PDA

View Full Version : Epiphone Firebird V Limited Edition



t.verschooten
18 juni 2009, 16:58
Heeft iemand deze gitaar? Zoja wat zijn jullie ervaringen ermee?

Alvast bedankt :strat:

Nils47
18 juni 2009, 17:54
Die heb ik, prachtig ding! Alleen, is hij een beetje kopzwaar.

euroboy
18 juni 2009, 18:38
Inderdaad wat kopzwaar... Maar dat went (bij mij toch) ik heb hem gehad en ik vond het een van de beste gitaren voor die prijs (de beste voor die prijs) en ze zijn mooi en dat telt ook een beetje mee.. Echt vele malen beter als het studio model van epi.

t.verschooten
18 juni 2009, 19:27
Ik ga me er (wegens een onverwachte sponsoring van m'n ouders) waarschijnlijk eentje aanschaffen. :mmmm:

Wat vonden jullie van de stock mini-humbuckers?
Weten jullie toevallig nog of er een case bij geleverd werd?

Ik heb over't algemeen wel de indruk dat het nogal een exclusieve gitaar is, je vind er echt weinig over op internet. :???:

Thijssie06
18 juni 2009, 19:33
Ik heb m ook, Nice maar kopzwaar wat toch wel een nadeel is hoor maar verder erg mooi afgewerkt

en ik heb er een bigsby opgezet :hippie:

KamikazaGuitar
18 juni 2009, 19:36
Brr, kopzwaar (zelf geen ervaring met de gitaar maar lees het hier). Als d'r iets is waar ik slecht tegen kan.

Thijssie06
18 juni 2009, 19:41
ja je moet idd geen slide-guitar willen spelen want dat sucked-ass op deze gitaar:) (kopzwaar + lage actie= Sucked:chicken:)

t.verschooten
18 juni 2009, 20:07
Ik denk niet dat het feit dat hij kopzwaar is me erg zal storen aangezien ik quasi alleen zittend speel. Toen ik hem getest heb was het me eigenlijk niet opgevallen. Die bovenste vleugel achteraan is een prima armsteun :dontgeti:

Joost_79
18 juni 2009, 23:19
Ik denk niet dat het feit dat hij kopzwaar is me erg zal storen aangezien ik quasi alleen zittend speel. Toen ik hem getest heb was het me eigenlijk niet opgevallen. Die bovenste vleugel achteraan is een prima armsteun :dontgeti:


lol, zo speelde ik ook vaak op de explorer, leunde meestal met m'n arm op de vleugel :+

Maar firebird is mooi ding, heb em ook bekeken, uiteindelijk voor een les paul gekozen. paste toch meer bij mij als firebird, alhoewel die firebirds die ik geprobeerd heb waren erg fijn....wie weet ooit nog eens....

Raaf
19 juni 2009, 21:34
Ik zou er nieuw waarschijnlijk 700 euro voor betalen. Vinden jullie deze gitaar zijn geld waar (afwerking, bespeelbaardheid en sound, de vorm v/d body en kopzwaarheid buiten beschouwing gelaten). Of zijn er nog andere gitaren die volgens jullie de moeite waard zijn in die price range?

*edit* Raaf = t.verschooten (blijkbaar had ik al een account en was ik op da andere pc nog ingelogd, *schaam schaam*)

Thijssie06
22 juni 2009, 10:50
700 euro :eek:, lijkt me wel veel, is ie wel waard hoor, maar ik heb de mijne gekocht voor 500 das toch 200 euro minder. Heb de mijne bij Maxguitarstore gehaald, weet niet of ze er nog zijn, maar 700 is een beetje overpriced (of de mijne was erg goedkoop)

PS: Ik heb geen Epi Studio