PDA

View Full Version : Vester gitaar site



GEISHA22
22 juni 2009, 07:57
Graag wil ik jullie kenis laten maken met mijn Vester gitaar site:
www.vesterfansite.nl
Neem eens een kijkje en evt. feedback is welkom.

wiegersma
22 juni 2009, 18:58
aha, daar staat lekker veel op die site. Ik heb een Vester Les Paul. 't Is een geweldige gitaar. kopie van Gibson Les Paul Custom. Heeft geen 'vintage' plaatje. Gouden Hardware en is lekker zwaar.

Chocola
22 juni 2009, 19:10
Ik heb een Elektrische bas van Vester, prima ding :)

Leuke site, alleen nog wat weinig content helaas.

MarkS
22 juni 2009, 22:09
Leuke site! Een paar vrienden van me hadden destijds een Vester, de ene een basic Tele, de ander zo'n superstrat ding met craquelure finish.
Ik meen me te herinneren dat Vester voor een aantal modellen gebruik maakte van een soort gevulkaniseerd rubber voor de toets op de hals (volgens een recensie in Music Maker). Best vreemd.

GEISHA22
23 juni 2009, 08:26
Bedankt voor de feedback.

Bobstra
4 juli 2009, 01:49
Hey ik heb een Vester MOD 700, in het zwart. Het is m'n eerste gitaar:lovelove:. Ik vind h'm behoorlijk zwaar, maar klinkt en speel goed:rockon:
Geweldige site trouwens, super!:ok:

mesaman
4 juli 2009, 11:45
ik dacht dat het buttget gitaren waren.of zit ik er gewoon naast?niet dat je er gewoon lol mee kan hebben ,maar is het wat bijzonders?

snaarplukker
4 juli 2009, 11:51
ik dacht dat het buttget gitaren waren.of zit ik er gewoon naast?niet dat je er gewoon lol mee kan hebben ,maar is het wat bijzonders?
Het lijkt mij Fender copiën zonder Fender logo maar wel voor praktisch dezelfde Fender prijzen.;)

MarkS
4 juli 2009, 14:22
ik dacht dat het buttget gitaren waren.of zit ik er gewoon naast?niet dat je er gewoon lol mee kan hebben ,maar is het wat bijzonders?
Het waren ook budgetgitaren. Weliswaar geen brandhout maar gewoon behoorlijke beginnersplanken.

savecracker85
6 juli 2009, 11:04
mijn eerste gitaar was een vester stage series. Ik heb er 3 jaar lang met veel plezier opgespeeld maar echt goed was hij niet. Multiplex body met een gewicht van een les paul

mesaman
6 juli 2009, 23:29
leuk om te lezen!

TimmU
7 juli 2009, 00:49
Zo'n Vester double neck ziet er wel vet uit. Waar kun je zoiets scoren?

Dirk_Hendrik
7 juli 2009, 09:17
Graag wil ik jullie kenis laten maken met mijn Vester gitaar site:
www.vesterfansite.nl (http://www.vesterfansite.nl)
Neem eens een kijkje en evt. feedback is welkom.


WOW!
Daar heb je een hoop tijd aan gespendeerd! Leuk!

GEISHA22
10 juli 2009, 21:59
Het waren ook budgetgitaren. Weliswaar geen brandhout maar gewoon behoorlijke beginnersplanken.
Het lijkt mij Fender copiën zonder Fender logo maar wel voor praktisch dezelfde Fender prijzen.
ik dacht dat het buttget gitaren waren.of zit ik er gewoon naast?niet dat je er gewoon lol mee kan hebben ,maar is het wat bijzonders?

Vester maakte een enorme range aan gitaren modellen/types/uitvoeringen die over de hele aardbol werden verkocht.
Absoluut niet slechts Fender copies. (zie de site)
Prijzen destijds voor customshop modellen 1000+ Guldens
Voor de top range modellen tussen de 600 en 1000 Guldens.
Voor budget modellen tussen de 300 en 600 Guldens.

mijn eerste gitaar was een vester stage series. Ik heb er 3 jaar lang met veel plezier opgespeeld maar echt goed was hij niet. Multiplex body met een gewicht van een les paul

Stage Series zijn de instap (prijs) modellen. Inderdaad Plywood bodies. Sommige loodzwaar andere redelijk van gewicht.
Ik heb er een aantal, en ze me stellen absoluut niet teleur, en ze zijn er in
geweldige custom colors.

Zo'n Vester double neck ziet er wel vet uit. Waar kun je zoiets scoren?

Double necks, kijk van tijd tot tijd eens op Ebay Duitsland, daar is er pas een verkocht voor iets meer dan 200 Euro met koffer!!!


WOW!
Daar heb je een hoop tijd aan gespendeerd! Leuk!
leuk om te lezen!

Dank u, Dank u.


Hey ik heb een Vester MOD 700, in het zwart. Het is m'n eerste gitaar. Ik vind h'm behoorlijk zwaar, maar klinkt en speel goed
Geweldige site trouwens, super!

Ik stuur een PM.

oknarb180
21 september 2009, 20:40
Hey,

Beetje late reactie, maar een erg leuke en vooral ook interessante site.
Met erg veel plezier naar gekeken!!!

Een collega van me heeft een Vester Les Paul en is er erg tevreden over.
Aangezien ik zelf ook nog eens een Les Paul wil, ben ik stiekum, toch een beetje de markt in de gaten aan het houden voor een Vester. Maar dat ze met zulke mooie tops werden gemaakt, dat wist ik echt niet.

vr.gr.

Branko

geert1976
8 september 2010, 02:14
ik dacht dat het buttget gitaren waren.of zit ik er gewoon naast?niet dat je er gewoon lol mee kan hebben ,maar is het wat bijzonders?

ja en nee


Het waren ook budgetgitaren. Weliswaar geen brandhout maar gewoon behoorlijke beginnersplanken.

ja en nee

Ik heb zelf niet zo heel veel Vesters in mijn handen gehad, maar de Stage series waren ok budgetgitaren waar hele redelijke exemplaren tussen zaten.

De Vester Tradition Series zijn echter een heel ander verhaal.
Deze series betroffen akelig goede copiën van de Amerikaanse originelen en hebben Fender in beweging gezet en om een rechtzaak te ontlopen is de zaak buiten de rechter om geschikt.

Vester gitaren werden gemaakt in opdracht van de Amerikaanse handelsonderneming Samuel Music Company, Illinois USA.

Ik heb zelf vanmiddag een Vester Stratocaster uit de Tradition Series te pakken gekregen.
In absolute nieuwstaat.

Het betreft een kopie van de 1957 Fender Stratocaster.

De gitaar is gebouwd in Korea, door de Saehan fabrieken en van een uiterst goede kwaliteit.

Ik heb de gitaar goed bekeken en aan de tand gevoeld en moest constateren dat deze Vesters beter zijn dan de Squier CV's, LC's, MIM Fenders etc.
Deze Vester komt qua feel en geluid, kwaliteit en afwerking erg overtuigend bij mij over en ben eigenlijk benieuwd hoe die het tegen de USA Fender zou doen.

De specs liegen er ook niet om: alder body, 1-piece maple neck, alnico pick-ups, groot tremblock, goede brug (geen pisbakken staal zoals je op de CV's, LC's aantreft) en goede tuners (kopie 57 Kluson).

Tuners blijven goed op stemming en werken ook scherp en correct.
Tremolo is goed bruikbaar en voelt duidelijk en stabiel aan, licht diven gaat goed en lekkere vibrato gaat deze strat goed af.

Naar mijn mening is de Vester Tradition erg ondergewaardeerd evenals zijn andere Koreaanse broertjes van Fenix en Chevy(Cheri).

Indien je een budget hebt van tussen de E 250,00 a E 350,00 is het wellicht raadzaam om naast de CV's van Squier, de LC's of MIM Fenders ook eens een Vester, Fenix of Chevy (Cheri).

Je krijgt een gitaar die eigenlijk gewoon gelijk danwel beter is dan de voornoemde gitaren.

De impopulariteit heeft natuurlijk veel te maken met de merkengeilheid, want voor een Koreaanse Squier zijn we bereid om vlot E 200,00 a E 250,00 neer te leggen, terwijl die zeker niet beter zijn dan de voornoemde Vester, Cheri of Fenix.

Ik zal morgen wat foto's plaatsen, ook van de binnenzijde

iZzyXD
3 augustus 2011, 00:04
hallo mensen,

bestaat de site nog? als ik op de link klik staat er in het groot closed... ik ben namelijk op zoek naar het bedradingsschema van de vester stage series die ik vandaag heb gekocht.

alvast bedankt

Schrevel
3 augustus 2011, 00:09
hallo mensen,
bestaat de site nog? als ik op de link klik staat er in het groot closed... ik ben namelijk op zoek naar het bedradingsschema van de vester stage series die ik vandaag heb gekocht.
alvast bedankt

Je zou de topicstarter een berichtje kunnen sturen.

iZzyXD
3 augustus 2011, 20:42
Je zou de topicstarter een berichtje kunnen sturen.

bedankt, heb ik gedaan. nu hopen op een reactie want het profiel staat min of meer op non actief