PDA

View Full Version : Gezocht: doedelzakspeler voor CD-opname



FNaRK
26 maart 2003, 16:44
Hail,
wij gaan binnenkort de studio weer in, ditmaal voor een nummer voor een Merlijn documentaire. Om in de sfeer van de documentaire te blijven hebben we een nieuw nummer gemaakt (lekkere heavy metal) met een middeleeuws randje. Nummer is in princioe af om opgenomen te worden, alleen lijkt het ons heel gaaf om in ieder geval in het intro (en wellicht ook het outro...) een doedelzak te gebruiken. Helaas speelt geen van ons de doedelzak...vandaar hier en oproep:
is er iemand die een simpel deuntje mee wil blazen op de doedel ? Gaat om een heel klein stukkie, muziek wordt op verzoek toegestuurd. Eeuwige roem en vermelding op de CD en documentaire zal uwe deel zijn :grin:

Met dank, Mario

(misschien is een luit of een spinet ook wel geinig ??)

andy
26 maart 2003, 17:05
Kijk ff in een cultuurgids uit jullie buurt of de startpagina op internet van jullie regio naar een doedelzak band. De Mc Piper weet ik veel wat band. Moet toch te vinden zijn. Hier in Groningen heb je er ook wel een paar, maar daar heb je niet zo veel aan.
Volgens mij vinden die lui het ook best leuk om een keer aan iets aparts mee te doen. En wellicht krijg je een hele verzameling doedelzakken in de studio.
De Duitse metal band Grave Digger heeft indertijd een CD over de geschiedenis van Schotland gemaakt. Zaten ook in sommige nummers doedelzakken, klonk erg mooi. Succes.

andy
26 maart 2003, 17:18
Ik had toch ff niks te doen op mijn werk.
Dus: http://www.novdb.nl Heb je meteen een overzicht van bijna alle doedelzakorkesten in Nederland. Zitten er ook een paar in jullie regio, succes,
andor

FNaRK
26 maart 2003, 21:08
Thanx :grin:
gaat effe kijken, wie weet vind ik wel wat....

FNaRK
26 maart 2003, 21:43
hehehehe
Zit nu naar GraveDigger te luisteren: "tunes of War"

woehaaaaaaaaaaaaaa, wat een kutzanger zeg. IK heb ze in Duitsland wel eens live gezien, dat was geweldig....maar op CD zuigen ze behoorlijk.
Oh ja, die doedelzakken zijn idd wel geinig :lol:

andy
26 maart 2003, 23:14
Hahaha, die Chris Bolthendahl is inderdaad geen beste zanger, hij omschreef zichzelf eens als de grootste schreeuwlelijk van metal Duitsland, toen ie in de jaren 80 een keer als vijfde zanger van de Duitsland werd uitgeroepen tot z"n eigen verbazing. Bolthendahl heeft met de gitarist een keer een nacht bij me gelogeerd, hadden een keer in VERA gespeeld, stond ik toen bij metal concerten achter de bar, kwamen een maand later terug om naar een band te kijken. Wilden toen in de bijna vrieskou in hun auto slapen. Heb ik de arme drommels maar een logeerbedje aangeboden. Vandaar dat ik ze nog een beetje volg. :lol: