PDA

View Full Version : Patrick Eggle gitaar wie kan er wat over vertellen



R. Flagg
26 maart 2003, 13:22
Ik heb op marktplaats deze gitaar zien staan. http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=8047.

Het is een patrick eggle berlin plus. Ik vind hem er wel gaaf uitzien. Maar eigenlijk heb ik er nooit van gehoord. Misschien dat jullie er wat over kunnen vertellen en is de prijs van die gitaar hoog/laag

TuuP
26 maart 2003, 14:02
Ik ken de maker niet, maar het is wel een hele mooie PRS kopie. He geld lijkt hij me wel waard op het eerste gezicht.

Braindead
26 maart 2003, 14:20
Patrick Eggle gitaren zijn goede gitaren en ik vind ze persoonlijk ook erg fijn spelen.
Maar dat is persoonlijk.

staartmans
26 maart 2003, 14:36
Eggles zijn goed!! Zeker met de EMG's erin en zo'n mooie body. Kahler-trem is natuurlijk ook errug fijn. Lijkt me een goede koop. Ik heb zelf al contact gehad met verkoper en die is relaxed.
Waarom ik hem zelf niet koop... Gibson blijft trekken.

Greetz en succes, Martino!

Rutger
26 maart 2003, 14:51
Patrick Eggle is idd goed spul!! Als je er een kan krijgen, kopen dat ding.

Begin jaren '90 was hij nog zelfstandig ondernemer en maakte handgebouwde gitaren. Patrick Eggle is intussen opgegaan in een ander merk, ik weet alleen niet welke maar ik geloof dat ik er eens over gelezen heb op dit forum. Moet je even zoeken.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rutger op 2003-03-26 14:57 ]</font>

Ibanez RuleZ
26 maart 2003, 15:02
shit zeg, ik had m al gezien. MOOI DING. een "PRS" met een kahler, lijkt me leuk. Jammer alleen dat ik geen 1150 euro ter beschikking heb :sad:

Harrald

R. Flagg
26 maart 2003, 15:12
Thx zover voor de info, ik kan hem zelf ook jammergenoeg niet kopen. Een kennis van me was opzoek naar een PRS achtige gitaar en ik zag deze op de gitaarmarkt staan, en ik dacht ff de alom bekende knowledge database van de gitaarforum leden raadplegen.

Marc Oblivian
26 maart 2003, 15:18
Op 2003-03-26 14:51, schreef Rutger:
Patrick Eggle is idd goed spul!! Als je er een kan krijgen, kopen dat ding.

Begin jaren '90 was hij nog zelfstandig ondernemer en maakte handgebouwde gitaren. Patrick Eggle is intussen opgegaan in een ander merk, ik weet alleen niet welke maar ik geloof dat ik er eens over gelezen heb op dit forum. Moet je even zoeken.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rutger op 2003-03-26 14:57 ]</font>


MXG guitars...stratachtige gitaren uit amerika
Worden die niet bij Guitar Center verkocht?

Bates15
26 maart 2003, 18:23
Feedback verkoop (verkocht?) ze ook. http://www.mxg-guitars.com kun je ze ook bestellen.

PE zijn idd best oke. Mijne werd gejat in 1997. Helaas nooit meer terug gekregen, touwens die op de foto lijkt erug veel op..... :wink:

Moonchild
26 maart 2003, 19:27
Op 2003-03-26 15:12, schreef R. Flagg:
Thx zover voor de info, ik kan hem zelf ook jammergenoeg niet kopen. Een kennis van me was opzoek naar een PRS achtige gitaar en ik zag deze op de gitaarmarkt staan, en ik dacht ff de alom bekende knowledge database van de gitaarforum leden raadplegen.



Ikzelf vind de Hardtail van Dean zeker de coolste PRS-achtige gitaar.
Als t goed is is ie ook wat goedkoper dan de gemiddelde PRS

kokteejl
26 maart 2003, 19:35
yeah ik denk dat wes borland er nog op heeft gespeeld! kan dus niet anders dan goed zijn :razz: (ben géén limp bizkit fan mensen, everybody calm down, wes ruled gewoon)

Nesker
26 maart 2003, 20:03
ik heb geen geld, maar anders zou ik hem zeker kopen

marc_o
26 maart 2003, 20:41
Heb er eentje, is zeeeeer de moeite waard en zeker deze uitvoering, was minstens 2 keer zo duur nieuw, vooral als ie van 94 of daarvoor was, staat op achterkant kop, want toen werkte Patrick Eggle er zelf nog aan mee, als dat het geval is zou ik 'm direct kopen. Wel jammer dat er EMG's opzitten, wie weet heeft ie de originele elementen nog.

BLOK182
26 maart 2003, 21:27
HOT!!! Mooi ding man!! Het is ergens idd een beetje jammer van die Emg's, maar voor die prijs kan je er nog wel een setje andere pups bijkopen.

Dirtypool
27 maart 2003, 02:52
Ging Eggle ook niet een tijdje samen met Levinson, van Blade? Rond 93 of zo?

fred dons
27 maart 2003, 08:50
Patrick Eggle heeft zelf maar kort aan de Eggle gitaren gewerk omdat het bedrijf aan snel overging in de handen van Gordon Tilly (en later Trev Wilkinson). Patrick Eggle zelf is daarna Redwing gitaren gaan maken wat weer overging in MXG. Deze gitaren maakt hij ook niet meer zelf omdat hij op dit moment alleen jazzgitaren maakt.
het bedrijf Eggle heeft even samengewerkt met Blade en is daarna weer verzelfstandigd onder leiding van Tilly en Wilkinson die daarnaast ook de Fretking gitaren zijn gaan maken. Vorig jaar is Eggle als merk weer verkocht aan een andere bouwer.
(maar het blijven mooie gitaren)

Marc Oblivian
27 maart 2003, 11:14
Op 2003-03-26 19:27, schreef Moonchild:


Op 2003-03-26 15:12, schreef R. Flagg:
Thx zover voor de info, ik kan hem zelf ook jammergenoeg niet kopen. Een kennis van me was opzoek naar een PRS achtige gitaar en ik zag deze op de gitaarmarkt staan, en ik dacht ff de alom bekende knowledge database van de gitaarforum leden raadplegen.



Ikzelf vind de Hardtail van Dean zeker de coolste PRS-achtige gitaar.
Als t goed is is ie ook wat goedkoper dan de gemiddelde PRS


Heb jij toevallig wat meer info over die Dean die je hier bedoelt? Worden die nog verkocht enz?

fred dons
27 maart 2003, 11:35
de hardtail is een amerikaanse Dean die op dit moment wordt gebouwd (overigens niet door Dean Zelinsky zelf, hij heeft het uitbesteed maar hij heeft de eerste 100 gesigneerd)
het is geen goedkope variant van een PRS omdat het een best wel prijzige gitaar is
(list price is USD 2700)
zelf vind ik het een beetje mislukte uitvoering van een PRS

Marc Oblivian
27 maart 2003, 12:23
Op 2003-03-27 11:35, schreef fred dons:
de hardtail is een amerikaanse Dean die op dit moment wordt gebouwd (overigens niet door Dean Zelinsky zelf, hij heeft het uitbesteed maar hij heeft de eerste 100 gesigneerd)
het is geen goedkope variant van een PRS omdat het een best wel prijzige gitaar is
(list price is USD 2700)
zelf vind ik het een beetje mislukte uitvoering van een PRS


Hmmmzzz, tja, dan betaal je je nog scheel voor zo'n ding...
Dan vind ik die Eggle een betere optie moet ik eerlijk zeggen.

Shay
27 maart 2003, 16:21
Ik geil enorm op de MXG .. ik stond op het punt om een te kopen maar kon het financieel niet opbrengen, jammer genoeg .. eerst een (electro)akoestische en dan pas weer (hopelijk mijn laatste) elec gitaar de MXG!!