PDA

View Full Version : Sound Engineering/Productie opleidingen



Raffel
19 juni 2009, 10:57
Dag Mensen,

Ik heb zo eens rond zitten kijken op internet, maar ik kom niet echt opleidingen op dit gebied tegen in het zuiden van Nederland. (D.w.z. Brabant/Limburg) Hebben jullie enig idee of er goede opleidingen (evt. part-time) zijn op het gebied van Sound Engineering? Of zelfs eventueel cursussen? Ik weet dat er in Utrecht (Compositie en muziekproductie) en Rotterdam wel zitten (SAE?) Ik wil met een zekere 'stok tussen de deur' wat professionelere opnamen gaan maken. Daarbij vind ik het wel interessant als ik dat kan relateren aan theorie en praktijk door iemand uitgelegd!

Thx!

Gr,

Ralf

guhlenn
19 juni 2009, 11:53
het is een beetje een pisnichten mening ;), maar waarom heb je een opleiding nodig om meer energie en tijd in opnames te stoppen? Daarnaast moet je ej afvragen of het de investering waard is (SAE is bijv. niet goedkoop) en wat je arbeidskansen zijn als je je diploma haalt. Je begrijpt wat mijn mening is: Je kan beter gewoon een opleiding doen die arbeidsperspectief biedt EN je profijt biedt als je toch een studio wilt beginnen, bijv. techniek of marketing. Alles IMHO natuurlijk.

Raffel
19 juni 2009, 12:59
haha laat ik net een opleiding marketing hebben afgerond. ;)

Waar het mij om gaat is dat ik een soort van leidraad heb en wat ervaring met het 'meekijken' bij mensen die weten hoe het moet, in plaats van alles puur op literatuur te baseren. Daar zijn misschien ook wel andere oplossingen voor.

guhlenn
19 juni 2009, 14:32
LOL

Nou stage lopen heet dat toch? Dat kost nrmaal gesproken alleen maar tijd geen geld. Er moet toch wel een studio te vinden zijn die een gratis hulpje wil? Misschien krijg je zelfs wat betaald. ;)

Raffel
19 juni 2009, 15:51
tja, ik heb wel gewoon een full-time baan! Ik weet niet of er nu zoveel studio mensen zijn die in het weekend of 's avonds op zo iemand als ik zitten te wachten! ;)

bert k
19 juni 2009, 16:10
Ach, de meeste studio-activiteiten zijn 's avonds en in het weekend. De meeste muzikanten hebben namelijk ook een baan. Dat moet best lukken.