PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar



rubenr
22 juni 2009, 00:01
Hallo,

Ik speel nu al een aantal jaartjes gitaar. Eerst acoustisch en sinds een jaar elektrisch. Nu heb ik een elektrische gitaar op marktplaats gekocht voor 70 euro. Hier heb ik veel op gespeeld maar nu ben ik hem wel een beetje zat en wil ik iets beters.
Na een tijd op internet te hebben gekeken kwam ik uit op de volgende gitaar:

http://www.feedback.nl/?b=SAS32EXBK&a=9

Kwa uiterlijk vind ik hem erg mooi en op internet lees ik goede reviews erover. Een fijn en licht spelende hals en een voor de prijs goede sound. Maar het grote nadeel van deze gitaar is de tremelo, waardoor de gitaar snel ontstemt.

Raden jullie mij deze gitaar aan of juist niet?
En nog een bijkomstig vraagje:
Kan je met een tremelo wel snel overschakelen naar een andere tuning?

geert1976
22 juni 2009, 00:04
Hallo,

Ik speel nu al een aantal jaartjes gitaar. Eerst acoustisch en sinds een jaar elektrisch. Nu heb ik een elektrische gitaar op marktplaats gekocht voor 70 euro. Hier heb ik veel op gespeeld maar nu ben ik hem wel een beetje zat en wil ik iets beters.
Na een tijd op internet te hebben gekeken kwam ik uit op de volgende gitaar:

http://www.feedback.nl/?b=SAS32EXBK&a=9

Kwa uiterlijk vind ik hem erg mooi en op internet lees ik goede reviews erover. Een fijn en licht spelende hals en een voor de prijs goede sound. Maar het grote nadeel van deze gitaar is de tremelo, waardoor de gitaar snel ontstemt.

Raden jullie mij deze gitaar aan of juist niet?
En nog een bijkomstig vraagje:
Kan je met een tremelo wel snel overschakelen naar een andere tuning?

hmm zo te zien geen floyd rose of edge trem, dat snelle ontstemmen zal wel meevallen als je de trem niet gebruikt en je kunt er voor kiezen de trem vast te zetten

macwilliams
22 juni 2009, 06:21
om naar een andere stemming te gaan zal je de trem vast moeten zetten.

Goldfoxx
22 juni 2009, 07:09