PDA

View Full Version : Spijkerboor



Flipkoos
20 juni 2009, 14:04
Al een poosje prijst een zeer fervent bouwer zijn zelfgemaakte waar aan op marktplaats, zoals bijvoorbeeld deze mooie Hank Marvin-kopie:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/260106169-oogverblindende-hank-b-marvin-stratocaster-met-juiste-kleur.html%3Freturn%3DeJwtjcEKgzAQRP9FMEdNFKtGgthj oR8RNK3BaBY3gdLSf%252B9KvSxvdmZntRTyYyXvUIqGywSN3s e5m0MAmeeLB7Nlq96XAE7rgNnm8n8kgxn6l1OCTaiCT8tBpOXV 0RjqoiGMlrCtWnGpqsMJJN8WCPEx4ZmHY8sJVjKGLa5mtyNJj8 d1weyTHgBExRl4DKOfjGrrRtxvLFp1tifd9wdFjDxG%26fta%3 DeNotj1FuwyAQRO%252ByH%252F4GuxhY5AtUaq9ggQEXyQ4o4 BQlyt2Do3zNSqOZt6OR4yOjQDiu23zTWwaVUXKEuk20s3kqEak 6Akom6ciY2greQ1LZ29yMVJCoPeHl2N01LCrmgH0X1pZN6ZhIl 2IuS7RuklzQn%252B%252FuCNOn6QR9ISS9OlChdWUcEIJ9f8A Yghe0p5LWpkQS0ZQ4bmT1PeGe6eq8XAzX1Y%252FCGtP8caByM GectqYSk7Z53txlLX8ngZzLEHZd5xPaOPZN7RH0P6jfz3kDpZH g4%252Fl8Aeg5VuI%253D%26fta_ind%3D3%26fs%3D1

Jo, wat een lange URL...

Iemand ervaring met deze gitaren? Is't wat?

geert1976
20 juni 2009, 14:23
hhhmm tja, hij prijst in andere ads basswood hout als top aan.

Als ik zijn ads moet geloven verdient hij er weinig tot niets aan, of past geld bij.

Ik heb mijn twijfels, maar goed, ik heb zijn creaties nimmer in real life gezien, dus het kan inderdaad allemaal erg meevallen.

maar gezien zijn vraagprijzen, kun je geen all parts bodys en halzen verwachten

Hendriks
20 juni 2009, 14:23
Deze man assembleert gitaren uit replacement onderdelen , hoeft niets mis mee te zijn (doe ik ook regelmatig) , maar de kwaliteit hangt natuurlijk af van de kwaliteit van de parts , gebruikt veel GFS en Allparts (de String), word nooit Customshop kwaliteit zoals hij zelf beweerd, maar leuke middenmoot ,mits goed geassembleert.

Robdop
20 juni 2009, 14:25
ik zou gewoon effe langsgaan om te testen. kan je meteen zien wat voor man het is e.d.

suc6

geert1976
20 juni 2009, 14:26
Deze man assembleert gitaren uit replacement onderdelen , hoeft niets mis mee te zijn (doe ik ook regelmatig) , maar de kwaliteit hangt natuurlijk af van de kwaliteit van de parts , gebruikt veel GFS en Allparts (de String), word nooit Customshop kwaliteit zoals hij zelf beweerd, maar leuke middenmoot ,mits goed geassembleert.

maar beslist geen all-parts body's en halzen, kan niet uit lijkt mij en inderdaad zullen geen top gitaren zijn, maar dat mag je voor zijn vraagprijzen niet verwachten, overigens de pups van GFS vind ik heel zeer goed qua prijs/ kwaliteit verhouding

snaarplukker
20 juni 2009, 14:46
Om een redelijke winstmarge er aan over te houden zal de basis wel hier (http://yhst-50206111187217.stores.yahoo.net/ststgukifepa.html) vandaan komen. Je snapt toch wel dat iemand die professioneel bezig is toch niet geld er op toe gaat leggen? Een Google search op Dr. Products heeft me niets zinnigs opgeleverd.

Ik zag verder nog foto's met het Fender logo op de headstock. Dus deze gitaren mag hij zelfs niet te koop aanbieden.

Flipkoos
20 juni 2009, 14:52
ik zou gewoon effe langsgaan om te testen. kan je meteen zien wat voor man het is e.d.

suc6

Ach, het is me iets te ver uit de richting en was ook niet van plan om er nou een te gaan kopen ofzo. Maar ik was gewoon ff benieuwd. Ben namelijk nogal een MP-struiner en kom regelmatig wat van 'm tegen. Het ziet er op zich wel altijd ok uit, vooral de wat duurdere (nou ja, wat ik duur...) dingen die hij in elkaar knutseld. Was wel eens benieuwd of er GN'ers waren die es iets hadden getest.
Ik vind overigens wel dat meneer z'n eigengemaakte spul wel overdreven en schaamteloos de hemel in prijst.

Hendriks
20 juni 2009, 14:54
maar beslist geen all-parts body's en halzen, kan niet uit lijkt mij en inderdaad zullen geen top gitaren zijn, maar dat mag je voor zijn vraagprijzen niet verwachten, overigens de pups van GFS vind ik heel zeer goed qua prijs/ kwaliteit verhouding

Hij heeft ook een telecaster te koop , waar hij een Allparts hals op heeft gezet , de body lijkt mij van Mighty Might , helemaal niets mis mee , maar geen Custom shop kwaliteit.

mesaman
20 juni 2009, 17:19
wie durft er tegenwoordig nou nog een fender te kopen op marktplaats oid?je moet echt een kenner zijn om te zien of het niet een geknutseld ding is.soms ligt het er echt bovenop maar vaak zijn het ook echt goed uitziende replica's
zelfs met sommige gibsons is het voor een 'leek' al niet meer te zien of je een echte of een namaak/samenstelsel in je handen hebt.gelukkig verteld deze man gewoon wat hij doet.ik zie het ook vaak anders.helaas

Hendriks
20 juni 2009, 17:38
wie durft er tegenwoordig nou nog een fender te kopen op marktplaats oid?je moet echt een kenner zijn om te zien of het niet een geknutseld ding is.soms ligt het er echt bovenop maar vaak zijn het ook echt goed uitziende replica's
zelfs met sommige gibsons is het voor een 'leek' al niet meer te zien of je een echte of een namaak/samenstelsel in je handen hebt.gelukkig verteld deze man gewoon wat hij doet.ik zie het ook vaak anders.helaas

Valt best wel mee, word ook gewoon een heleboel goed spul verkocht , helaas word er veel aan bangmakerij gedaan en word er nu overal aan getwijfeld.
Je moet je er even in verdiepen en als je er zelf niet voldoende verstand van hebt ,neem je iemand mee die dat wel heeft.

Marc Oblivian
20 juni 2009, 19:57
Hee, Spijkerboor. Bij mij in de buurt. Ken hem echter niet....

macwilliams
20 juni 2009, 20:00
Die vent staat veel op marktplaats. Steeds met wat anders. Zal wel een liefhebber zijn.

mesaman
20 juni 2009, 22:34
tis toch niet raar dat mensen gitaren kopen en verkopen....doet de helft hier volgens mij.ik heb laatst ook 10 gitaren verkocht..denkt ook iedereen dat je een handelaar bent.mischien is hij ook wel een handelaar of een gitaar bouwer of onderdelen verzamelaar met een soldeerbout met schroevendraaier.als hij er leuk op los hobby't is er niets mis toch?

macwilliams
20 juni 2009, 22:43
Is ook helemaal niks mis mee. Zo heb ik verschillende epi's gekocht en verkocht.

EGH
20 juni 2009, 22:53
Het is ook geen handelaar. Die kerel bouwt gitaren en zet ze op marktplaats. De TS is benieuwd of die gitaren een beetje goed zijn. Ben zelf ook wel nieuwsgierig want was al een aantal keer een advertentie van hem tegengekomen.

macwilliams
20 juni 2009, 23:01
Wisselend aanbod dus wisselende kwaliteit? Het is met elke gitaar toch hetzelfde, testen dus!

Aca Ilic
20 juni 2009, 23:01
Yeah right, een foto met een hals met 22 ferst, en andere foto met hals met 21 frest.....ra ra ;-?

Puerco
21 juni 2009, 06:43
Yeah right, een foto met een hals met 22 frets, en andere foto met hals met 21 frets.....ra ra ;-?

Damn, scherp gezien!!!
Dat komt inderdaad wel HEEL erg lullig over.....

macwilliams
21 juni 2009, 07:12
Waarschijnlijk had hij geen zin om alweer nieuwe foto's te maken. Natuurlijk getuigd dit van weinig professionaliteit maar als ik op een website van een winkel kijk dan zitten er ook afwijkingen in dat wat er werkelijk hangt.

Neemt niet weg dat dit natuurlijk echt gepruts is.

munkie
21 juni 2009, 15:13
Het valt me op dat hij nooit merken noemt van bodies en necks. Hooguit dat het "massieve bodies" zijn. Tja. Als je fotoos ziet van stempels in de neckpocket enzo dan weet je tenminste meer. GFS is prima spul voor het geld. Ik kijk de laatste tijd steeds meer naar zelf opgebouwde strats en tele's, ik weet wel ongeveer wat de losse hardware moet kosten plus de eeuwige vzk. Soms zie je een koopje waar nog wat werk aan zit en da's de hobby nietwaar.

snaarplukker
21 juni 2009, 15:14
Yeah right, een foto met een hals met 22 ferst, en andere foto met hals met 21 frest.....ra ra ;-?
Het zijn ook 2 verschillende gitaren. Kijk maar naar de slagplaat bij de punt van de onder hoorn. Maar een Strat met 21 frets is uniek.;)

Aca Ilic
21 juni 2009, 17:25
Het zijn ook 2 verschillende gitaren. Kijk maar naar de slagplaat bij de punt van de onder hoorn. Maar een Strat met 21 frets is uniek.;)

zoals puerco het als schreef: damn, scherp gezien.....;-)

marhoog
21 juni 2009, 21:17
Ben een keer bij deze meneer thuis geweest.

Hij had een Red Special te koop en deze staat nu bij mij thuis.

Zeer vriendelijke meneer die mij alles uitgebreid liet testen.. zelfs de gitaren waar ik niet voor kwam liet zien.. Hij vertelde mij dat het zijn hobby is om op beursen e.d. onderdelen te kopen en defecte gitaren en deze weer helemaal op te knappen. De spullen die hij had staan toen zegen er echt prima uit.

De man kwam op mij uiterst betrouwbaar over en verwacht ook niet dat hij te veel vraagt voor zijn spullen..

Hij had zelfs voor de gitaar die ik gekocht had nog onderdelen in bestelling staan die hij mij kosteloos opgestuurd heeft.

EGH
21 juni 2009, 21:44
Ben een keer bij deze meneer thuis geweest.

Hij had een Red Special te koop en deze staat nu bij mij thuis.

Zeer vriendelijke meneer die mij alles uitgebreid liet testen.. zelfs de gitaren waar ik niet voor kwam liet zien.. Hij vertelde mij dat het zijn hobby is om op beursen e.d. onderdelen te kopen en defecte gitaren en deze weer helemaal op te knappen. De spullen die hij had staan toen zegen er echt prima uit.

De man kwam op mij uiterst betrouwbaar over en verwacht ook niet dat hij te veel vraagt voor zijn spullen..

Hij had zelfs voor de gitaar die ik gekocht had nog onderdelen in bestelling staan die hij mij kosteloos opgestuurd heeft.

Aardige man dus, en zijn gitaren zien er mooi uit. Dat laatste had ik ook al opgemerkt, maar hoe spelen en klinken ze? Waar zijn ze mee vergelijkbaar? Zijn ze beter/minder als LC's of MIM Fender's?

geert1976
22 juni 2009, 00:29
Aardige man dus, en zijn gitaren zien er mooi uit. Dat laatste had ik ook al opgemerkt, maar hoe spelen en klinken ze? Waar zijn ze mee vergelijkbaar? Zijn ze beter/minder als LC's of MIM Fender's?

daar ben ik ook wel benieuwd naar:makeup: