PDA

View Full Version : mexicaanse strat



ellisvertellis
22 juni 2009, 11:36
Hallo,

Vraagje over de mexicaanse stratocasterelementen:

Ik heb dit weekend een splinternieuwe mexicaanse stratocaster kunnen vergelijken met mijn japanse van 2001, en wat mij opviel waren de elementen, die van de mexicaanse strat hadden een iets hogere output. De klankkleur was heel vergelijkbaar.

Nu is mijn vraag: hoe is de kwaliteit van die mexicaanse pickups in vergelijking met de standaard japanse en de USA-pickups? Ik was in de veronderstelling dat de japanners beter waren, maar nu weet ik het niet meer. Iemand?

Alvast bedankt!

levi
22 juni 2009, 19:30
Hallo,

Vraagje over de mexicaanse stratocasterelementen:

Ik heb dit weekend een splinternieuwe mexicaanse stratocaster kunnen vergelijken met mijn japanse van 2001, en wat mij opviel waren de elementen, die van de mexicaanse strat hadden een iets hogere output. De klankkleur was heel vergelijkbaar.

Nu is mijn vraag: hoe is de kwaliteit van die mexicaanse pickups in vergelijking met de standaard japanse en de USA-pickups? Ik was in de veronderstelling dat de japanners beter waren, maar nu weet ik het niet meer. Iemand?

Alvast bedankt!

Elke mexicaan is anders je heb bar slechte en je heb ook hele goeie.
Je moet niet alleen naar het naam plaatje ,japan,mex,of usa kijken gewoon horen hoe die gitaren klinken de ene Mexicaan klinkt beter dan een usa de andere klinkt slechter dan een squier. Wat dat betreft zijn we allemaal een beetje merken geil.

groovieguitarguus
22 juni 2009, 19:36
Output zegt niets over de kwaliteit van een element.
Zowel output als klankkleur is zeer persoonlijk.

ellisvertellis
22 juni 2009, 19:38
Maar er is niets zoiets als een "standaard" Mexicaans element dat ze er instoppen tegenwoordig?

Mr_Moustache
22 juni 2009, 19:46
Zelfs in productie lijnen zullen niet alle producten (dus ook niet elementen) er hetzelfde uitrollen.

ellisvertellis
23 juni 2009, 10:04
Geen touw aan vast te knopen dus...

Bedankt!

pasqual
23 juni 2009, 23:29
de kwaliteit van de mex pups zal echt niet slecht zijn. het is een kwestie van smaak. ik gooi zelf altijd als eerste de mex pups eruit en toneriders erin. voor een lekker vintage sound met vrij lage output. lekker de versterker laten werken i.c.m. de pups.

groeten Pasqual.