PDA

View Full Version : happy new Gibson Day



geert1976
21 juni 2009, 17:04
Vandaag 2e hands Gibson Melody Maker gekocht..

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/001-11.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/002-14.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/003-10.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/004-10.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/005-7.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/006-7.jpg

Nico2
21 juni 2009, 17:05
Mooi hoor! Ziet er goed uit.

Gefeliciteerd!

Luke-wannabe
21 juni 2009, 17:20
Cool ding! Congrats!

geert1976
21 juni 2009, 21:00
thanx, ik heb deze gekocht omdat ik nog geen junior had, ik moet zeggen dat die ondanks een enkel elementje lekker scheurt en clean ook lekker klinkt een beetje P 90 achtig.

gitaar is in mint condition heeft een minuscuul plekje op de achterzijde waar de verkoper op wees, anders had ik het niet gezien.

controle kaartje van Gibson en de doos waren er zelfs nog bij.

Verkoper is trouwens een forummer, met ik moet zeggen een zeer mooie collectie gitaren

pannekoek
21 juni 2009, 21:21
mag ik brutaal zijn en vragen wat je ervoor betaald heb? :)

vette gitaar hoor :ok:

Mafia66
21 juni 2009, 21:27
mag ik brutaal zijn en vragen wat je ervoor betaald heb? :)

vette gitaar hoor :ok:

Ja gitaar is zo lelijk die man zei neem me gitaar asjeblieft en hier heb je ook 100 euro.


Gaafe gitaar alleen niet mijn smaak en hij wel is mooi ;)

geert1976
21 juni 2009, 21:40
mag ik brutaal zijn en vragen wat je ervoor betaald heb? :)

vette gitaar hoor :ok:

vragen kost niets, maaar gezien het feit dat de verkoper ook op het forum zit heb ik afgesproken om geen prijs bekend te maken, maar het was een marktconforme prijs:punk:

Ibanez666
21 juni 2009, 21:40
Die is best mooi voor een Gibson! Gefeliciteerd!

stikel
21 juni 2009, 21:41
Congrats Geert en veel plezier met je (zwarte) Gibby;)

Greetz Jan en zoon

macwilliams
21 juni 2009, 22:05
Leuke plank geert!
De "forum member" heeft zich ook al gemeld:D

Joost_79
21 juni 2009, 22:51
Mooi ding!

mesaman
22 juni 2009, 12:18
donders mooi! ik heb in het verleden nog gekeken naar dat model.dan een dikke humbucker er in en raggen!stoer gitaartje..lekker basic...

Fender75
22 juni 2009, 14:07
Mooie gitaar, alleen de headstock vind ik niet zo...wel een lekkere basic gitaar, die doet wat ie moet doen!

EGH
22 juni 2009, 20:15
Waarom zetten ze daar in godsnaam niet een normale headstock op? Snap dat soort dingen echt niet, maar het zal wel zijn om onderschijdt te maken tussen "echte Gibsons" (Lees: Gibson's boven de 1000E), en de Melody Makers. Raar gedoe, volgensmij zouden ze er stukken meer verkopen met een normale headstock. Teminste wel aan mij.

Mr_Moustache
22 juni 2009, 20:39
omdat het een reissue is en de originele ook een "rare" headstock heeft?

hoofd
22 juni 2009, 20:59
Ik vind die headstock juist wel gaaf.. Lekker simpel, geen gezeik, gewoon plank! Merkje erop en klaar. Helemaal goed. :ok:

Die Melody Maker's zijn wel erg coole gitaren.. Ik weet niet of ik me in kan houden als ik er een voor een goed prijsje tweedehands voorbij zie komen.

kenx
22 juni 2009, 21:23
Proficiat man, persoonlijk vind ik ze niet zo mooi, maar ik heb er nog nooit op gespeeld, dus zou het helemaal niet weten hoe goed ze wel zijn...

Zolang jij er maar gelukkig mee bent!:cheerup:

Veel plezier nog! (waar ik eerlijk gezegd niet aan twijfel...)

Grtz

Mr_Moustache
22 juni 2009, 21:28
Ik vind die headstock juist wel gaaf.. Lekker simpel, geen gezeik, gewoon plank! Merkje erop en klaar. Helemaal goed. :ok:

Die Melody Maker's zijn wel erg coole gitaren.. Ik weet niet of ik me in kan houden als ik er een voor een goed prijsje tweedehands voorbij zie komen.

ik zou dan wel wachten tot er een "oude" (2004?) langskomt, met tune-o-matic en p-90. die zijn 2de hands niet zo heel veel duurder.

Tupelo
22 juni 2009, 21:49
Cool ding! Congrats!
Back up..? ;)

hoofd
22 juni 2009, 22:13
ik zou dan wel wachten tot er een "oude" (2004?) langskomt, met tune-o-matic en p-90. die zijn 2de hands niet zo heel veel duurder.
Dat moet je zeker doen! :ok:


Dan ga ik ondertussen voor de nieuwe editie, zonder P90 en tune-o-matic!:rockon:

vulvasonic
23 juni 2009, 00:54
Waarom zetten ze daar in godsnaam niet een normale headstock op? Snap dat soort dingen echt niet, maar het zal wel zijn om onderschijdt te maken tussen "echte Gibsons" (Lees: Gibson's boven de 1000E), en de Melody Makers. Raar gedoe, volgensmij zouden ze er stukken meer verkopen met een normale headstock. Teminste wel aan mij.

Firebirds, Explorers, Flying V's, plus een hele waslijst aan (tijdelijk?) niet meer geproduceerde modellen even buiten beschouwing gelaten, bedoel je?
En heb je het dan over de wijde variant, of de iets smallere variant van de 'standaard' Les Paul headstock?

:D

Dolletje....

Deze plank is in de markt gezet als instapmodel en moest dus zo goedkoop mogelijk geproduceerd kunnen worden. Het is wellicht wat moeilijk voor te stellen, maar door de smalle headstock kon Gibson behoorlijk wat besparen op het hout. Dit is overigens slechts een kleine gok, dus misschien zit ik er volledig naast, maar het lijkt me een plausibele reden. Iemand die dit met feiten kan bevestigen (of kan tegenspreken)?

@T.S., geil gitaartje. Tijdje naar zitten loeren, ook gezien de prijs. Lijkt me heerlijk om hiermee de grenzen van je mogelijkheden op te zoeken en er alles uit te persen wat je er in stopt. Uitdaging op zich. Gefeliciteerd!

<mierenneukmode> In het wit vind ik 'm net iets mooier... </mierenneukmode> ;)

pannekoek
23 juni 2009, 00:57
Firebirds, Explorers, Flying V's, plus een hele waslijst aan (tijdelijk?) niet meer geproduceerde modellen even buiten beschouwing gelaten, bedoel je?
En heb je het dan over de wijde variant, of de iets smallere variant van de 'standaard' Les Paul headstock?

:D

Dolletje....

Deze plank is in de markt gezet als instapmodel en moest dus zo goedkoop mogelijk geproduceerd kunnen worden. Het is wellicht wat moeilijk voor te stellen, maar door de smalle headstock kon Gibson behoorlijk wat besparen op het hout. Dit is overigens slechts een kleine gok, dus misschien zit ik er volledig naast, maar het lijkt me een plausibele reden. Iemand die dit met feiten kan bevestigen (of kan tegenspreken)?

@T.S., geil gitaartje. Tijdje naar zitten loeren, ook gezien de prijs. Lijkt me heerlijk om hiermee de grenzen van je mogelijkheden op te zoeken en er alles uit te persen wat je er in stopt. Uitdaging op zich. Gefeliciteerd!

<mierenneukmode> In het wit vind ik 'm net iets mooier... </mierenneukmode> ;)



mij lijkt het gewoon dat ze het oude concept van de melodymaker in de vroege jaren van de gibson les paul hebben gekopieerd, net als de oude versie van de les paul melodymaker headstock.

vulvasonic
23 juni 2009, 01:04
mij lijkt het gewoon dat ze het oude concept van de melodymaker in de vroege jaren van de gibson les paul hebben gekopieerd, net als de oude versie van de les paul melodymaker headstock.

Daar had ik het ook over. :)

Luke-wannabe
23 juni 2009, 01:12
Back up..? ;)
Haha sja.. Neee.. Weetniet..

geert1976
23 juni 2009, 12:58
mij lijkt het gewoon dat ze het oude concept van de melodymaker in de vroege jaren van de gibson les paul hebben gekopieerd, net als de oude versie van de les paul melodymaker headstock.


klopt helemaal, het door mij gekochte model is een re-issue van de 1959 Les Paul Melodymaker aka "Poor Mans Gibson", mij SG Melody Maker uit 1967 heeft exact dezelfde headstock.

de lak op de LP Melody Maker is flinterdun en geeft de gitaar verbazend goede sustain, het kleine elemtje geeft heel veel output en is mooi helder.

Wie denk/beweert dat deze low budget Gibsons crap zijn heeft het echt mis, ook al is de gitaar niet duur in tegenstelling tot zijn grotere broer, de prijs/kwaliteit is zeer goed, ja in verhouding tot de prijs, krijg je een hele goede mooi afgewerkte gitaar, met goede electronica en briljant geluid chapeau voor GIBSON!!

Ibanez666
23 juni 2009, 13:37
de lak op de LP Melody Maker is flinterdun en geeft de gitaar verbazend goede sustain, het kleine elemtje geeft heel veel output en is mooi helder.



Hoe weet je dat het door de lak komt en niet ergens anders door?

geert1976
23 juni 2009, 14:33
Hoe weet je dat het door de lak komt en niet ergens anders door?

tuurlijk is het hout het belangrijkste en al dan niet een gelijmde of geschroefde hals, maar ik heb altijd geleerd, dat lak een remmende werking heeft op de sustain van een gitaar

Ibanez666
23 juni 2009, 14:40
tuurlijk is het hout het belangrijkste en al dan niet een gelijmde of geschroefde hals, maar ik heb altijd geleerd, dat lak een remmende werking heeft op de sustain van een gitaar

Geleerd of zelf ervaren?

geert1976
23 juni 2009, 15:06
Geleerd of zelf ervaren?

geleerd, hout trilt en lak trilt niet of niet in dezelfde mate, waardoor dit een remmende werking heeft (is mij geleerd) en nee ik ga geen dikke laklaag over mijn Gibson heen spuiten:seriousf:

Ibanez666
23 juni 2009, 15:29
geleerd, hout trilt en lak trilt niet of niet in dezelfde mate, waardoor dit een remmende werking heeft (is mij geleerd) en nee ik ga geen dikke laklaag over mijn Gibson heen spuiten:seriousf:

haha, ik wilde net zeggen, eerst testen, verschil meten (ja meten ;) ) en dan weten :)