PDA

View Full Version : Zekering doorgebrand Vox AC15H1TV



Eezz
21 juni 2009, 17:54
In de afgelopen twee weken is al twee keer de zekering doorgebrand van mijn Vox AC15H1TV. Ik vermoed dat het te maken heeft met het gebruik van de Koch Loadbox II die ik sinds kort gebruik om de amp op te nemen. Beide keren brandde de zekering door nadat ik de amp gedurende een uur of 3 via de Loadbox had opgenomen, steeds zonder de speaker aan te sluiten. Hoewel de ampere switch op de Vox erg onhandig is weet ik toch vrij zeker dat hij op 16ohm stond, de loadbox is ook 16ohm.

Heeft iemand een idee hoe het komt dat de zekering steeds doorbrandt? Zou het inderdaad met het gebruik van de Loadbox te maken hebben?

Jeee
23 juni 2009, 12:50
Bij mij is de zekering ook al 2 keer doorgebrand, en ik gebruik geen Powersoak/Loadbox.

Geen idee waar het dan wel aan ligt ... :(

Puerco
23 juni 2009, 15:22
Gebruiken jullie slow blow (langzaam) zekeringen of fast blow (snel) zekeringen.
Geen idee hoe dat bij Vox zit eigenlijk maar bij Marshall moet de hoofdzekering altijd van het slowblow type zijn om plotselinge pieken bij het inschakelen te kunnen weerstaan.
Zou dus slow blow zekeringen proberen, wel dezelfde/aanbevolen waarde gebruiken!!!!

stratman1976
23 juni 2009, 16:32
Het schijnt een bekend probleem te zijn bij veel VOX amps.

Zelf heb ik de AC15cc1 en daarin zat een 630mA zekering, deze sloeg elke keer door. Ben terug gegaan naar de winkel en zij hebben contact gehad met de dealer van VOX en die raadde aan om er een 1,6 A zekering in te stoppen. Het schijnt een fabrieksfout te zijn dat de amps met een te lage zekering geleverd worden. Jij hebt een andere versie van de AC15, dus wellicht dat dit niet voor jou werkt. Ik hoop dat je er wat aan hebt,

succes!

Eezz
24 juni 2009, 00:02
Ok, het zou dus best eens een Vox probleem kunnen zijn. Zou op zich wel prettig zijn, een andere zekering is zo geregeld, een ander manier om de Vox direcht op te nemen is moeilijker.

Bedankt voor de reacties tot dusver, meer ervaringen zijn welkom!