PDA

View Full Version : CMW Woodface



Arjan12
18 juni 2009, 21:25
Zoals sommige mensen wellicht weten heb ik op het moment een teveel aan euro's en ben ik driftig op zoek naar iets nieuws.

Nu zag ik een leuke CMW Woodface staan. Nu is het met dit soort spullen lastig de prijs te bepalen, dus ik vroeg me af aan wat voor bedragen ik moet denken als ik de nieuwprijs van deze amp wil weten?

Ook ben ik wel nieuwsgierig waar ik soundwise aan moet denken bij deze amp? Misschien kan de grote meester zelf hier opheldering bieden?

Bedankt voor de hulp!

macwilliams
18 juni 2009, 21:49
Ik denk dat chris al naar bed is...

Arjan12
18 juni 2009, 21:52
:seriousf:

Ik heb geduld hoor, hij mag morgen ook reageren.

Bernd Veenema
18 juni 2009, 22:27
Het is een Tweed-achtige versterker. Ik heb hem wel eens geprobeerd en vond hem lekker! De verkoper is een forumlid (Stratokai) en een aardige man. Je mag hem vast eens uitproberen als je wilt.

MarkV
18 juni 2009, 22:45
Van Chris begrepen dat de Woodface een ouderwetser klinkende , tweed achtige is. Blijft niet heel erg lang clean en is ook niet Blackface Fender clean, maar zit dus meer overdrive in. Volgens Chris kon je er heel goed 'Keith-sounds' uit halen.

Dat is wat ik uit mijn email kon vissen erover. Volgens mij hebben een aantal mannen hier (ik dacht Mitch bijv.) dat ding weleens echt gehoord (ik dus niet!)

Nielsje
18 juni 2009, 22:54
Hm.. Ik zie hem staan op gitaarmarkt, het begint toch te kriebelen..
Stiekem lijkt het me wel leuk, een kleine fenderachtige..

En z'n broertje bevalt prima..

Lexvandoef
18 juni 2009, 23:00
Stiekem lijkt het me wel leuk, een kleine fenderachtige...

Dan heb ik ook nog wel iets leuks voor je :soinnocent:

Ik heb die Woodface ook gehoord, klinkt inderdaad Fender Tweedachtig, maar dan wat dunner vond ik. Zeker niet verkeed.

Arjan12
18 juni 2009, 23:28
Hm.. Ik zie hem staan op gitaarmarkt, het begint toch te kriebelen..
Stiekem lijkt het me wel leuk, een kleine fenderachtige..

En z'n broertje bevalt prima..

Van mij! :(


:cheerup:

Maarreh... wat moet zo'n ding kosten dan?

Mitch
18 juni 2009, 23:43
Een bod van rond de 700E lijkt me reëel.

AART
19 juni 2009, 00:25
Een bod van rond de 700E lijkt me reëel.

Hij staat al een tijdje voor 575 te koop, scheelt alweer 13 kratten bier.

rickert
19 juni 2009, 00:26
Goeie fokking prijs! Ik zeg: DOEN.

the sure thing
19 juni 2009, 08:38
Ik zeg: DOEN. Uit onderzoek van Maurice de Hondt blijkt dat 94% van de Nederlanders teveel betaalt voor zijn gitaarversterker :)

Arjan12
19 juni 2009, 09:37
Ik ga er dinsdag langs, het apparaat eens aan de tand voelen.

Mocht ik 'm overnemen, dan heb ik nog een cab nodig. Daarvoor mogen jullie me t.z.t. ook vast weer van advies voor verzien, aangezien ik daar absoluut geen verstand van heb.

Sarco
19 juni 2009, 09:58
Uit onderzoek van Maurice de Hondt blijkt dat 94% van de Nederlanders teveel betaalt voor zijn gitaarversterker :)

En wij Belgen nog veel meer denk ik zo als ik de prijzen hier zie.

koentjo
19 juni 2009, 12:09
Uit onderzoek van Maurice de Hondt blijkt dat 94% van de Nederlanders teveel betaalt voor zijn gitaarversterker :)

uit mijn onderzoek blijkt dat 100% van de nederlanders maurice de hond een lul vindt.

rickert
19 juni 2009, 12:15
Helemaal na die reclame:seriousf:

@Arjan: Laat je effe weten wat je ervan vond en of het hem geworden is?!

Chris Winsemius
19 juni 2009, 12:17
Ici Chris dus.

De woodface begon z'n leven als Geloso-versterker maar ik heb 'm behoorlijk omgebouwd, chassis en voedingstrafo zijn nog origineel.

- modified tweed (5E3) Deluxe circuit, strakker laag dan normaal
- Mercury Magnetics uitgangstrafo
- 1 x 12AY7 of 12AX7 preampbuis (preamp)]
- 1 x 12AX7 (fasedraaier)
- 2 x 6V6 of 6L6WGC, laatste vond ik persoonlijk eigenlijk lekkerder klinken

Mocht er verder nog info nodig zijn: bel of mail gewoon.

Arjan12
19 juni 2009, 12:28
Bedankt voor de info!

Arjan12
20 juni 2009, 13:54
Kun je hier eigenlijk ook gewoon een 212 Cab op aansluiten? Of maakt dat niks uit als de impedantie maar overeen komt, al sluit je er een 4x12 op aan?

Inderdaad, ik heb de ballen verstand van cabs, ik heb tot nog toe alleen maar combo's gehad.

Nielsje
20 juni 2009, 14:02
Jup, je kan er elke cab op aansluiten. Had de Woodface ook niet gewoon een impedantie schakelaar achterop?

Probeer eens een Vernet 2 x 12, die vind ik met G12-M20H's heerlijk klinken ;)
Wat je precies koopt maakt niet uit, maar ga niet voor de eerste beste harley-benton cab o.i.d.
Het is een goeie amp, die verdient ook een goeie cab.

Arjan12
20 juni 2009, 14:15
Wel grappig dat je die HB's noemt, Thomann heeft bijvoorbeeld een HB-cab voor maar 200 euro, maar er zitten wel Celestion V30's in. Toch geen slechte speakers afgaande op wat ik er over lees. Ze zullen wel stevig hebben bezuinigd op de constructie, 't hout etc.?

Ik wil 't liefste iets dat doorverkoopbaar is, daar heb ik bij zo'n Vernet m'n twijfels over. Wel prachtig spul trouwens!

Kim Wilson
20 juni 2009, 14:17
Vernet raak je echt wel weer kwijt, hoor. Misschien wel beter dan zo'n guppieguppie Harley Benton cab.

Arjan12
20 juni 2009, 14:21
Heb je misschien wel gelijk in. Waarschijnlijk denken de meeste mensen ongeveer hetzelfde als ik doe als ze de naam Harley Benton horen. Ik koop wel het liefste tweedehands, dus dan wordt zo'n Vernet misschien ook wel moeilijk. Ze maken in ieder geval wel prachtig spul, aan de foto's op hun site te zien.

Zijn die V30's wel een beetje goede speakers? Volgens de site van Celestion zijn ze meer op het stevige werk gericht, maar volgens mij gebruikt Fender ze ook voor hun combo's? Ik wil er in ieder geval mee kunnen bluesen. Ik speel vooral clean en met lichte overdrive.

Nielsje
20 juni 2009, 14:24
Koop de amp een organiseer een mini-meeting (niet in Venray!) waarbij iedereen een cab meeneemt.
Kan je mooi rustig vergelijken. D.m.v. een dergelijke mini-meet (met 30+ man :soinnocent:) ben ik ook min of meer aan m'n huidige setup gekomen :)

Arjan12
20 juni 2009, 14:27
Wel een leuk idee, paar biertjes erbij.

Ik heb trouwens ook nog een helder moment gekregen, en ik dacht aan de ad van mede-gitaarnetter Niels, die zijn Bandmaster +cab verkoopt. Daar zitten twee G12H30 Greenbacks in:
http://link.marktplaats.nl/254574677

Dat is de CMW-amp misschien wel waardig :).

Maakt het niks uit dat er dan speakers van 30W op een amp van 15W aan worden gesloten? Misschien worden de mogelijkheden van de speakers niet ten volle benut?

Nielsje
20 juni 2009, 14:30
Is die van Nelly?

Arjan12
20 juni 2009, 14:30
nielsnielsniels

Nielsje
20 juni 2009, 14:31
Maakt het niks uit dat er dan speakers van 30W op een amp van 15W aan worden gesloten? Misschien worden de mogelijkheden van de speakers niet ten volle benut?

Nope, maakt niets uit. Je kan juist beter wat ruimte hebben op de speakers, dan een 'tight fit'. Veel versterkers willen er wel eens wat meer uitpersen onder bepaalde omstandigheden. Ik heb op mijn 15 watt bak ook 40 watt aan speakers hangen. Heerlijk.

nielsnielsniels
20 juni 2009, 15:36
Ja, maar die cab verkoop ik niet los! Als mensen willen langs willen komen om de head te testen heb ik straks geen cab, hehe! ( Tenzij iemand eerst de head koopt, en ik de cab nog heb staan ;) )

Arjan12
20 juni 2009, 15:47
Verkoop die head dan eens snel!

Op marktplaats staat dat je 'm wel los verkoopt.

nielsnielsniels
20 juni 2009, 15:58
Verkoop die head dan eens snel!

Op marktplaats staat dat je 'm wel los verkoopt.

ik verkoop de head los, niet de cab. Maar toch even aangepast op mp, thanks

Arjan12
23 juni 2009, 22:48
Raad eens wat er bij mij thuis staat.

JeroenSchaaf
23 juni 2009, 22:50
een waterkoker?

gefeliciteerd man!:soinnocent::cheerup:

macwilliams
23 juni 2009, 22:54
Die broodrooster:cheerup::crazyhappy::rockon:::speed:? ??

Arjan12
23 juni 2009, 22:54
Dank u, dank u. Nu nog een kabinetje.

Ik maak morgen wel een fotootje of twee.

Nielsje
23 juni 2009, 23:06
Yes! Gefeliciteerd!

Broer-Wolf-in-schaapskleren-setup:

http://img510.imageshack.us/img510/3521/dsc01355sv7.jpg

Draagbaar, en een killersound! (overigens zijn al die 'stickers' inmiddels van de faceplate verdwenen. Oei, als ik nu maar uit al die potmeters kom! :D)
Het is de bedoeling (hopelijk) dat ik deze zomer een andere 2 x 12 heb, én een vette kleine 1 x 12 (maar daar komt een apart onderzoekje voor ;)).

Negative K3 fan
24 juni 2009, 18:50
@niels, ik heb wel eens een faceplate laten maken. Dat kan heel makkelijk en redelijk goedkoop in Duitsland.

Chris Winsemius
24 juni 2009, 23:14
@niels, ik heb wel eens een faceplate laten maken. Dat kan heel makkelijk en redelijk goedkoop in Duitsland.

Heb je misschien 'n linkje of adres, da's wel makkelijk voor toekomstige ampjes?

Negative K3 fan
24 juni 2009, 23:34
http://www.schaeffer-apparatebau.de/index.php?option=com_content&task=blogsection&id=8&Itemid=73&lang=en

hier, dit is het resultaat geweest:
http://i21.photobucket.com/albums/b280/negativek3fan/lsamp2.jpg

Chris Winsemius
24 juni 2009, 23:53
Thanks!!!

Mooie amp trouwens. :ok:

Nielsje
25 juni 2009, 00:48
tnx voor de link!
Alhoewel ik waarschijnlijk geen nieuwe faceplate erop ga drukken. Ik vind de amp hoe langer hoe mooier worden, zoals 'ie er nu uitziet :).
Moet nog steeds grinniken als ik 'mojo' zie staan op je amp :D

Negative K3 fan
25 juni 2009, 18:57
Thanks!!!

Mooie amp trouwens. :ok:

Zo mooi als die is, zo weinig wordt ie gebruikt... Misschien moet ik er nog maar eens mee aan de slag.


En Nielsje, geen geheimpjes verklappen he!

macwilliams
25 juni 2009, 19:01
http://www.schaeffer-apparatebau.de/index.php?option=com_content&task=blogsection&id=8&Itemid=73&lang=en

hier, dit is het resultaat geweest:
http://i21.photobucket.com/albums/b280/negativek3fan/lsamp2.jpg
'Tis maar goed dat daar lampje bij staat zeg...:D

sjaak1990
25 juni 2009, 19:34
'Tis maar goed dat daar lampje bij staat zeg...:D

Dat is echt geniaal droog! Ook mojo hahah zoiets wil ik ook wel op mijn amp :seriousf:

Negative K3 fan
25 juni 2009, 21:37
Ik bouw zo een tweede hoor ;)

macwilliams
25 juni 2009, 21:38
Wat doet die mojo knop?

Liquid_Metal
25 juni 2009, 21:47
Wat doet die mojo knop?

Ik verwacht gain. Die staat er namelijk niet bij. Anders misschien tone?

Negative K3 fan
25 juni 2009, 21:48
ik geef je 1 hint: hij gaat niet tot elf.

misschien wel verder.. :cooler:

macwilliams
25 juni 2009, 21:54
0- infinitief ?

Je pm box il fully loaded!

Negative K3 fan
25 juni 2009, 21:58
nu niet meer

Nielsje
26 juni 2009, 14:54
Die mojo-knop is echt geweldig!
Overigens is het wel echt afhankelijk van de gitarist om het maximale d'r uit te halen!

Maar euh: ik zie nog geen foto's van de Woodface!

Henri H
26 juni 2009, 16:52
http://www.schaeffer-apparatebau.de/index.php?option=com_content&task=blogsection&id=8&Itemid=73&lang=en

hier, dit is het resultaat geweest:
http://i21.photobucket.com/albums/b280/negativek3fan/lsamp2.jpgHehe, grappig, Lampje en Mojo. :)

Wat doet die schakelaar waar "Fat" staat?
Is dat de aan/uit knop?

Chris Winsemius
26 juni 2009, 16:56
Die mojo-knop is echt geweldig!
Overigens is het wel echt afhankelijk van de gitarist om het maximale d'r uit te halen!

Maar euh: ik zie nog geen foto's van de Woodface!

Als iemand 'm kan uploaden: mail me even.

Arjan12
26 juni 2009, 17:03
Ik maak wel even snel een fotootje :).

Chris, als jij nog wat foto's hebt die je wil delen kun je ze mailen. Foto's van de binnenkant zouden wel leuk zijn als je die hebt.

Arjan12
26 juni 2009, 17:15
http://i16.photobucket.com/albums/b31/sloggi/1fbbaf94.jpg

http://i16.photobucket.com/albums/b31/sloggi/a5f17ae1.jpg

Chris Winsemius
26 juni 2009, 17:29
Arjan: je hebt mail.

nielsnielsniels
26 juni 2009, 23:21
Besparen jullie veel op behuizingen? :seriousf:

pannekoek
26 juni 2009, 23:28
Besparen jullie veel op behuizingen? :seriousf:


hij ziet er idd erg leuk uit maar chris, werk eens aan de buitenkant van je amps :) ze klinken goed maar ze zien er nou niet echt geweldig uit. op de plexi + na dan ;)

Arjan12
26 juni 2009, 23:32
Ik kan me voorstellen dat jullie 'm lelijk vinden, maar ik vind dat 'ie toch zeker een bepaalde charme heeft. Ik vind het wel een 'charismatisch' ampje.

En die nieuwe modellen zien er natuurlijk knettergeil uit.

Chris Winsemius
27 juni 2009, 00:28
Even ter verduidelijking/voorkomen van onjuiste informatie:

in het verleden heb ik 'n aantal bestaande "old skool PA amps" omgebouwd. Waarschijnlijk (je weet het nooit ;) ) is deze WoodFace en twee StudioCages het laatste van die methode.

ze zien er niet uit maar ze schijnen wel te klinken ;)

zjanke
27 juni 2009, 02:02
hij ziet er idd erg leuk uit maar chris, werk eens aan de buitenkant van je amps :) ze klinken goed maar ze zien er nou niet echt geweldig uit. op de plexi + na dan ;)


Hela, dan heb ik dus een lelijke amp :makeup: Plexi jr is ook best mooi hoor :cheerup:

Arjan12
25 juli 2009, 20:17
Het setje in volle glorie, inclusief een gisteren binnengekomen kabinet (twee maal Celestion Heritage G12-65) dat ik van Chris heb gekocht:

http://i16.photobucket.com/albums/b31/sloggi/P1010516.jpg

http://i16.photobucket.com/albums/b31/sloggi/P1010517.jpg

http://i16.photobucket.com/albums/b31/sloggi/P1010518.jpg

Ik ben niet iemand die geluid uitgebreid weet te omschrijven, dus dat zal ik dan ook niet proberen. Laat ik dit zeggen: ik was van plan mijn Laney VC30 erbij te houden, maar die gaat na mijn vakantie marktplaats op denk ik. Vergeleken met dit setje is die VC30 niets (terwijl die amp toch ook best lekker klinkt voor dat geld). De Woodface + cab is heerlijk dynamisch, klinkt dik maar je kan hem ook een lekker dun geluidje geven, net wat je wil. Hij reageert goed op de volumeknop. De overdrive is natuurlijk heerlijk, dat is waar deze amp voor gemaakt is, maar het clean ligt me ook wel. Niet het klassieke Fender-clean (wat dat dan ook mag zijn), maar een lekker donker, bluesy clean geluid.

Ik ben een tevreden mens!

De foto's zijn niet geweldig, ik kom wat licht tekort en ik heb geen zin ze te bewerken.

nielsnielsniels
25 juli 2009, 21:01
Ik had eerst ook een VC30, klonk ook als een flutversterker nadat ik mijn Fender had gekocht. Cleans en de reverb zijn wel ok, maar voor de rest.... Hoeveel watt is de CMW eigenlijk?

Persoonlijk zou ik de grill van de cabinet misschien veranderen naar een van een Brownface/Blackface of iets in die richting, zodat die de head matched :supercool:

Luke-wannabe
25 juli 2009, 21:14
Mooi setje met die Tele zo!

Arjan12
26 juli 2009, 00:04
Ik had eerst ook een VC30, klonk ook als een flutversterker nadat ik mijn Fender had gekocht. Cleans en de reverb zijn wel ok, maar voor de rest.... Hoeveel watt is de CMW eigenlijk?

Persoonlijk zou ik de grill van de cabinet misschien veranderen naar een van een Brownface/Blackface of iets in die richting, zodat die de head matched :supercool:

De CMW is 15 watt met de huidige buizen. Zo'n VC30 is voor het geld gewoon een leuke amp, maar vergeleken met zo'n Woodface of die Fender van jou is het natuurlijk niks. Maar ja, die zijn flink wat duurder, en dan heb je nog niet eens een cab.

nielsnielsniels
26 juli 2009, 10:49
De CMW is 15 watt met de huidige buizen. Zo'n VC30 is voor het geld gewoon een leuke amp, maar vergeleken met zo'n Woodface of die Fender van jou is het natuurlijk niks. Maar ja, die zijn flink wat duurder, en dan heb je nog niet eens een cab.

Hoeveel had je voor die cab betaald :makeup: ?

Arjan12
26 juli 2009, 15:08
Ik heb met Chris afgesproken de prijs voor mezelf te houden :).

TimmU
26 juli 2009, 16:14
En dat vind ik dan een beetje jammer. Begrijp me niet verkeerd , ik vind Chris een absolute topgozert en zijn amps zijn the finest , maar er moet wel openheid over prijzen en weetikveel wat nog meer zijn. Vind ik.

Arjan12
26 juli 2009, 16:29
En dat vind ik dan een beetje jammer. Begrijp me niet verkeerd , ik vind Chris een absolute topgozert en zijn amps zijn the finest , maar er moet wel openheid over prijzen en weetikveel wat nog meer zijn. Vind ik.

Hier mag Chris op reageren als hij daar zin in heeft.

JeroenSchaaf
26 juli 2009, 16:30
Ziet er goed uit! gefeliciteerd :D

nielsnielsniels
26 juli 2009, 17:48
En dat vind ik dan een beetje jammer. Begrijp me niet verkeerd , ik vind Chris een absolute topgozert en zijn amps zijn the finest , maar er moet wel openheid over prijzen en weetikveel wat nog meer zijn. Vind ik.

Eigenlijk is de enige reden dat ik het vraag omdat ik een cab verkoop met gelijkwaardige speakers, dus ik wil weten wat de concurrentie er zoal voor vraagt! :soinnocent:

Chris Winsemius
27 juli 2009, 14:08
Prijzen van custom-spullen en one-offs worden ip. niet in het openbaar gecommuniceerd en zeker niet hier op het forum (zou spam zijn).

Binnenkort komen er (andere) cabs in het programma en die zullen dan, met prijzen, op de website vermeld worden.
-------------------------------------------------------------------------
OT: heel veel sound & speel plezier en....
MOOIE TELECASTER!!!
(binnenkort heb ik er ook zo 1, vroeg jaren 80 japans model)

hole
27 juli 2009, 14:24
Lijkt op een Harley Benton cab :S, maa rben ervan overtuigd dat het absoluut niet zo klinkt.

Chris Winsemius
27 juli 2009, 14:26
Lijkt op een Harley Benton cab :S, maa rben ervan overtuigd dat het absoluut niet zo klinkt.

Daar zou meneer Dumble blij mee zijn :seriousf:

Cab is gebasseerd op 'n Dumble cab........................
gelukkig lijkt de amp niet op 'n Behringer............ :cheerup:

Arjan12
27 juli 2009, 16:15
Lijkt op een Harley Benton cab :S, maa rben ervan overtuigd dat het absoluut niet zo klinkt.

Ik weet niet hoe een HB klinkt ;).

rickert
23 september 2009, 11:42
En ook deze gaat alweer in de verkoop... Wat is dat nou de laatste tijd, zeg!

Arjan12
23 september 2009, 12:32
Ja, sorry. Ik vind het nog steeds een geweldig ding, maar ik wil toch een versterker met wat meer headroom. En om nou twee dure versterkers te hebben staan, daar heb ik toch te weinig geld voor (over).

Het kabinet blijft sowieso, dus ik ben op zoek naar een top. Misschien een Bandmaster ofzo.

Maar goed, als ik hier geen goede prijs voor kan krijgen gebeurt er helemaal niks en blijft 'ie gewoon.