PDA

View Full Version : Graphtech String Saver brugzadels op Sheraton II



Voidhead
18 juni 2009, 17:58
Hallo,

Ik heb een setje string saver zadels gekocht voor mijn epiphone sheraton II. vandaag binnen gehad... Maar... ze passen niet!
Schroeven gaan er gewoon doorheen, maar de verbreding valt niet nietjes op de brug en hierdoor kan hij wiebelen. Merkwaardig vind ik ook dat net wat boven het gat wat in de zadels zit een ander rondje te zien is, en ik heb het vermoeden dat als daar het gat precies zat dat ie dan wel zal passen. Ik denk dus dat ik gewoon pech heb en een bogus setje heb.
Of doe ik iets grandioos verkeerd?

Typenummer van de zadels is : PS-8615-00

Thanks!

Mr.Fingers
18 juni 2009, 18:04
metrische schroefdraad <-> engelse (in inch) schroefdraad misschien? Epiphone is aziatisch, dus dat zou met metrische schroefjes werken, terwijl die stringsavers voor Gibson (en dus engelse draad) gemaakt zijn.

Voidhead
18 juni 2009, 18:09
Ik heb ze besteld via vox humana. En daar stond bij dat ze speciaal zijn voor de Epi Sheraton (die volgens mij in USA gemaakt wordt).

Ik denk dat ik gewoon een pechpakje heb, want er zit dus boven het gat, een omtrek van een ander gat wat net iets hoger zit, en dat is net een milimeter diep ofzo. Alsof er daar eerst geboord is en daarna ietsje lager. Dat lijkt me niet normaal? Anders morgen maar eens bellen...

FruscianteFan
18 juni 2009, 18:36
Ik heb hetzelfde probleem met de graphtech zadels (voor Koreaanse Epiphones), maar ik heb er niet zoveel last van.

Plant
18 juni 2009, 18:49
Had je niet deze moeten hebben?

http://www.graphtech.com/products.html?ProductID=261&CurrencyID=2

STRING SAVER SADDLE FOR TUNE-O-MATIC EPIPHONE, SUNG IL, B-2 (6 SADDLES) - TOP SELLERS
Product #: PS-8633-00

Misschien dat een duidelijk fotootje met dat gat en andere rondje het ons wat duidelijker maakt.
Als je niet zelf dit setje hebt uitgekozen maar dit aan de hand van info van Vox Humana hebt besteld zou ik ze gewoon voorstellen dit te ruilen voor iets dat wel past. En als het een produktiefout betreft al helemaal!

Ik heb echter goede ervaringen met Graphtech produkten. Natuurlijk kunnen er altijd afwijkingen zijn, zeker met Aziatische gitaarklonen (b.v. afwijkende stringspacing, schroefdraad).

Graphtech zal uitgaan van U.S.A. Epiphone gitaren, maar ik vermoed niet dat je die hebt. Wat je hier in de winkels koopt komt meestal allemaal uit het verre Oosten.

Niks mis mee overigens, ik heb er zelf jaren een gehad. Wel wat te dun en te smal halsje voor mij.

episua
18 juni 2009, 19:54
Het type wat ze (speciaal) voor de sheratonII hebben gemaakt is voor nieuwe sheraton II modellen inmiddels weer verouderd. Waarschijnlijk is jouw sheraton van na 2002. De oudere sheratons hebben een bredere TOM brug dan de nieuwere, die gebruiken dezelfde smallere brug zoals de huidige Dot's en volgens mij de lp modellen.
Misschien kan je het een beetje zien op deze pics:
oud: http://www.acoustudio.dk/Epiphone%20Sheraton%20II%20199X.jpg
nieuw: http://www.guitarvillage.co.uk/admin/pages/upload/Semis/Epiphone/sheraton-sunburst_m.jpg