PDA

View Full Version : Begin van 'n eigen nummer



Guitarfreak
22 juni 2009, 17:10
Hoi!

Eigenlijk ben ik niet zo vaak meer op gitaarnet actief, maar ik denk dat ik maar weer wat meer ga posten;)

Goed, ik verveelde me deze zondag en heb een begin van een nummer gemaakt.

Rechtsreeks opgenomen via de welbekende PodXT en de drumms zijn gemaakt met Drumkit From Hell.
Ik heb nog geen ervaring met afmixen (opnemen trouwens ook niet;)) e.d. Hebben mensen ideeen over hoe je het beste een nummer kunt afmixen? Waar moet ik op letten? E.d.

http://www.seoboost.nl/4.mp3


Nieuwe mix/drumms -> http://www.seoboost.nl/44.mp3


[NEW] NU MET 'N STUKJE ZANG -> http://www.seoboost.nl/vocals.mp3
Ben nog niet tevreden over de mix, krijg het niet goed:( Heeft iemand tips om de zang wat meer in de mix te krijgen? Het is nu niet echt een geheel.


Alle tips zijn van harte welkom!



Groeten Jip,

tidalwave_sideburns
22 juni 2009, 20:22
Beetje abrupt einde, :), heb je met dingen die pas half af zijn. Klinkt veelbelovend, gitaargeluid is best goed, gespreid. Die basgitaar klinkt ook mooi, flink in het laag.
Niet mijn ding, maar met plezier naar geluisterd.

Nellyrocks
22 juni 2009, 20:31
Het klinkt een beetje Toolig? Mag ik dat zeggen? Mooi. Ik mis een beetje vette randen. Als het randje van je sudderlapje waarvan je twijfelt of je ze nou op moet eten. Zeker de drumsound zou wat meer nallen mogen krijgen en ik zou de bas wat cleaner houden zodat ie wat lekkerder blend met de rest en meer draagt maar qua compositie vind ik het helemaal niet verkeerd.

Guitarfreak
22 juni 2009, 21:11
Ik heb het geheel even wat beter afgemixt. Hier en daar komt de bas er iets te ''zoemend'' door, hoe kan ik dit verhelpen?


Beetje abrupt einde, :), heb je met dingen die pas half af zijn. Klinkt veelbelovend, gitaargeluid is best goed, gespreid. Die basgitaar klinkt ook mooi, flink in het laag.
Niet mijn ding, maar met plezier naar geluisterd.
Thanks:) Ik ben zelf ook wel tevreden over het gitaargeluid. Die bass moet nog wel iets aan gebeuren, hij zuigt soms het geluid weg. Bedankt:)


Het klinkt een beetje Toolig? Mag ik dat zeggen? Mooi. Ik mis een beetje vette randen. Als het randje van je sudderlapje waarvan je twijfelt of je ze nou op moet eten. Zeker de drumsound zou wat meer nallen mogen krijgen en ik zou de bas wat cleaner houden zodat ie wat lekkerder blend met de rest en meer draagt maar qua compositie vind ik het helemaal niet verkeerd.
Klopt! Tool is echt 1 van mijn favoriete bands. Tool heeft altijd nummers met een geweldige opbouw, heerlijk!
Misschien klinkt het geheel nu beter. Ik heb hem even opnieuw afgemixt. Volumes beter verdeelt. De bas stond in sommige stukken te zacht. Bedankt!!


Shit! Nu valt me op dat op sommige punten de bas net ietwat vals klinkt, hrr!

Guitarfreak
23 juni 2009, 10:37
Ik heb even de drumms in Superior gedaan en het geheel beter afgemixt.

http://www.seoboost.nl/44.mp3

Damster
24 juni 2009, 15:41
Klinkt echt vet!
Wat voor zang komt hier overheen?

Arvoitus
24 juni 2009, 17:05
Klinkt leuk! Echt leuk, is dit van een band of een soloproject?

Guitarfreak
24 juni 2009, 18:24
Dit is voor m'n band (hopelijk vinden we snel eens een drummer). De ''zang'' is een beetje rap/rock achtig. Het is een beetje te vergelijken met de zanger van Rage against the machine. Ik zal vanavond de zang editen. De rappert heeft het al opgenomen.

Damster
24 juni 2009, 22:07
Dit is voor m'n band (hopelijk vinden we snel eens een drummer). De ''zang'' is een beetje rap/rock achtig. Het is een beetje te vergelijken met de zanger van Rage against the machine. Ik zal vanavond de zang editen. De rappert heeft het al opgenomen.

Wil 'm graag horen met zang!

spanky_franky
24 juni 2009, 22:13
Hier ben ik jaloers op, wat een strak geheel.

Ben benieuwd naar de ingezongen versie.

Guitarfreak
24 juni 2009, 22:37
@Damster ->
Oke! Goed dan, met zang;) www.seoboost.nl/vocals.mp3 (de helft van het nummer. Ligt nog niet lekker in de mix, krijg het niet goed).

@spanky_franky ->
Bedankt:) Erg tof om te horen.

savale
26 juni 2009, 15:52
Tof man! Zou zeker de moeite lenen om iemand te zoeken die je kan helpen met afmixen!

Exi
26 juni 2009, 16:09
Ik heb hem op mijn MP3-speler gezet, hij klinkt echt tof! :blast:
Hopelijk lukt het je om hem goed af te (laten) mixen

Guitarfreak
26 juni 2009, 18:05
Beiden hartstikke bedankt!

Misschien heeft 1 van jullie nog tips om af te mixen met Cubase 4? Hoe krijg ik de zang bijvoorbeeld beter in de mix?

savale
27 juni 2009, 11:30
Tja ben daar ook nog geen ster in, maar ik zou beginnen om je instrumenten wat op te krikken. Zeker het stuk na het intro staat de zang tov de instrumenten echt veel te hard. Die drums en gitaren moet er meer in knallen. Als je het harder zet heb je wel weer kans dat de zang in het geheel weer wat wegvalt. Probeer dan je zang iets meer in het midden te houden en je instrumenten meer links/rechts (ruimte maken door een klein faseverschil links en rechts)

ps. ik ben ook maar een n00b dus wat info van de pro's hier zou geen kwaad kunnen denk ;)

Guitarfreak
27 juni 2009, 14:24
Tja ben daar ook nog geen ster in, maar ik zou beginnen om je instrumenten wat op te krikken. Zeker het stuk na het intro staat de zang tov de instrumenten echt veel te hard. Die drums en gitaren moet er meer in knallen. Als je het harder zet heb je wel weer kans dat de zang in het geheel weer wat wegvalt. Probeer dan je zang iets meer in het midden te houden en je instrumenten meer links/rechts (ruimte maken door een klein faseverschil links en rechts)

ps. ik ben ook maar een n00b dus wat info van de pro's hier zou geen kwaad kunnen denk ;)
Thanks voor je tips!
Het links en rechts pannen van instrumenten heb ik inderdaad ook toegepast, ook de vocals staan in het midden (meerdere lagen vocals). Maar op de 1 of andere manier is het een lostaand element geworden en valt het niet lekker in de mix. Iemand handige websites voor 't afmixen?

MjS
29 juni 2009, 14:28
Klinkt lekker! Wat betreft die zang, zeker in het eerste stuk staat dat eigenlijk te hard. Je kunt experimenteren met compressie, reverb en EQ om de zang wat meer te laten mengen met de rest.

Guitarfreak
30 juni 2009, 14:24
Klinkt lekker! Wat betreft die zang, zeker in het eerste stuk staat dat eigenlijk te hard. Je kunt experimenteren met compressie, reverb en EQ om de zang wat meer te laten mengen met de rest.
Bedankt! Klopt inderdaad, de zang in het eerste stuk is ietwat te hard. Ik zal eens gaan spelen met compressie, reverb en EQ, thanks!:)

Sjoelie
30 juni 2009, 15:47
Door bepaalde frequenties van je bass bevoorbeeld te cutten, kan je een groter bereik overhouden voor je vocals. Hier nog een pdfje dat misschien handig is voor meerdere mensen, het is geloof ik wel redelijk gebasseerd op elektronische muziek maar dat kan denk ik geen kwaad

http://www.flstudio.nl/docs/fr.pdf

Nellyrocks
30 juni 2009, 17:35
Sorry maar ik vind het met zang een stuk minder. Misschien verwachtte ik wel iets andere, meer tooligere zingende partij. Dit heeft een beetje hardcore neigingen maar dat past mi niet helemaal bij de muziek. Puur persoonlijk hoor. je moet doen wat je goeddunkt maar ik vind het op deze manier zonde van het nummer.

Rick L
2 juli 2009, 19:12
Klinkt vet!
Hier en daar mochten 'de scherpe randjes' wel blijven staan ;)

Guitarfreak
3 juli 2009, 18:35
Door bepaalde frequenties van je bass bevoorbeeld te cutten, kan je een groter bereik overhouden voor je vocals. Hier nog een pdfje dat misschien handig is voor meerdere mensen, het is geloof ik wel redelijk gebasseerd op elektronische muziek maar dat kan denk ik geen kwaad

http://www.flstudio.nl/docs/fr.pdf
Klinkt logisch over het cutten van bepaalde frequenties van de bas. Ik zal dit eens proberen. Thanks:)



Sorry maar ik vind het met zang een stuk minder. Misschien verwachtte ik wel iets andere, meer tooligere zingende partij. Dit heeft een beetje hardcore neigingen maar dat past mi niet helemaal bij de muziek. Puur persoonlijk hoor. je moet doen wat je goeddunkt maar ik vind het op deze manier zonde van het nummer.
Het blijft natuurlijk een smakenkwestie. Je verwacht inderdaad door de intro dat het een ''toolig'' karakter zal krijgen;) Ik ben zelf helemaal weg van Urban dance squad en Rage against the machine, maar natuurlijk ook van tool. En dat zal je ongetwijfeld horen, haha.
In ieder geval bedankt.



Klinkt vet!
Hier en daar mochten 'de scherpe randjes' wel blijven staan ;)
Haha, waar doel je precies op?