PDA

View Full Version : John Mayer - Slow Dancing in a Burning Room



allonso1990
18 juni 2009, 15:00
Hoi Gitaarnetters,

bij deze post ik een jam over het nr. slow dancing in a burning room van gitaarheld John Mayer:strat: het is een 1e take en gewoon wat pingelen, soms wordt het daardoor wat ''druk''. Het was ook meer een gitaargeluid test, om te kijken of ik uit een gare aria pro II versterker, peavey evh wolfgang en de boss me-50 een bluesgeluid kon krijgen. Tips zijn dan ook altijd welkom om het geluid en mijn gitaarspel te verbeteren:)

http://www.youtube.com/watch?v=0ByoIwRI-JM

Luke-wannabe
18 juni 2009, 17:01
Klinkt best lekker, maar ik kan er niet echt naar luisteren omdat het er de hele tijd door heen gaat :p

allonso1990
18 juni 2009, 19:48
haha ja daar kom ik nu ook achter nu ik het opnieuw luister, toch wel erg druk:p

Riky
19 juni 2009, 18:12
typisch zo nummer waar je niet overheen moet gaan spelen;P

Geluid is ook net helemaal mij ding. Klinkt iets te plat, maar als je er van houd is het een prima sound.

Crutch
21 juni 2009, 20:35
typisch zo nummer waar je niet overheen moet gaan spelen;P
mee eens.

Maar respect dat je het probeert.

Wat ik mis is het 'rollen en gliden'. Ja, in tekst is het een beetje moeilijk uit te leggen, maar wat ik bedoel (doe toch maar een poging) is dat "tuduhduhduh" bij de laatste noot.

En voor je broodnodige inspiratie kun je het filmpje van de ze gast bekijken: http://www.youtube.com/watch?v=MpxoGtSUqkY
zo rond de 20 seconden begint hij ook over de noten te rollen.

Maar ga ermee door man, leren van de grootmeester John Mayer komt je zeker ten goede.
Iemand naar Picknick in the Park geweest vorig jaar? Hij was echt weer geniaal!

Riky
21 juni 2009, 20:50
damn die gast uit dat filmpje is goed! Thanks! Handige filmpjes zijn dat!

allonso1990
22 juni 2009, 12:35
dankjewel Riky en Crutch!:) ik denk dat ik idd al weet wat je bedoelt, de slides en hammer-ons / pullofs enz. wat die gast in dat filmpje heel goed doet! goed filmpje om van te leren:) misschien toch maar eens sparen voor een echte strat.:p

Luke-wannabe
22 juni 2009, 12:49
Haha die gast is echt een regelrechte copie van JM. Wel goed!