PDA

View Full Version : Blade delta ipv gretsch 5120



Goldfoxx
19 juni 2009, 13:13
Ik kan mn gretsch 5120 die in de verkoop staat ruilen voor een Blade Delta telecaster.

De gretsch is nieuw 700, de blade 450 euries, beide in nieuwstaat. Mij lijkt dit geen eerlijke deal?
Bijbetaling van zijn kant zou ik dan ook eerlijk vinden, of hebben jullie een andere mening?

Wat zijn jullie bevindingen met de blade delta? Ik heb al een London city comet, die ik dan van de hand wil doen. Hoe vergelijkt hij zich tov de LC, en dan afgezien van die actieve elementen, maar om het tele geluid. Krijg je uit de blade delta de "teletwang" of is dat niet het geval?

Rock Bottom
19 juni 2009, 13:21
Ik zou die alleen wegdoen om een betere gretsch te halen.

Maar dat is mijn mening netals dat ik blade niks vind.

Het lijkt mij een caddilac ruilen tegen een honda civic.

Goldfoxx
19 juni 2009, 13:26
De Gretsch is wel een gigantisch mooi ding, en klinkt en speelt ook geweldig.

Ik richt mij op het moment iets meer op akoustisch, en heb 2 elektrische niet nodig. Op één kan ik meer dan genoeg mn ding doen. Mn idee was om mn Gretsch en London city van de hand te doen voor een wat dikkere Fender Tele.

Zowiezo wil ik nog 's een dikkere gretsch, vind ze echt geweldig. Maar de tele kan mij ook zeer bekoren. En wilde in de eerste instantie voor de tele gaan.

Ergens kan ik misschien ook wel gewoon mn London city weg doen, maar een voor dat geld zo'n geweldige gitaar wegdoen. :$

Tupelo
19 juni 2009, 13:37
Voelt alsof ik in een boobytrap val ofzo. :roll:

Delta Standard is een klasse gitaar, serieus, maar economisch gezien is het geen handige ruil nee.
Weet je zeker dat het niet om een Delta Classic gaat; die zit wat meer in hetzelfde segment qua prijs.

Als je trouwens geinteresseerd bent dan weet ik nog wel iemand die zijn Blade Delta Standard wil verkopen.
Ben economisch wellicht goedkoper uit.

Goldfoxx
19 juni 2009, 13:40
Voelt alsof ik in een boobytrap val ofzo. :roll:

Delta Standard is een klasse gitaar, serieus, maar economisch gezien is het geen handige ruil nee.
Weet je zeker dat het niet om een Delta Classic gaat; die zit wat meer in hetzelfde segment qua prijs.

Als je trouwens geinteresseerd bent dan weet ik nog wel iemand die zijn Blade Delta Standard wil verkopen.
Ben economisch wellicht goedkoper uit.

DIe van die boobytrap volg ik niet helemaal?

Joost_79
19 juni 2009, 13:43
De Gretsch is wel een gigantisch mooi ding, en klinkt en speelt ook geweldig.

Ik richt mij op het moment iets meer op akoustisch, en heb 2 elektrische niet nodig. Op één kan ik meer dan genoeg mn ding doen. Mn idee was om mn Gretsch en London city van de hand te doen voor een wat dikkere Fender Tele.

Zowiezo wil ik nog 's een dikkere gretsch, vind ze echt geweldig. Maar de tele kan mij ook zeer bekoren. En wilde in de eerste instantie voor de tele gaan.

Ergens kan ik misschien ook wel gewoon mn London city weg doen, maar een voor dat geld zo'n geweldige gitaar wegdoen. :$


Als je geen 2 elektrische nodig hebt waarom zou je je gretsch dan inruilen op een andere tele, zit je met 2 tele's.
Denk dat je een Gretsch wat eenvoudiger kunt verkopen als een Blade telecaster.
Heb zelf ook pas gitaar verkocht, kwestie van geduld, de goede koper komt vanzelf. Heel veel vragen gekregen voor inuil, wilde ik ook niet, uiteindelijk iemand gevonden die gewoon de gitaar voor een goede prijs wilde hebben.

Verkopen is net als kopen, geduld hebben en wachten op de goede deal.

Goldfoxx
19 juni 2009, 13:47
Verkopen is zeker een kwestie van geduld en volharding. :p

Maar mn London city wilde ik verkopen, ingeval dat ik een goeie fender te pakken krijg. Ik wilde niet beide houden. Maar om mn gretsch te houden, en de tele te verkopen vind ik onzin, omdat de London City gewoon veel gitaar is voor dat geld. Kan ik hem net zo goed houden

Tupelo
19 juni 2009, 13:54
Gewoon die Gretsch verkopen lijkt mij...
LC houden, misschien ander elementje erin ofzo.
En je verder op acoustisch richten..?

Joost_79
19 juni 2009, 13:54
Verkopen is zeker een kwestie van geduld en volharding. :p

Maar mn London city wilde ik verkopen, ingeval dat ik een goeie fender te pakken krijg. Ik wilde niet beide houden. Maar om mn gretsch te houden, en de tele te verkopen vind ik onzin, omdat de London City gewoon veel gitaar is voor dat geld. Kan ik hem net zo goed houden


Nja, als je LC wil houden en er geen 2e naast wil, zul je die blade ook weer verkopen.
Kun je net zo goed wachten todat je de Gretsch kwijt bent zonder inruil.

Goldfoxx
19 juni 2009, 13:58
Gewoon die Gretsch verkopen lijkt mij...
LC houden, misschien ander elementje erin ofzo.
En je verder op acoustisch richten..?

Op het moment speel ik in de band akoestisch. Electrisch speel ik alleen thuis. Ik richt mij niet alleen op akoustisch, maar oefen ook gewoon electrische dingetjes. Heeft allebij zn charme: Lekker rustig (of minder rustig) pingelen op mn Taylor, of met een dik scheurgeluid de boel op stelten zetten. :p


Nja, als je LC wil houden en er geen 2e naast wil, zul je die blade ook weer verkopen.
Kun je net zo goed wachten todat je de Gretsch kwijt bent zonder inruil.

Wat ik duidelijk probeerde te maken, was dat als ik een 2e betere telecaster kreeg, ik de london city van de hand wil doen. Alleen als ik de gretsch houd, hoef ik geen gitaar te kopen, en wil ik liever de LC houden dan het geld. ( zon 175 euries)

episua
19 juni 2009, 14:02
Gewoon de LC verkopen en van dat geld een paar mooie TV Jones pickups in je Gretsch zetten, dan heb je in eens een véél beter klinkende Gretsch met heel veel meer twang ook.

Rock Bottom
19 juni 2009, 14:18
gewoon de lc verkopen en van dat geld een paar mooie tv jones pickups in je gretsch zetten, dan heb je in eens een véél beter klinkende gretsch met heel veel meer twang ook.

+1........

Goldfoxx
19 juni 2009, 14:28
Gewoon de LC verkopen en van dat geld een paar mooie TV Jones pickups in je Gretsch zetten, dan heb je in eens een véél beter klinkende Gretsch met heel veel meer twang ook.


Klinken TV jones veel beter dan de gretschbuckers die dat ding heeft? De buckers klinken wat wollig, begreep dat tv jones veel helderder klinken?

Heb wel s een Duo Jet gehoord, had volgens mij (weet niet zeker) ook tv jones. Klonk echt geweldig. Begreep wel dat Tv jones een english mount nodig heeft, en zo's 200 euries kosten?

episua
19 juni 2009, 14:39
Er zit echt een heeeel groot verschil in de Gretschbuckers en Tv jones pu's! Op zich is de 5120 een prima gitaar maar dankzij de Gretschbuckers klinkt ie niet als een (echte) Gretsch, veel te wollig en bijna geen twang. Ga gewoon maar eens naar een gitaarwinkel toe om het verschil te beluisteren tussen een 5120 en een 6120 (e.a. met filtertrons/tv jones).

Goldfoxx
19 juni 2009, 14:50
Waar kan je die kopen? Of moet je ze importeren uit de V.S.?

episua
19 juni 2009, 15:07
Je moet voor de 5120 inderdaad een english mount hebben.
Ik heb destijds bij deze zaak een setje gekocht:http://www.candyappleredguitars.com/product_info.php?products_id=758&osCsid=4399cde1d73a62d1da87c0cbc86c3b3c

Engelse zaak, vanwege de lage pond is het goed te doen, en gemakkelijk met paypal evt. via ebay te betalen.

tidalwave_sideburns
20 juni 2009, 12:21
Tweedehands kom je ze ook wel eens tegen, :).

Nee, maar serieus , een Gretsch ruilen tegen een 13 in dozijn telecaster is nou ja, af te raden, laat ik het zo maar zeggen.

Wat ik zou doen: LC eruit, TV Jones voor je Gretsch bestellen. Je gretschbuckers houden natuurlijk. Die gitaar houdt z'n waarde wel, die TV Jones pickups helemaal. Mocht je ze weg willen doen, kan je ze afzonderlijk verkopen.

Ik denk trouwens dat als je klank eenmaal hoort, je ook meteen van je telecaster GAS afbent. Ik ben dan natuurlijk nogal bevooroordeeld en anti-Fender, maar je moet echt een goede telecaster hebben met fantastische elementen wil je aan het geluid van een hollowbody Gretsch met classics kunnen tippen.

Oh ja, vergeet ik bijna. Je kan ook TV Jones op je telecaster laten zetten:

https://tvjones.com/cgi-bin/commerce.cgi?search=action&category=PART&keywords=Savalas

http://www.youtube.com/watch?v=-XamqpN6hwE&feature=related

Goldfoxx
20 juni 2009, 13:06
Tweedehands kom je ze ook wel eens tegen, :).

Nee, maar serieus , een Gretsch ruilen tegen een 13 in dozijn telecaster is nou ja, af te raden, laat ik het zo maar zeggen.

Wat ik zou doen: LC eruit, TV Jones voor je Gretsch bestellen. Je gretschbuckers houden natuurlijk. Die gitaar houdt z'n waarde wel, die TV Jones pickups helemaal. Mocht je ze weg willen doen, kan je ze afzonderlijk verkopen.

Ik denk trouwens dat als je klank eenmaal hoort, je ook meteen van je telecaster GAS afbent. Ik ben dan natuurlijk nogal bevooroordeeld en anti-Fender, maar je moet echt een goede telecaster hebben met fantastische elementen wil je aan het geluid van een hollowbody Gretsch met classics kunnen tippen.

Oh ja, vergeet ik bijna. Je kan ook TV Jones op je telecaster laten zetten:

https://tvjones.com/cgi-bin/commerce.cgi?search=action&category=PART&keywords=Savalas

http://www.youtube.com/watch?v=-XamqpN6hwE&feature=related

Ik was vroeger ook anti-fender achtig. En tele's vond ik niks. Maar na op die dingen gespeeld te hebben ben ik er weg van. En nog niet eens gas. In de ruil die ik nu heb zitten customshops elementen. Mij lijkt dat die best "aardig" zijn.

Ik wil een gitaar hebben omdat hij mij ligt, op het moment heb ik er één nodig. Ik geloof zeker dat een Gretsch met tv jones fantastisch is, maar voor wat ik nu doe kan ik diversere dingen met een goede tele. Ik was ook zeker niet van Plan de gretsch te ruilen voor een 13 in een dozijn tele's. Ik begrijp ook wel dat dat zonde is. ;)

Goldfoxx
20 juni 2009, 14:06
Heb op het moment 2 gegadigden. De één wil een redelijke prijs geven. de Ander heeft een Lite ash tele in nieuwstaat als ruil die geupgrade is met:

Fender Customshop "51 pick-up set
Fender performance knob switch set
Sperzel professional tuners

Is dit een goede ruil, of kan ik beter afhaken. In princiepe kan ik hem verkopen, maar als dit een goede deal is, vind ik dit een betere optie.

Thomash
20 juni 2009, 18:05
Gekke mensen die hun gretsch zomaar weg doen! pff! :P

Uhm, ik zou hem gewoon verkopen voor die fatsoenlijke prijs als je er echt zo graag van af wilt. Maar het plaatsen van TVJones pickups is echt geen slecht idee. Als die te duur vind, kan je ook gewoon de Gretsch HS Filtertrons kopen. Stukken goedkoper en al heel dichtbij die Gretsch Twang. Je zal dan alleen even moeten klussen om ze in je gitaar te krijgen!

Goldfoxx
24 juni 2009, 12:33
Gekke mensen die hun gretsch zomaar weg doen! pff! :P

Uhm, ik zou hem gewoon verkopen voor die fatsoenlijke prijs als je er echt zo graag van af wilt. Maar het plaatsen van TVJones pickups is echt geen slecht idee. Als die te duur vind, kan je ook gewoon de Gretsch HS Filtertrons kopen. Stukken goedkoper en al heel dichtbij die Gretsch Twang. Je zal dan alleen even moeten klussen om ze in je gitaar te krijgen!

Ik heb het nog overwogen. Ik heb daarna de gretsch naast mn london city, en ik was er snel uit. De bespeelbaarheid van de LC was verbazingwekkend genoeg een stuk beter dan de Gretsch, vooral in de hogere regionen was de gretsch bijna onbespeelbaar door de gigantisch dikke hals daar. Ook voelde de hals een stuk lekkerder aan van de LC.

Ik heb toch de gretsch geruild voor een mooi telecaster model, welke geupgrade is met CS 51 elementen, nieuwe mechanieken e.d. en een mooie bijbetaling.

Ben ook zeker van de Gretsches, maar geef mij maar een kwalitatief hoogwaardige dure Gretsch, dan een goedkopere electromatic die het net niet is.

episua
24 juni 2009, 13:36
Gefeliciteerd! Als je het maar met je eigen citaat eens bent!

Goldfoxx
24 juni 2009, 14:00
Gefeliciteerd! Als je het maar met je eigen citaat eens bent!

Absoluut. ;) Alleen die 5120 is het net niet. Ga wel s voor een 6120 sparen, of een white falcon :mmmm:

(telecaster zijn trouwens ook fantastische gitaren ;) )

Thomash
24 juni 2009, 23:44
Of een supper hippe Annie. Die zijn namelijk super hip en een tikje goedkoper!