PDA

View Full Version : Distortion Pedal



safu
19 juni 2009, 22:21
Hey iedereen, ik ben van plan een distortion pedal te kopen, ééntje die bij me epiphone sg gaat passen.
Ik had gedacht aan een Boss Metal Zone MT-2.

Thiez
19 juni 2009, 22:24
misschien even wat google en rondkijken op het forum. er zijn zo veel distortion pedalen.

Als je hier om advies wil vragen moet je even erbij zetten wat voor versterker je hebt en wat voor stijl je wilt spelen. misschien geluidsample van een sound die je gaaf vind. dan kunnen de mensen hier er wat meer mee.

Metalzone is best leuk voor thuis maar ik vind hem zelf voor band gebruik niet echt super. Ik vind persoonlijk de Proco Rat distortion erg gave pedaaltjes.

safu
19 juni 2009, 22:30
Hmm ok, ik heb zo'n Jay Sound versterkertje van 15 watt, stijl: System Of A down, Metallica ..., of zou ik dan beter voor een pedalbord gaan?

Gitaar4LifeDude
19 juni 2009, 23:03
koop liever een andere versterker want die jaysound dingen kan je met een mesa v-twin nog geen goed geluid uit krijgen.

safu
19 juni 2009, 23:34
koop liever een andere versterker want die jaysound dingen kan je met een mesa v-twin nog geen goed geluid uit krijgen.

Ga ik best ook doen, maar welke versterker moet ik dan kopen?

orreltak
20 juni 2009, 12:57
waarom niet gewoon een modelingversterkertje kopen zoals een roland cube.
die heeft van clean tot zware metal effects er in gebouwd.
tweedehands kosten ze weinig.trouwens,nieuw ook,vergeleken met wat je er voor krijgt.

dunnoaname
20 juni 2009, 14:45
Inderdaad de Cube serie is erg tof en veelzijdig. Ik heb zelf ook naast mijn buizenamps een microcube als oefenversterkertje en voor buiten.
De VOX versterkertjes (AD nogwat serie geloof ik) zijn ook erg OK, maar de Cube geniet bij veel metalgitaristen de voorkeur.

safu
20 juni 2009, 16:07
Inderdaad de Cube serie is erg tof en veelzijdig. Ik heb zelf ook naast mijn buizenamps een microcube als oefenversterkertje en voor buiten.
De VOX versterkertjes (AD nogwat serie geloof ik) zijn ook erg OK, maar de Cube geniet bij veel metalgitaristen de voorkeur.
Deze dan ? (http://www.rockpalace.com/product/Roland-Cube-15X)

dunnoaname
20 juni 2009, 16:12
Ja dat is inderdaad een Cube. Goede versterkertjes, zeker voor het geld. Denk wel, hoe groter het wattage (nummertje) en dus ook de speaker, hoe meer basweergave. Dus voor een heftige sound is de 20X of 30X wel geschikter denk ik.

Thiez
20 juni 2009, 22:08
en als je bandplannen hebt een cube 60. ben ik ook mee begonnen en dat gaat goed mee in repetitieruimte hoor. zit goede sound in idd.

precies zoals eerder gezegd kun je uit een 15 watt jay sound geen gave metal sound halen. dat blijft rotzooi. zeker als je wat heftigere muziek doet vind ik zowizo 15 watt erg weinig. zodra je wat gaat palm mute word het 1 grote modderige zooi.

raad aan een cube30 of cube60. kun je zeker een tijd mee vooruit

safu
21 juni 2009, 00:19
Mensen, ik heb vandaag een Line 6 Spider 2 getest bij een vriend, en die klonk heel goed, nu mijn vraag, zou ik beter een Line 6 Spider 2 kopen?(sorry dat ik zoo twijfel)

orreltak
21 juni 2009, 01:47
ga naar een winkel en zet ze naast elkaar and you do the picking.

dunnoaname
21 juni 2009, 08:34
Persoonlijk vind ik de Cube veel vetter dan de Line 6, maar dat heeft er misschien ook mee te maken dat ik de Vox/fender geluiden er is er goed vond, en de Line 6 heeft wat meer geconcentreerd op distortiongeluiden, als ik me niet vergis.
Testen is uiteindelijk de enige manier waarop je echt zeker kan weten wat voor jou mooi is. Wel is het handig om ginformeerd op stap te gaan, aangezien niet alle verkopers de informatie onpartijdig voorspiegelen.

iWishmaster
21 juni 2009, 12:26
Inderdaad naast elkaar zetten die 2! Ik vind vooral snoeiharde metal de line 6 beter, de cube voor alle andere geluiden zo ongeveer ...

Thiez
21 juni 2009, 12:53
ik vind opzicht in de cube wat meer bassdruk zitten. wat ik ook voor distortionsounds fijner vind. maar idd lekker naast elkaar testen en zelf je beslissing maken.

McWarflame
25 juni 2009, 22:09
Ey,

kijk anders op de site van Digitech, naar de Digitech X series. De Metal Master is een ontzettend veelzijdig distortion pedaal, waar ik echt van geniet. Zeker een aanrader.