
seperated cathodes?
0.002 en 0.02 koppel-C's?
Naar mijn weten 0.022

verse/voldoende filtering in de voeding?
Dat weet ik niet :???:

speakers/kast?
Marshall 4x12 w/ g12-65 of brunetti v30, allebei modder

waarde potmeters ook op 1959SLP specs? (kan weleens anders zijn bij LC)
Goed
weerstanden ingangen ook op 1959SLP specs?
Jazeker, heb alles hetzelfde gemaakt.

Bedankt :)

guitarnijboer
23 juni 2009, 12:45
Als je kijkt naar het schema van de SLP dan wordt het 2e kanaal gekoppeld met een .0022 cap. (2,2 nF ipv 22 nF) Dit zorgt ervoor dat het kantelpunt voor lage frequenties hoger komt te liggen. Of anders: minder laag voordat het signaal overstuurd wordt. Dit resulteert in minder of geen modder meer bij oversturing.

Het is dus inderdaad iets kleins waar je overheen keek.

sjaak1990
23 juni 2009, 21:53
Als je kijkt naar het schema van de SLP dan wordt het 2e kanaal gekoppeld met een .0022 cap. (2,2 nF ipv 22 nF) Dit zorgt ervoor dat het kantelpunt voor lage frequenties hoger komt te liggen. Of anders: minder laag voordat het signaal overstuurd wordt. Dit resulteert in minder of geen modder meer bij oversturing.

Het is dus inderdaad iets kleins waar je overheen keek.

Ik heb er toch een 0.0022 cap zitten, sorry was er gisteren niet helemaal wakker. Toch bedankt voor de info want nu snap ik weer wat meer :)
Ik ga hem nu nog helemaal nalopen met zo'n mooi ceriatone schema ernaast.

caliban
23 juni 2009, 22:49
Ik kan me het circuit niet zo heel goed voorstellen, maar kan je de ontkoppel condensator (als die er is) van de eerste gainstage ook niet wat kleiner maken tegen de modderigheid?

sjaak1990
23 juni 2009, 23:23
Dat weet ik zo niet caliban, als het goed is moet de amp ook niet modderig zijn als ik het goed doe ;)

Wel heb ik bijna zeker de fout gevonden dankzij guitarnijboer, bedankt daarvoor! :D

guitarnijboer
23 juni 2009, 23:50
Dat weet ik zo niet caliban, als het goed is moet de amp ook niet modderig zijn als ik het goed doe ;)

Wel heb ik bijna zeker de fout gevonden dankzij guitarnijboer, bedankt daarvoor! :D

Ik ben nieuwschierig...

sjaak1990
24 juni 2009, 16:49
Ik ben nieuwschierig...

Iets met de input schakelaar, heb een draaiknop met mix mogelijkheden enzo, echt even kijken of het daarin zat maar had de kanalen omgewisseld beetje dom en daarbij de koppelcondensatoren verkeerd om gedaan.

fredjuh
24 juni 2009, 17:16
inputschakelaar, mix, kanaal, is het vreemd dat ik het niet helemaal snap?

sjaak1990
25 juni 2009, 00:12
inputschakelaar, mix, kanaal, is het vreemd dat ik het niet helemaal snap?

Nee dat is niet raar ik heb het te snel getypt sorry daarvoor.

Ik heb een draaischakelaar waarbij ik bijvoorbeeld high, normal en high/normal mix in kan stellen. Ik had de high treble en het normal kanaal verkeerd om op de draaischakelaar gezet, had daardoor stom genoeg de condensator die ik verwisseld heb (0.0022 ipv 0.022) op het verkeerde kanaal gezet.
Ik heb ook een soort mid boost schakelaar waarmee ik condensatoren over het high en normal kanaal schakel, werkt erg leuk maar dat terzijde.
Nu nog naar wat andere leuke mods kijken, een deep switch knop zoals de optie in een slo100 lijkt me wel een leuk iets kan er alleen nog niets over vinden.

fredjuh
25 juni 2009, 10:07
Die deep switch is een condensator in de NFB, zodat je bass boost krijgt. Ik heb laatst het schema gevonden, ik kijk nog even.

sjaak1990
25 juni 2009, 12:10
Die deep switch is een condensator in de NFB, zodat je bass boost krijgt. Ik heb laatst het schema gevonden, ik kijk nog even.

Super man! Bedankt:) Mooiste zou zijn met een draaiknop, of natuurlijk een goed gekozen waarde van de condensator. De deep switch van een DSL vind ik bijvoorbeeld nutteloos, die voegt teveel laag in het verkeerde frequentie bereik toe.

Chris Winsemius
25 juni 2009, 12:35
Ps zo'n depth-switch of resonance-control werkt net als de presence-regelaar in de zgn. neg. feedbackloop, als je 'n post PI MV gebruikt dan vermindert bij lagere MV-standen de invloed van die regelaars enorm.

fredjuh
25 juni 2009, 14:10
http://www.bnv-gz.de/~ooehmann/schematics/soldano/SLO-100_Redrawn.pdf
Hier een depth-pot.

sjaak1990
25 juni 2009, 17:24
Ps zo'n depth-switch of resonance-control werkt net als de presence-regelaar in de zgn. neg. feedbackloop, als je 'n post PI MV gebruikt dan vermindert bij lagere MV-standen de invloed van die regelaars enorm.

Dat snap ik ja, fijn dat je erop wijst :)


http://www.bnv-gz.de/~ooehmann/schematics/soldano/SLO-100_Redrawn.pdf
Hier een depth-pot.

Super bedankt!

sjaak1990
28 juni 2009, 23:55
Hij werkt nu goed en hij klinkt echt HEERLIJK. Bedankt voor de hulp allemaal :)
Depth switch wil ik gaan proberen en misschien ook een 2e mastervolume en het normal kanaal bassman achtiger maken, kan er nog veel plezier aan beleven zo :)