PDA

View Full Version : John Frusciante in Can't Stop



Rockdude
26 maart 2003, 14:42
Hallo, ben ik weer.
Weten jullie hoe John Frusciante zijn sound in Can't stop zo funky krijgt?
Alvast bedankt.

savecracker85
26 maart 2003, 14:52
naast alle apparatuur die hij gebruikt..is de slag ook heel belangrijk.... als je namelijk de tabs ziet dan denk je snel dattie maar een snaar aanslaat... maar in werkelijk gaat hij over alle snaren heen..hij laat dus telkens maar 1 snaar echt horen en de rest demptie af..en hij gebruikt opzich ook nog wel n vreemde vingerzetting, hij gebruikt namelijk ook zn duim op de hals :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: savecracker85 op 2003-03-26 14:54 ]</font>

RadiuS
26 maart 2003, 22:07
ja dat zie je in de clip maar ik gebruik op die plek gewoon mn wijsvinger (niet barre trouwens hoor) met mn duim speelt leip. Een compressortje (een met attack regeling als de CS-3 ofzo) helpt trouwens ook om de attack wat scherper te krijgen.

henksjaak
27 maart 2003, 11:45
Op 2003-03-26 22:07, schreef RadiuS:
ja dat zie je in de clip maar ik gebruik op die plek gewoon mn wijsvinger (niet barre trouwens hoor) met mn duim speelt leip. Een compressortje (een met attack regeling als de CS-3 ofzo) helpt trouwens ook om de attack wat scherper te krijgen.


thnx want zijn geluid is echt vet

trouwens waarvoor dient een compressor precies?

RadiuS
27 maart 2003, 15:44
http://www.carlmartin.com/manual_compressor.htm

JeeWee
31 maart 2003, 00:35
John Frusciante gebruikt geen compressor, hij gebruikt nog versterkers van de oude garde waarmee je 2 clean kanalen aan elkaar kan lijnen waardoor het ene kanaal als voorversterker functioneerd. Hierdoor krijg je dus een hele ligte distortion. Hij gebruikt daarvoor een Marshall JTM-45 versterker.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: JeeWee op 2003-03-31 00:36 ]</font>

RadiuS
2 april 2003, 17:49
Weetikwel, maar t gaat erom dat de attack wat funkier is en als je geen marshall stacks hebt wat dan he? K kan ook op mn twin clean en oversturd geluid mixen klinkt ook wat funkier...

PeArLjAm
2 april 2003, 21:04
Frusiante gebruikt wel degelijk een compressor hoor.. een boss om precies te zijn..

Milton
2 april 2003, 23:17
hij gebruikt geen compressor...heb zijn grote pedalboard gezien :smile:

savecracker85
2 april 2003, 23:39
hij gebruikt volgens verschillende site's een Boss CS-3 Compression Sustainer...

Milton
3 april 2003, 09:59
wweet ik maar denk dat het niet waar is...niet alles is waar op internet :wink:

maar ik heb in de ahoy zijn pedalboard gezien omdat ik schuinachter hem zat.

PeArLjAm
3 april 2003, 14:04
Ik heb dus nog even zitten zoeken op internet, en inderdaad voglens veel sites gebruikt frusciante een boss compressor, maar volgens andere weer niet.. Ik kwam op deze site terecht :
http://www.angelfire.com/punk3/niandra/famous.html
daar zie je het pedaalbord van john op de californication tour, en inderdaad, geen compressor te vinden.. Ik weet niet hoe het zit met de by the way tour, maar cant stop vind ik wel erg compressor achtig :smile: Misschien bebruikt ie er in de studio wel een..

savecracker85
3 april 2003, 16:56
tja die site ken ik ook..maar t wordt er allemaal niet echt duidelijker op :grin: want volgens jftab.com gebruiktie weer wel een compressor..
maarja ik ga maar voor het antwoord van milton :grin:

D.A.V.E. member
2 mei 2003, 14:59
Jullie hebben het natuurlijk wel over een van de "masters" op het gebied van super funky slagjes, het is gewoon een kwestie van techniek m.b.t. vingersetting en aanslag.

De Teng
5 mei 2003, 10:57
Heel goed DAVE. Het hangt niet van de hoeveelheden effekten af die je gebruikt, maar juist hoe je het speelt. Ik heb thuis een leuk buizenampje, gewoon clean kanaal met een randje eraan. Mijn G&amp;L brug element slechts en funken maar. 't Klinkt echt bijna hetzelfde... laat die compressoren nou maar zitten, daar word je ook niet altijd gelukkig van.

Experience
6 mei 2003, 21:08
Can't stop is volgens mij cker wel emt compressor. Het klinkt er wel heel erg naar. En tegenwoordig speelt hij niet meer op de Marshall JTM 45. De compressor staat nog steeds op zijn pedalbord volgens veel sites waarom Johnfrusciante.com en jftab.com.

savecracker85
7 mei 2003, 18:19
Op 2003-05-06 21:08, schreef Experience:
Can't stop is volgens mij cker wel emt compressor. Het klinkt er wel heel erg naar. En tegenwoordig speelt hij niet meer op de Marshall JTM 45. De compressor staat nog steeds op zijn pedalbord volgens veel sites waarom Johnfrusciante.com en jftab.com.

die site's zijn niet echt up-to-date met hun gear list...en op het forum van jftab.com spreekt ook iedereen elkaar telkens weer tegen..
ik denk ook dattie geen compressor gebruikt maar 2 versterkers met elkaar combineert... Waardoor hij dat rouwe randje krijgt, + die aanslag waarbij hij alle snaren aanslaat en er maar 1 laat klinken door de rest af te dempen :smile:

D.A.V.E. member
13 mei 2003, 16:14
Jongens lekker belangrij al die effecten, zoals ik al eerder zij is het voornamelijk techniek.

savecracker85
15 mei 2003, 18:02
http://www.apvo17.dsl.pipex.com/Guitarist%20June%20%2703.htm
check dit intervieuw met John zelf en met zn roadie...Daar word o.a. al zn gitaarspul besproken van de btw tour (en idd hij gebruikt geen compressor :razz: en wel 2 versterkers door elkaar heen)...ook met duidelijke foto's van zn gitaren, effectboard en zelfs zn plectrums :razz: