PDA

View Full Version : Tremolo 2



Alexilaihofan
18 juni 2009, 16:22
Aangezien ik vandaag tehoren kreeg dat ik een Microscoop van 2000 euro mocht verkopen (2e hands).
Lang verhaal hoe we er aan kwamen.
Maar, diegene die het hebben gelezen (mijn vorige topic over mijn gebroken tremolo, heb je het niet gelezen klik dan ff op de foto's etc.)
nu de vraag. Aangezien ik als het meezit, daar behoorlijk wat geld mee kan verdienen. Wil ik vragen of ik inplaats van die tremolo in mijn gitaar een Floyd Rose in kan. (ik heb gehoord dat dit je geluid kan minimaliseren aangezien ik er ander spul in heb zitten wat goedkoper is enzo). Als dat echt zo is. Wat moet ik er aan doen als dat zo is. Welk spul moet ik dan halen etc. Of kan ik beter een hele nieuwe gitaar kopen?

McVenco
18 juni 2009, 16:42
Of kan ik beter een hele nieuwe gitaar kopen?

Wees eens wat duidelijker: wat voor gitaar heb je nu, hoeveel geld krijg je, wil je zelf die Floyd Rose inbouwen of wil je dat laten doen?

Als je 2000 euro binnentikt zou ik niet eens nadenken en gewoon een hele leuke gitaar kopen, en dan nog een beetje overhouden om je huidige gitaar weer te voorzien van een nieuwe tremolo.

Alexilaihofan
18 juni 2009, 17:58
Wees eens wat duidelijker: wat voor gitaar heb je nu, hoeveel geld krijg je, wil je zelf die Floyd Rose inbouwen of wil je dat laten doen?

Als je 2000 euro binnentikt zou ik niet eens nadenken en gewoon een hele leuke gitaar kopen, en dan nog een beetje overhouden om je huidige gitaar weer te voorzien van een nieuwe tremolo.

hmmnee..

Het wordt rond de 600 - 700 euro wat ik krijg.
ik post later wel even een foto op imagehost en zet er een link bij. Ga zo eerst even wat eten.

Bram+
18 juni 2009, 18:06
Je hebt iets van een Stratachtige? Dan kun je voor 600 á 700 euro wel een nieuwe Floyd Rose kopen en die (laten) installeren. De vraag is wel altijd of het het waard is. Om wat voor een gitaar gaat het precies?

Alexilaihofan
18 juni 2009, 19:34
Je hebt iets van een Stratachtige? Dan kun je voor 600 á 700 euro wel een nieuwe Floyd Rose kopen en die (laten) installeren. De vraag is wel altijd of het het waard is. Om wat voor een gitaar gaat het precies?

Een 2e hands merkloos ding.

Maar ik ben er al uit wat ik ga doen :P

Mafia66
18 juni 2009, 19:47
Denk dan voortaan na voor je een topic opend ofso en niet daarna :O Je vraagt telkens om tips/meningen en los het daarna zelf op zonder de bijdrage van een ander.

Braindead
18 juni 2009, 20:04
Als het een goedkoop merkloos ding is dan zou ik proberen 2de hands een goede floyd te scoren en die er zelf op zetten (als je dat aan durft) Of je geval verkopen en iets beters kopen met floyd.

Als je nu eerst je nieuwe gitaar koopt dan kun je met je microscoop nog een paar mooie foto's plaatsen hier. Is nog niet zoveel gedaan, een foto van een gitaar op microscopisch niveau. Wie weet wat dat voor nieuwe kennis voor het forum oplevert. Zoals over de bacteriële groei op de neck bijvoorbeeld.:D

Gothra
19 juni 2009, 11:29
Gezien je naam zou ik dit kopen:

http://www.musicstore.de/nl_NL/EUR/ESP-LTD-Alexi-600-Blacky-/art-GIT0015495-000

of iets doorsparen en de echte kopen

http://www.musicstore.de/nl_NL/EUR/ESP-Alexi-Blacky-inkl.-Case/art-GIT0015485-000