PDA

View Full Version : welke gitaar moet ik nemen



ikhebeensquieraffinity
21 juni 2009, 08:48
ik ben van plan een nieuwe gitaar te kopen maar ik weet nog niet welke, maar ik geef een paar gitaren waar ik mijn keuze uit wil maken!

epiphone les paul g-400 (je mag ook je mening geven)
epiphone les paul special 2 (je mag ook je mening geven)
epiphone les paul standard (je mag ook je mening geven)
en ik ben ook vanplan er een marshall bij te kopen. (je mag ook een voorbeeld geven, prijs max 100 euro)

zou ik ze moeten testen voor ik een keuze maak of maakt het niet uit ?

er is ook een winkel genaamd piens en ik weet niet zeker vanwaar ze komen (ik denk dat ze van amerika het beste zijn)

greets,:blast:

Sinner1980
21 juni 2009, 10:03
Uhhhh....nee, dit wordt helemaal niks....Ik hoop voor jou dat een ander zin heeft om je vragen serieus te beantwoorden maar ik geef je weinig kans.
Als je nieuw bent op het forum geef ik je één tip: LEES JE EERST EVEN IN EN GA DAN PAS VRAGEN STELLEN, succes little dude

hoofd
21 juni 2009, 10:05
Vet, ik mag ook m'n mening geven! :crazyhappy:

wiegersma
21 juni 2009, 10:07
koop de Les Paul Standard.
Een goedkope Marshall is niks. Koop maar een Roland Cube.
Klaar

Frustastic
21 juni 2009, 10:08
ik ben van plan een nieuwe gitaar te kopen maar ik weet nog niet welke, maar ik geef een paar gitaren waar ik mijn keuze uit wil maken!

epiphone les paul g-400 (je mag ook je mening geven)
epiphone les paul special 2 (je mag ook je mening geven)
epiphone les paul standard (je mag ook je mening geven)
en ik ben ook vanplan er een marshall bij te kopen. (je mag ook een voorbeeld geven, prijs max 100 euro)

zou ik ze moeten testen voor ik een keuze maak of maakt het niet uit ?

er is ook een winkel genaamd piens en ik weet niet zeker vanwaar ze komen (ik denk dat ze van amerika het beste zijn)

greets,:blast:

''je mag ook je mening geven'' :cheerup:

Raytheman
21 juni 2009, 10:12
Piens is in ieder geval wel de goedkoopste dozenschuiver. Ze bestellen pas bij de fabrikant als jij je betaling hebt gedaan dus je moet wel over VEEEEEL geduld beschikken..levertijd van 4 weken is meer standaard dan uitzondering.

wiegersma
21 juni 2009, 10:23
Het kiezen van een gitaar is altijd iets subjectiefs. De één zegt dit, de ander dat. De gitaren waaruit jij je keuze wilt maken zijn allemaal kwalitief ongeveer hetzelfde. Ik zou de keus maken voor een Les Paul Standard omdat ik van gewelfde bovenbladen hou. Straks zal een ander zeggen dat 'ie de G-400 het leukst vind en dan weer iemand die de Special het leukst vind. Tja, welke ga je dan nemen? Datzelfde geldt ook voor klank. Wat ik een mooi geluid vind, vind een ander juist niet leuk. Het hangt ook allemaal weer af welke muziek je wilt gaan spelen. Het geluid van een Stratocaster vind ik bijvoorbeeld niet bij metal passen, hoewel er mensen zijn die daar anders over denken.
Probeer zelf de gitaar uit en maak zelf uit wat je vindt.

almarvk
21 juni 2009, 11:32
Wat iedereen al zegt: ga je eerst 's inlezen voordat je dit soort vragen gaat stellen. Dit is wel erg open.

robert-gitarist
21 juni 2009, 11:45
Epiphone Les Paul G400?:???:






:crazyhappy:


Ik zou voor een LP standaard gaan of SG G400, altijd een goede combo met een Marshall!

pannekoek
21 juni 2009, 11:50
Epiphone Les Paul G400?:???:






:crazyhappy:


Ik zou voor een LP standaard gaan of SG G400, altijd een goede combo met een Marshall!

behalve als het een marshall uit de mg series is:sssh:

neem gewoon een roland cube versterker, veeeeeel beter ;)

robert-gitarist
21 juni 2009, 12:05
Klopt, Marshall's onder de 100 euro is troep. Pas boven de 450 euro wordt het interessant, vindik (JCM900, JCM2000 etc)

bagheera
21 juni 2009, 12:16
ik zou ook voor de roland gaan,
marshall koop je als je wat meer euro's hebt.

En de gitaar, tja is er voor jou al een reden waarom je voor deze gitaar kiest.
De g-400 ken ik niet, ik heb van een paar mensen gehoord dat de standard niet gestemd blijft maar hier zijn er vast ook die zweren dat ze goed gestemd blijft.

Is er misschien een budget dat je er aan uit wilt geven.
En welke muziek speel je graag.

Je ziet je hebt al wat reacties maar het enige waar je echt iets mee bent is dat je nu weet dat je even moet lezen en dat je een roland cube moet kopen.

Anders Destium
21 juni 2009, 12:32
Bij piens wil je niet winkelen, als ik onze Belgische vrienden mag geloven. Goedkoop, maar geen sympathieke lui.

Er is ook een topic met advies voor gitaren in elke prijsklasse, dus ook de jouwe. Kijk hier eens verder, voordat je meer vragen stelt
(http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=114540)

bagheera
21 juni 2009, 12:37
Piens is zelfs niet goedkoop hoor :dontgeti: dan is leo caerts goedkoper

Exi
21 juni 2009, 13:29
Blegh, de cube van 100 euro, de 15x is niks:sssh:
Voor dezelfde prijs heb je een Peavey Vypyr 15 die wat uitgebreider is en waarschijnlijk nog beter klinkt ook.

En verder, inderdaad ga je eens wat inlezen over gitaren, vraag info aan bekenden die gitaar spelen en als je een beetje de verschillen weet tussen de verschillende modelen, ga dan eens naar een muziekzaak en probeer wat gitaren uit.

Geoffrey
21 juni 2009, 14:11
Bij piens wil je niet winkelen, als ik onze Belgische vrienden mag geloven. Goedkoop, maar geen sympathieke lui.

Er is ook een topic met advies voor gitaren in elke prijsklasse, dus ook de jouwe. Kijk hier eens verder, voordat je meer vragen stelt
(http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=114540)

Nope..
Daar blijf je inderdaad beter weg tenzij het voor wat te testen is, en dan nog..
Dan ga je beter naar Key Music, ook behoorlijk duur zoals Piens maar ze hebben beide meestal behoorlijk wat op voorraad.
Stuur best wel even een mail of bel hen even voor je er langsgaat..

bagheera
21 juni 2009, 14:34
Nope..
Daar blijf je inderdaad beter weg tenzij het voor wat te testen is, en dan nog..
Dan ga je beter naar Key Music, ook behoorlijk duur zoals Piens maar ze hebben beide meestal behoorlijk wat op voorraad.
Stuur best wel even een mail of bel hen even voor je er langsgaat..

bij piens moet je ook niet zijn voor epiphone: ze vertelden me vorige maand dat de fabriek stil lag en dat je de komende tijd geen nieuwe epiphones moet verwachten in de winkels ( EUH wat ??!!!! leugenaar ) bij 2 andere winkels werd het namelijk ontkend.

En de gibsons die ze hebben zijn bijna allemaal high end, tot 9000Eur ( maar dat is off topic )

snaarplukker
21 juni 2009, 15:08
Ik zou voor een Xaviere XV-500 (http://yhst-50206111187217.stores.yahoo.net/nexvsomaflma.html) gaan.
Volgens de user reviews op Harmony-Central een klasse beter (en goedkoper) dan de Ephiphone.

munkie
21 juni 2009, 15:18
Er zijn m.i. zat alternatieven in de "2 humbuckers/gelijmde nek" sfeer onder de 500 euri voor Epi. Michael Kelly, Schecter, ESP LTD, London City (Hurricane 3 gezien nieuw voor 400!), Samick, Cort, Ibanez.

Bedenk ook dat het crediet crisis is, er kon wel eens een harde sanering aankomen in gitaar winkel land. Hard onderhandelen dus :stop:

YannickH
21 juni 2009, 15:26
ik heb pas een filmpje gezien op de site van jim dunlop en daar zeiden de kerels van static x dat ze de marshall mg heads gebruikten:s ze zeiden erbij dat het de goedkoopste marshalls waren maar dat ze goed klinkten.(zonder pedalen enzo)
hier is link voor het filmpje:
http://www.jimdunlop.com/index.php?page=dunloptv
en dan gwn static x aanklikken

Geoffrey
21 juni 2009, 16:11
bij piens moet je ook niet zijn voor epiphone: ze vertelden me vorige maand dat de fabriek stil lag en dat je de komende tijd geen nieuwe epiphones moet verwachten in de winkels ( EUH wat ??!!!! leugenaar ) bij 2 andere winkels werd het namelijk ontkend.

En de gibsons die ze hebben zijn bijna allemaal high end, tot 9000Eur ( maar dat is off topic )

Tjah .. bij Piens willen ze waarschijnlijk wat meer van hun "Cool" verkopen, Of hoe noemt het merk al weer waar ze het grootste aanbod van hebben?
Ze hebben er zelf jaccuzi's van :dontgeti: zegt genoeg toch?

@TS: zoek even wat winkels in je beurt en ga daar eens kijken en wat testen..

MarkMawkie
21 juni 2009, 17:26
Heb zelf een Epiphone Les Paul Standard gekocht anderhalf week terug, ben er zelf erg tevreden mee en tot nu geen spijt (mijn eerste gitaar) hij ziet er ook in mijn oogzicht tenminste prachtig uit en klinkt goed.

Met een Roland Cube kun je er veel verschillende geluiden uit halen

Succes en luister naar wat JIJ zelf wil, niet wat anderen willen.

Sandro411
14 juli 2009, 12:48
het is inderdaad niet zo heel verstandig om een goedkope marshall te kopen, ik heb zelf een kleine Laney, zie je niet zo vaak maar is wel goed geluid voor klein dingetje. Als ik zou kiezen zou ik inderdaad ook voor de standard gaan, maar kijk ook eens naar andere merken als je de les paul vorm mooi vind..
het moet je maar net liggen maar dean of ltd hebben ook leuke les pauls
succes ermee