PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar



rubenr
22 juni 2009, 00:01
Hallo,

Ik speel nu al een aantal jaartjes gitaar. Eerst acoustisch en sinds een jaar elektrisch. Nu heb ik een elektrische gitaar op marktplaats gekocht voor 70 euro. Hier heb ik veel op gespeeld maar nu ben ik hem wel een beetje zat en wil ik iets beters.
Na een tijd op internet te hebben gekeken kwam ik uit op de volgende gitaar:

http://www.feedback.nl/?b=SAS32EXBK&a=9

Kwa uiterlijk vind ik hem erg mooi en op internet lees ik goede reviews erover. Een fijn en licht spelende hals en een voor de prijs goede sound. Maar het grote nadeel van deze gitaar is de tremelo, waardoor de gitaar snel ontstemt.

Raden jullie mij deze gitaar aan of juist niet?
En nog een bijkomstig vraagje:
Kan je met een tremelo wel snel overschakelen naar een andere tuning?

geert1976
22 juni 2009, 00:04
Hallo,

Ik speel nu al een aantal jaartjes gitaar. Eerst acoustisch en sinds een jaar elektrisch. Nu heb ik een elektrische gitaar op marktplaats gekocht voor 70 euro. Hier heb ik veel op gespeeld maar nu ben ik hem wel een beetje zat en wil ik iets beters.
Na een tijd op internet te hebben gekeken kwam ik uit op de volgende gitaar:

http://www.feedback.nl/?b=SAS32EXBK&a=9

Kwa uiterlijk vind ik hem erg mooi en op internet lees ik goede reviews erover. Een fijn en licht spelende hals en een voor de prijs goede sound. Maar het grote nadeel van deze gitaar is de tremelo, waardoor de gitaar snel ontstemt.

Raden jullie mij deze gitaar aan of juist niet?
En nog een bijkomstig vraagje:
Kan je met een tremelo wel snel overschakelen naar een andere tuning?

hmm zo te zien geen floyd rose of edge trem, dat snelle ontstemmen zal wel meevallen als je de trem niet gebruikt en je kunt er voor kiezen de trem vast te zetten

macwilliams
22 juni 2009, 06:21
om naar een andere stemming te gaan zal je de trem vast moeten zetten.

Goldfoxx
22 juni 2009, 07:09
Als je een gitaar wilt kopen, moet je niet op internet gaan kijken. Je moet de eerste de beste goede/grote gitaarwinkel binnenlopen, en alles proberen wat los en vast zit. Daarna zonder te kijken hoe hij er uit ziet degene die jij het lekkerst vind spelen en het beste klinkt meenemen naar huis.

Je kan nooit vanaf internet zien het een gitaar is die jou licht. Op youtube kan je niet 100% horen hoe de gitaar klinkt, en hoe anderen hem vinden spelen is altijd subjectief.

Ik twijfel er niet over dat de ibanez een goede gitaar is, maar of het een goede gitaar is voor jou is het belangrijkst. En wat een goede gitaar voor jou is moet jij zelf uitvinden.

rubenr
22 juni 2009, 12:22
Ja dat snap ik natuurlijk. Ik ga ook binnenkort, mischien zelfs vandaag:ok:, naar feedback in rotterdam en daar wat gitaren proberen. Maar ik vind het toch wel fijn om op internet naar reviews te kijken en een beetje een idee heb wat ik wil voordat ik daar heen ga.

(keek net even op de site, hij is helaas niet open op maandag:( )

Eomer
22 juni 2009, 12:39
Lijkt me een fijn gitaartje...Ibanez halsen zijn idd meestal wel snel en licht spelend.
Het snel ontstemmen met een tremelo valt reuze mee, persoonlijk heb ik hier nooit problemen mee. Het zou kunnen, heb geen reviews gelezen, dat deze Ibanez wel snel ontstemt...kwestie van uitproberen dus!

De gitaar in een andere tuning zetten, al dan niet met andere snaren, vergt met een tremelo wat meer werk. Vooral als je een andere snaardikte gaat kiezen zal je vaak de brug wat af moeten stellen om 'm goed vlak te houden.
M.a.w; Wanneer je veel van tuning wilt veranderen zou ik persoonlijk een gitaar kiezen zonder tremelosysteem. Zoals hierboven ook al gezegd kun je de tremelo eventueel ook vast zetten, maar dan heeft de tremelo geen enkele functie meer.

Ibanez666
22 juni 2009, 13:03
Voor dat geld koop je ook een tweede hands RG made in Japan