PDA

View Full Version : pedalen voor nirvana



nickjj
21 juni 2009, 16:20
hallo,
ik speel al een tijdje gitaar, cover wat liedjes en heb wat eigen creatietjes zoals jullie allemaal wel;)
nu zou ik toch graag eens beginnen met effecten/pedalen, want het steekt me tegen om telkens zo rap mogelijk naar dat knopje te schieten eens aan draaien, en dan pas weer verder te spelen....
ik ben een soort van muziekale duizendpoot;) ik hoor zo wat vanalles graag
maar vooral nirvana en dat soort muziek, iemand suggesties voor welke pedalen ik daarvoor het beste zou kunnen aanschaffen??

alvast bedankt, nick

robert-gitarist
21 juni 2009, 16:31
Cobain zelf gebruikte o.a. een Small Clone chorus van Electro Harmonix en een Boss DS-1/2 distortion. Op internet (google) is wel meer te vinden over de pedalen die hij gebruikte. Small Clone is hoe dan ook een erg gave chorus.

Spitfire
21 juni 2009, 16:35
Duidelijker dan dit (http://www.kurtsequipment.com/) kan het niet worden. Natuurlijk zijn de originele pedalen vintage pedalen niet te betalen, maar je kunt wel een hedendaagse DS-1 of Proco Rat kopen.

almarvk
22 juni 2009, 11:09
Lijkt me niet heel moeilijk om daar een beetje bij in de buurt te komen. Een Boss DS-1 en een chorus erbij en je bent eigenlijk wel klaar.

zoon van Piet
24 juni 2009, 14:39
Natuurlijk zijn de originele pedalen vintage pedalen niet te betalen.


ik denk nog met minstens 20 smileys terug aan de tijd dat iedereen cobainpedalen moest en zou hebben.. vooral die twee Sp-1s die ik had.. Hopeloze dingen, met een heel beperkte toepasbaarheid. grappig geluidje, maar na een uurtje had je het wel gehoord.. Nee, dan had ik vele malen meer plezier van de berg flappen die vanuit Amerika over kwamen waaien!

Fuhgawz
24 juni 2009, 15:38
SP-1s!? Welke pedalen bedoel je daar mee?

zoon van Piet
24 juni 2009, 15:50
van Boss..deze (http://www.bossarea.com/loadpage.asp?file=boxes/sp1.xml)

para eq, dus stilstaande wah. met als extraatje dat er een heel klein hintje van phase in zat.. maar de schaller joyjoy kon dat veel beter/vetter..

Kurt zou zo'n ding hebben gebruikt, ooit.. ik zou niet kunnen zeggen op welke opname.