PDA

View Full Version : Barst in hout



Portel
21 juni 2009, 20:06
Ik ging vanmiddag gitaren met een vriend van me, dus ik reed daar heen met mijn gitaar in de gigbag op mijn rug.
Ik rij op het fietspad en twee meisjes komen in tegengestelde richting mijn kant op.
Ik wijk uit, een beetje de weg op. Een van de meisjes lette niet op en dwaalde ook af de weg op, uiteindelijk zag ze me en gilde van schrik. Ze kon nog uitwijken, maar reed tegen mijn gigbag aan. Ik hopen dat mijn gitaar nog heel was.

Ik kom aan bij die vriend en bekijk mijn gitaar. Ik dacht: "Mooi, hij is nog heel!"
Maar de vriend wees me op een barst in de zijkant. Er zit dus een barst in de zijkant van de gitaar en het hout zakt daar een beetje in.

Heb mn E en A snaar losgedraaid en ben met mijn hand de klankkast in gegaan. Van de binnenkant kon je de barst ook voelen.
Ik de gitaar stemmen en spelen. Er komt nog goed geluid uit, maar ik heb liever dat mijn gitaar niet stuk is.
Ik was van plan over een tijdje een semi-akoestische gitaar te kopen (Deze was nog helemaal akoestisch), dan kon ik deze voor 150 euro verkopen (nieuwprijs: 200), maar voor een kapotte gitaar krijg ik geen 150 euro meer.

Heb nog even geen foto's, maar hoop die nog te kunnen maken.
Denken jullie dat zo'n barst (makkelijk) te repareren is?
En wat hiervan de kosten kunnen zijn?

zoon van Piet
21 juni 2009, 21:02
hamvraag: was het een leuk meisje?

Portel
21 juni 2009, 22:22
hamvraag: was het een leuk meisje?

Best, kan dit mijn gitaar repareren?

Robdop
21 juni 2009, 22:38
bel der op zou ik zeggen:seriousf:

maar waarom zou je een gitaar gaan maken die je verkoopt??
vraag gewoon 25 euro minder door de barst en koop die nieuwe:ok:

Portel
21 juni 2009, 23:15
bel der op zou ik zeggen:seriousf:

maar waarom zou je een gitaar gaan maken die je verkoopt??
vraag gewoon 25 euro minder door de barst en koop die nieuwe:ok:

Ik verkoop hem niet.
Maar als ik hem ga verkopen, over een tijdje (halfjaar ofzo)
Dan krijg ik wss. niet zoveel geld er meer voor.

Nieuwprijs ongeveer 225. Ik dacht eraan hem voor 175 à 150 weg te doen,
Maar nu er een barst in zit...