PDA

View Full Version : cleane bak voor niet teveel geld?



lindstrom
19 juni 2009, 10:48
hoi,

ik moet een nieuwe amp gaan aanschaffen, de hollander die ik ben ben ik eens gaan kijken voor de "betaalbare" amps want het zal een tijdelijke amp zijn waar ik circa een jaar mee moet gaan spelen.
uiteindelijk moet het een Engl fireball gaan worden, en dan deze "betaalbare" bak als backup houden.

nu heb ik een budget van 400 euro en zit momenteel zonder versterker dus ben ik zelf op de volgende opties gekomen:

- peavy windsor
- epiphone socal 50
- bugera 6260

bu gebruik ik de bak alleen clean, ik gebruik een scheurpedaal.

nu gaat mijn voorkeur uit naar de epiphone gezien de bugera echt teveel power heeft.
nu is de peavy een goede middenweg, helemaal gezien de epiphone geen gain heeft in het cleane kanaal dus rest de vraag of deze genoeg headroom zou hebben om met een pedaal te kunnen boosten.

graag jullie advies.

almarvk
19 juni 2009, 11:06
2e hands Peavey Valveking 112 of 212 combootje kost geen drol meer. En heeft een prima (niet super) clean.

lindstrom
19 juni 2009, 15:18
2e hands Peavey Valveking 112 of 212 combootje kost geen drol meer. En heeft een prima (niet super) clean.

heb deze getest en vind die clean te "droog" dus deze valt helaas af.

toch bedankt !

marter544
19 juni 2009, 15:27
hoi,

ik moet een nieuwe amp gaan aanschaffen, de hollander die ik ben ben ik eens gaan kijken voor de "betaalbare" amps want het zal een tijdelijke amp zijn waar ik circa een jaar mee moet gaan spelen.
uiteindelijk moet het een Engl fireball gaan worden, en dan deze "betaalbare" bak als backup houden.

nu heb ik een budget van 400 euro en zit momenteel zonder versterker dus ben ik zelf op de volgende opties gekomen:

- peavy windsor
- epiphone socal 50
- bugera 6260

bu gebruik ik de bak alleen clean, ik gebruik een scheurpedaal.

nu gaat mijn voorkeur uit naar de epiphone gezien de bugera echt teveel power heeft.
nu is de peavy een goede middenweg, helemaal gezien de epiphone geen gain heeft in het cleane kanaal dus rest de vraag of deze genoeg headroom zou hebben om met een pedaal te kunnen boosten.

graag jullie advies.

De windsor is een éénkanaals he, een soort marshall-achtige versterker. Ik zou als je zoiets neemt, juist de scheur van de amp gebruiken, en dan met je volume op je gitaar, of een volumepedaal, clean draaien. Klinkt wel zeer vet voor die amp.

Daarnaast neem ik aan dat je metal wil spelen, aangezien je eigenlijk een fireball wil. Mijn advies is dan, ga gewoon gelijk voor die fireball, of neem een Bugera. Ze klinken erg vet en het zijn letterlijk tijdelijke amps. Als je mazzel hebt is ie niet tijdelijk, en dan heb je gewoon een vette amp.

lindstrom
19 juni 2009, 16:46
De windsor is een éénkanaals he, een soort marshall-achtige versterker. Ik zou als je zoiets neemt, juist de scheur van de amp gebruiken, en dan met je volume op je gitaar, of een volumepedaal, clean draaien. Klinkt wel zeer vet voor die amp.

Daarnaast neem ik aan dat je metal wil spelen, aangezien je eigenlijk een fireball wil. Mijn advies is dan, ga gewoon gelijk voor die fireball, of neem een Bugera. Ze klinken erg vet en het zijn letterlijk tijdelijke amps. Als je mazzel hebt is ie niet tijdelijk, en dan heb je gewoon een vette amp.


Eenkanaals is wel mijn voorkeur, maar ik gebruik een heel lekker pedaal en dus geen scheur uit de bak zelf.
clean moet ook ECHT clean zijn en vandaar de keuze voor de engl.
verder speel ik niet echt metal maar progressive power hardrock.

bugera heeft wel wat te veel power.. jammer dat die niet op halve power kunnen..

Jimwoud
21 juni 2009, 13:13
Ik zou kijken voor een London City bak. Gaan wel hard maar dat is wel op te lossen. Ideale versterker om pedalen voor de gebruiken.

Wat voor pedaal gebruik je? En wat is er zo tegen de distortion uit een buizenbak. Voor de muziek die jij maakt zou ik dat eerder prefereren namelijk.

blademan
21 juni 2009, 15:19
Laney VC30 212? Lekkere clean!! En ik weet er nog een te staan

munkie
21 juni 2009, 15:28
Roland JC120 of Yamaha G100-212 eind jaren 70. Gaan HARD en blijven clean. Fender Twin ook natuurlijk.

TimmU
21 juni 2009, 15:42
Twin voor 400 euro? Check anders een Roland Jazz Chorus, of een Sesionette.Die blijven clean.

signsofzodiac
21 juni 2009, 15:47
Eenkanaals is wel mijn voorkeur, maar ik gebruik een heel lekker pedaal en dus geen scheur uit de bak zelf.
clean moet ook ECHT clean zijn en vandaar de keuze voor de engl.
verder speel ik niet echt metal maar progressive power hardrock.

bugera heeft wel wat te veel power.. jammer dat die niet op halve power kunnen..

Twee buizen eruit trekken et voila, halfpower ;)

Flipkoos
27 juni 2009, 18:05
Absoluut gaan voor een YAMAHA g100-212II.

Die gaan echt snoeihard zonder ook maar een beetje te vervormen. En ze klinken fantastisch warm ennuh....clean dus. En je hóéft er natuurlijk niet hard mee.

Met een beetje mazzel kun je er eentje goedkoop vinden op MP of Ebay. Die van mij zat iig ver onder de 200 euro.