PDA

View Full Version : racktuner aansluiten



JTB
19 juni 2009, 09:29
Mijn Kitty hawk Quattro preamp heeft een studio-output op de achterkant met de mgelijkheid het volume hiervan in te stellen. Is het mogelijk om hierop een racktuner aan te sluiten zodat deze mijn signaal niet vernaggeld? Zo ja, hoe kan ik dan mijn geluid muten? Zo nee welke racktuner kun je serieel aansluiten zonder dat je signaal beïnvlied wordt? Of is er een andere optie? Ik wil geen extra losse pedalen meer op de grond hebben liggen.

Nocki
19 juni 2009, 10:42
Hi,

In principe kan je je tuner daar gewoon aan hangen. Muten is dan niet mogelijk tenzij je dat op een andre plaats doet.
Ook ik heb mn tuner op een ongebruikte uitgang hangen en muten kan ik alleen door een patch met volume 0 te maken. Dan heeft de tuner niets met de patch te maken maar het werkt wel als tuner mute natuurlijk.
De mute heb ik vroeger wel veel gebruikt maar tegenwoordig niet meer eigenlijk. Ik luister wel graag mee als ik stem maar soms zijn er momenten dat dat idd gewoon niet kan :)
Tuners die je in serie kan zetten zonder tonesuck zijn er volgens mij niet. behalve dan de pedaltuners die je tegenwoordig vaak ziet die dit pretenderen te doen. daar kan ik niets over zeggen.
Als je een Looper gebruikt kan je daar ook je tuner in hangen.

JTB
19 juni 2009, 10:52
Ok dat is helder, welke racktuner is aan te bevelen (mijn laagste stemming is drop D), een Behringer BTR200 of een Korg DTR-2. Ik wil eigenlijk max 100 euries uitgeven.

hole
19 juni 2009, 11:13
"eurie" :stop:

Het is "uuuuroos" :seriousf:

Nocki
19 juni 2009, 11:16
Ok dat is helder, welke racktuner is aan te bevelen (mijn laagste stemming is drop D), een Behringer BTR200 of een Korg DTR-2. Ik wil eigenlijk max 100 euries uitgeven.


Korg DTR-1 absoluut! zeker te doen voor 100,- 2ehands. De DTR-1 werkt lekkerder dan de DTR-2 in het gebruik vanwege het schermpje met de nootnaam erin.

JTB
19 juni 2009, 11:40
"eurie" :stop:

Het is "uuuuroos" :seriousf:

Nee, hier in het "echte" zuiden nog niet hoor.

@Nocki,

die DTR-1 zie ik nergens te koop staan en de DTR-2's die te koop staan daar vraagt men ook gewoon €100 voor.

Nocki
19 juni 2009, 11:51
die DTR-1 zie ik nergens te koop staan en de DTR-2's die te koop staan daar vraagt men ook gewoon €100 voor.

Het is de moeite waard om te wachten op een DTR-1. Ik heb de 1000, 2000, 1 en 2 gehad. De DTR-1 is de unit die is gebleven. 100,- voor de 2 is gewoon teveel. die heb ik in het verleden voor 75 kunnen kopen en verkopen.

JTB
19 juni 2009, 11:56
Waarom is de DTR1 voor jou de beste dan? Alleen omdat hij groot aangeeft welke toon je speelt? Want dan is de DTR2 voor mij ook prima.

Nocki
19 juni 2009, 12:08
Het kan als je gemute stemt zijn dat je je A snaar netjes op B staat te stemmen. Door de Noot in je display is dat een stukje zekerheid wat voor mij onbetaalbaar is op het podium.
De DTR-1 was voor mij ook prettig door de meerdere mogelijkheden kwa stemmen wat thuis fijn is bij het intoneren en ander gitaar werk.
Het hele gevoel is bij de 1 gewoon wat prettiger.

Er is natuurlijk helemaal geen reden voor dat je de 1 niet ziet op de 2ehands mark en de 2 wel :)

JTB
19 juni 2009, 12:12
hahaha ok, helder verhaal....

Johannes
19 juni 2009, 12:30
2dehands zijn die Korg tuners goed betaalbaar (en weer door te verkopen, mocht dat nodig zijn). Of een tuner in serie je geluid erg aantast kun je het beste zelf beluisteren. In theorie is het nadelig voor je sound, in de praktijk valt het soms reuze mee.

Nocki
19 juni 2009, 12:37
De Korg DTR-X tuners hebben in ieder geval enorme last van tonesuck.

Als je er ion de rest van je setup niet naar hebt gekeken zul je het zeker niet horen. Wanneer je wat precieser bent op je sound en de rest van je gear er op aangepast (kabels, aansluitingen enzo) hebt hoor je het wel.

JTB
19 juni 2009, 12:54
Ik ga hem sowieso via de studio output van mijn preamp aansluiten, dan heb ik zeker geen last van tonesuck. Daarnaast sluit ik voorlopig mijn losse stemkastje wel aan via de studio uit, dit ding stemt prima totdat ik ooit een DTR1 tegen het lijf loop.