PDA

View Full Version : Squier



[BtB]Nemesis
26 maart 2003, 15:52
hallo beste mensen , wat is er nou eigenlijk precies zo brak aan squiers??? ik heb geen verstand van die dingen, maar ik lees overal dat iedereen ze zo kut vind. ????

BLOK182
26 maart 2003, 15:55
Ach, voor het geld zijn ze zo slecht niet, maar tis slecht hout, slechte hardware, slechte elementen, niet erg mooi afgewerkt..

[BtB]Nemesis
26 maart 2003, 15:58
i C, en de mexicaanse fender strats? ik zag namelijk een mexican classic 70s stratocaster, of is die ook brak, aangezien ze in vergelijking met de amerikaanse strats zo goedkoop zijn

BLOK182
26 maart 2003, 16:25
Nee, de Mexen (vooral de duurdere) schijnen hele fijne gitaren te zijn voor het geld. Verder kan je ook nog eens kijken naar de Fender Highway USA strat, soort goedkope USA strat, kost 799.

guvnor
26 maart 2003, 16:36
Ook van Squiers zijn goede exemplaren te vinden. Ikzelf heb net beslag weten te leggen op een '87 Japanse Squier en da's gewoon een goede gitaar. Is niet te vergelijken met de gitaren die ze nu produceren in China of Indonesie...
Ik heb het verschil zelf gehoord en gevoeld. Alle hardware van de huidige modellen is goedkoper uitgevoerd (op mijn gitaar staat op alle hardware Fender Japan), het hout voelt anders...goedkoper en akoestisch klinken ze ieler.

BLOK182
26 maart 2003, 16:43
De ouwe Squiers, daar zitten idd wel goeie tussen, maar de moderne squiers zijn behoorlijk bleh, maja, maar voor het geld is het niet meteen crap, de squier standard serie (niet de affinity) is best te pruimen.

Negative K3 fan
26 maart 2003, 17:14
Ik vind zelf de mexicaanse 60s strat leuker dan de 70s vanwege de lekkere nek.

Moonchild
26 maart 2003, 19:31
Er was ook ooit een of andere Squier Pro serie, die schenen zeer goed te zijn.
Daar zatten ook thinline modellen tussen etc.

BLOK182
26 maart 2003, 20:04
Volgens mijn de Protone serie idd.

Eko
26 maart 2003, 20:56