PDA

View Full Version : Suggestie - verbetering effectpedalen/overige randapparatuur



humbucker
20 juni 2009, 21:38
Hey,

het zou misschien makkelijk zijn om in het subforum effectpedalen/overige randapparatuur een sticky of iets dergelijks te maken met daarin een overzichtje van de gebruikelijke en meest voorkomende effecten. Hier zou men dan per categorie kunnen uitleggen hoe de pedalen werken, welk effect ze geven, welke sound je ermee kan bereiken en welke merken zowat toonaangevend zijn. Misschien kunnen er ook wat links naar youtube filmpjes bijgevoegd worden.

Zo is het voor beginners of voor mensen die niet vertrouwd zijn met effecten makkelijk om een overzichtje ter beschikking te hebben met daarin verschillende voorbeelden. Ook kunnen mensen die op zoek zijn naar 1 bepaald sound daar gaan zoeken.

Bijvoorbeeld: overdrive, distortion, wah, volumepedaal, delay, compressor, sustainer, chorus, flanger, phaser, etc.

Ik zou dit zelf superhandig vinden en velen met mij denk ik :)

Mitch
21 juni 2009, 00:10
Daarom hebben we een tijdje terug al een sticky gemaakt met links naar goede soundclips. Die zegt toch genoeg? Een speciale n00b sticky naast de al bestaande lijkt me een beetje dubbelop.

humbucker
21 juni 2009, 00:41
ow Mitch,

daar heb ik los overheen gekeken. Dacht dat er zo nog helemaal niets was. Het is inderdaad ook wel goed, alhoewel nog wat meer info over verschillende pedalen ook wel fijn zou zijn. Het is maar een suggestie ;)

Chocola
22 juni 2009, 20:18
Ik ben het met Humbucker eens. Er zijn wel wat links te vinden in dat topic, maar die verwijzen of naar niets, of naar domme rot HTML sites waar geen geluidgrafmenten op te vinden zijn. Er mist een duidelijke post met: "Dist = ..., klinkt als", OD, Wah, Verb, Cho, Flan, etc.. voor de echte noobs ^___^. Ik weet nog dat ik in het begin ook zocht naar iets dergelijks, kon ik niet vinden.

bert k
22 juni 2009, 20:30
Als je een leuke link weet kan je hem natuurlijk in dat topic plaatsen. Doe dat vooral!

Mitch
22 juni 2009, 23:48
Ik wil die sticky wel even doorlopen op verlopen links e.d. als ik tijd over heb. Een tekst met uitleg, die is ook prima te vinden via Harmony Central bijvoorbeeld, beetje onnodig om het wiel uit te vinden maar als er een grote hoeveelheid mensen is die niet kan zoeken dan wil ik wel een link zetten in die sticky naar een goede tekst.
Maar dan nog blijf ik erbij dat je er wel over kan lullen, maar dat je toch vooral moet horen hoe die effecten klinken. Dus een sticky naar soundclips blijft de meest logische optie.

EDIT: pfff, sorry hoor.... ik heb het nu even doorgespit en alleen in de openingspost stond een link naar een site die down was. Verder alleen maar goede links die keurig lieten horen hoe bepaalde pedalen klinken. Gearwire, Tonefrenzy, Guitareffects, Video.Google, Youtube, sites van diverse fabrikanten en winkels als ToneFactor en ProGuitarShop, man er is zo veel te vinden!
Ik heb de link naar verklarende teksts bijgevoegd in de openingspost.