PDA

View Full Version : Epiphone of Richwood



method
21 juni 2009, 16:52
Hoi allemaal,

Na veel uitzoeken ben ik van plan mijn budget voor een nieuwe gitaar te verhogen. Nu zit ik eigenlijk te twijfelen tussen twee gitaren.

Een richwood 129 en een Epiphone Les Paul Studio. Beide zwarte Les Paul gitaren wat ik ook wil. Maar over de Richwood kan ik erg weinig vinden. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee? Op de tweede heb ik al gespeeld en speelt erg lekker!

macwilliams
21 juni 2009, 17:28
Wat zijn de specifieke verschillen tussen de epi studio en de standard.
De meeste epi's zijn eigenlijk best wel goed.

richwoodplayer
21 juni 2009, 18:45
ik heb een richwood re-129 gehad, klonk erg goed!
maar dan zou wel eens per exemplaar kunnen verschillen, neck is redelijk dik, maar niet al te dik.
komt een dik modderig gitaar geluid uit, perfect voor rock n roll :cheerup:

AdriaanVw
21 juni 2009, 19:23
ik heb eens gekeken,

ik vind de richwood beter klinken:lp:, maar ik denk wel dat je hem moest je hem terug willen verkopen, dat je de epiphone rapper verkocht hebt...

macwilliams
21 juni 2009, 19:47
Wat moet die rapper met een epiphone dan?:???:

method
21 juni 2009, 19:50
Inderdaad zal ik die dan eerder kwijt zijn, is dan ook een betere investering in dat opzicht.

Ik vind de Richwood wel wat mooier, maar toch heeft het in mijn ogen zo'n raar imago, ook dankzij dat na-apen. Maar wat ook jammer is, is dat die Richwood op internet te koop is. Ik heb hem niet kunnen vinden in een winkel.

Ik denk dat ik toch voor die Epi ga

mrweird
21 juni 2009, 19:54
Ik heb hem niet kunnen vinden in een winkel.


Bij melodie in Putten hangen ze in de winkel..

richwoodplayer
22 juni 2009, 09:23
ik was de mijne vrij snel kwijt!
ik heb hem gekocht voor 200 euries, en verkocht aan iemand die een overstap ging maken van acoustisch op elektrisch, en die was er heel blij mee.
uiteindelijk voor 150 weer verkocht.

AgileGhost
22 juni 2009, 17:30
Qua "bang for the buck" is Richwood beter. Ik kocht er een voor 225 en verkocht hem later voor 200, dus ze verkopen ook prima door.

bagheera
22 juni 2009, 19:20
richwood zijn echt goede gitaren hoor

Ik heb zelfs gehoord dat ze even met gibson overhoop lagen, hun modellen zijn nadien een klein klein beetje veranderd.
Heb ik van horen zeggen he

ik heb zelf een ovation type richwood en daar ben ik heel heel heel tevreden over

Raytheman
22 juni 2009, 19:26
Helaas is de site under construction; http://www.richwoodguitars.com/