PDA

View Full Version : Nieuwe gitaardag voor mij! en meteen maar info gevraagd dan!



Jay75
18 juni 2009, 14:00
Ik ben de laatste tijd mijn collectie eens flink op aan het schonen, van 10 naar op dit moment nog 5 ( waarvan nog 1 in de verkoop staat die was ingeruild op mijn dure Gibson).

Omdat ik nu 2 hele toffe vintage Gibsons SG's heb ( 67 en 71 ) en het niet heel relaxed vind om ze beiden mee te nemen naar een gig ( STEL JE VOOR dat er wat mee gebeurd hehe, niet dat ik ze niet meeneem, er moet op gespeeld worden uiteraard, daarom heb ik ze gekocht ) wilde ik nog wel een leuke back-up voor ze. Van nieuwe gitaren wordt ik niet blij ( op Gretsch na ), het zal allemaal wel goed zijn maar ik wilde een oude geleefde dus geen Epiphone of goedkopere Gibsons.

Na wat zoeken kwam ik uit bij een oude (volgens mij ) Pre-lawsuit Ibanez SG en toevallig stond er zondag een te koop op marktplaats. En die staat nu bij mij.

De gitaar moet nodig even schoongemaakt worden want wat issie smerig zeg maar de hals is lekker, niet te dik want daar houdt ik niet van. Elementen zijn een stuk minder heet dan bij Gibson maar klinken wel echt heerlijk bluesy. Lekkere sustain, de hals is geschroeft trouwens maar daar merk ik verder niks van. Bigsby erop en gaan!! :)

Iemand enig idee wat er in zou kunnen zitten qua elementen? Ze zijn nog origineel namelijk, maar ik kan weinig vinden over de gitaar, er staat geen serienummer op ( zichtbaar ) maar volgens de verkoper kwam deze uit 1975 ( mijn geboortejaar hiephoi )

Ik ga 'm even schoonmaken en dan zal ik eens wat plaatjes schieten.....

Nellyrocks
18 juni 2009, 15:06
WAAR ZIJN DE FOTO'S?????????

Ehhh. Ik heb een Ibanez LP uit 1978 en daar zitten super 70's PU's in. Aannemelijk dat die bij jou er ook inzitten. Wat je er over zegt klopt wel. Niet heel heet maar wel heel bluesy (en opvallend mooi clean ook bij mij.)

Jay75
18 juni 2009, 15:41
http://www.youtube.com/watch?v=Z4NiHcFqv28

Even snel een filmpje, nu poetsen en daarna foto's!
Idd, clean heel mooi, al heb ik de gain wat meer open staan in dat filmpje.

Jay75
18 juni 2009, 16:49
http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/180620092011.jpg

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/180620092014.jpg

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/180620092016.jpg

Als iemand er meer van weet hoor ik het graag!

kenx
18 juni 2009, 16:49
Foto's blijven wel erg lang weg vind ik...:(


Toch zékér gefeliciteerd... ziet er een mooie gitaar uit:cheerup:

Edit!!: Da's toeval beide om 16.49... Mooie gitaar man!

Sinner1980
18 juni 2009, 16:51
Leuk ding, klinkt lekker ook! Wat voor amp gebruik je daar?

Luke-wannabe
18 juni 2009, 16:53
Klinkt lekker man! Is dit op de AC15? :D

Jay75
18 juni 2009, 16:55
Neej, op de Marshall JCM 800 model 4010 ( combootje )

Luke-wannabe
18 juni 2009, 16:57
Okeej lekker!
Wel jammer dat het element zo ver naar voren staat. Zelf vind ik dat nooit zo flex, maar het klinkt best lekker zo.

Luke-wannabe
18 juni 2009, 16:58
Vette foto's trwns!

Bernardduur
18 juni 2009, 17:04
Over de pickups; zou t niet weten maar op de mijne zaten single coils onder een humbucker kapje. Vervangen door degelijke pickups en voila, heerlijke gitaar!

Jay75
18 juni 2009, 17:12
Okeej lekker!
Wel jammer dat het element zo ver naar voren staat. Zelf vind ik dat nooit zo flex, maar het klinkt best lekker zo.

Huh, element ver naar voren? Hehe, was jij diegene die een gitaar heeft gemod om zijn hals element 1 mm naar voor te krijgen??? ;)

Ibanez666
18 juni 2009, 17:13
volgens deze ad uit 1975 http://www.ibanez.co.jp/anniversary/expansion.php?cat_id=6&now=2 waren het nog power wound pickups, in 1976 hadden ze de super 70 elementen volgens mij

Luke-wannabe
18 juni 2009, 17:20
Huh, element ver naar voren? Hehe, was jij diegene die een gitaar heeft gemod om zijn hals element 1 mm naar voor te krijgen??? ;)
Nee nee naar achter. 3mm zeker trouwens hoor :p
Maar zonder gekkigheid. Ik vind het niet zo lekker klinken als de pickups niet precies op z'n goede plek staan. In jouw filmpje hoor ik het ook een beetje. Die typische "strat-standje-vier-brug-en-middle" sound.
Niet dat ik beweer dat het als een strat klinkt, maar doordat het element net iets meer naar voren staat krijgt het een beetje dat middle/brug pickup mix soundje. Maar volgens mij hebben vrij weinig mensen daar last van. Ikzelf in ieder geval wel.

barno
18 juni 2009, 17:25
Nee nee naar achter. 3mm zeker trouwens hoor :p
Maar zonder gekkigheid. Ik vind het niet zo lekker klinken als de pickups niet precies op z'n goede plek staan. In jouw filmpje hoor ik het ook een beetje. Die typische "strat-standje-vier-brug-en-middle" sound.
Niet dat ik beweer dat het als een strat klinkt, maar doordat het element net iets meer naar voren staat krijgt het een beetje dat middle/brug pickup mix soundje. Maar volgens mij hebben vrij weinig mensen daar last van. Ikzelf in ieder geval wel.

rare fetish luke :)
ik vind 'm prima klinken, raw to the bone, al heb ik de indruk dat ie icm die amp niet echt veelzijdig is, wel geweldige basis rocktone

Bram+
18 juni 2009, 17:27
Hij lijkt akelig op deze trouwens:
http://www.ibanez.co.jp/anniversary/expansion.php?cat_id=1&now=3 (links boven dan). Da's wel een catalogus uit 1971, dus misschien is hij iets ouder dan die man beweert. SG's zoals in die catalogus werden niet meer voor Ibanez gemaakt in 1975, toen hadden ze al iets meer getrouwe kopieën, al weet je zulke dingen natuurlijk nooit zeker bij Ibanez.

Opvallend is wel de gelijkenis met een kopie van Cimar:
http://www.ibanez.co.jp/anniversary/expansion.php?cat_id=2&now=3 (linksonder, wel een catalogus uit 1975), maar die heeft wel een andere vibrato en slagplaat. Over de relatie Ibanez/Cimar is in een thread van een paar weken terug wel iets gezegd.

Jay75
18 juni 2009, 17:28
Veelzijdig hoeft ook niet :)
Hij moet klinken zoals op onze cd, die toevallig vanaf vandaag te koop is voor maar 5 euro!!
Hehe, luister 'm via de link hieronder en bestel 'm via dirtydenims@gmail.com

Maar op de Vox klinkt ie heel erg mooi, clean is het echt prachtig vind ik en LEON JIJ BENT GEK IN UWWE KOP!! haha

Luke-wannabe
18 juni 2009, 17:31
Waarom dat nou weer? Hoor je het zelf niet dan? Ga maar eens checken met je Gibson dan. Gewoon 1 op 1 vergelijken.
@ Barno. Waarom is dat een Fetish? Het is toch gewoon een feit dat een pickup op een andere plek anders klinkt?
Als je een neckpickup in de brugpositie zet klinkt het in essentie het zelfde.

Ibanez666
18 juni 2009, 17:32
Hij lijkt akelig op deze trouwens:
http://www.ibanez.co.jp/anniversary/expansion.php?cat_id=1&now=3 (links boven dan). Da's wel een catalogus uit 1971, dus misschien is hij iets ouder dan die man beweert. SG's zoals in die catalogus werden niet meer voor Ibanez gemaakt in 1975, toen hadden ze al iets meer getrouwe kopieën, al weet je zulke dingen natuurlijk nooit zeker bij Ibanez.

Opvallend is wel de gelijkenis met een kopie van Cimar:
http://www.ibanez.co.jp/anniversary/expansion.php?cat_id=2&now=3 (linksonder, wel een catalogus uit 1975), maar die heeft wel een andere vibrato en slagplaat. Over de relatie Ibanez/Cimar is in een thread van een paar weken terug wel iets gezegd.


Deze is in 1975 en 1976 echt wel exact zo door ibanez gemaakt:
http://www.break-even.org/ibzscans/1975FB/75-2.jpg

Bram+
18 juni 2009, 17:40
Deze is in 1975 en 1976 echt wel exact zo door ibanez gemaakt:
http://www.break-even.org/ibzscans/1975FB/75-2.jpg
Door Cimar dan, want Ibanez bouwt sowieso geen gitaren. Ik meende in ieder geval dat alle Fujigen-SG's vanaf 1975 al wel kloppender waren zoals op deze pagina:
http://www.break-even.org/ibzscans/1975FB/75-3.jpg

Neals
18 juni 2009, 17:40
Vette gitaar! Goeie kopie!

Het kan aan de opnames liggen ,maar hij lijkt dikker te klinken dan de meeste Sg's. Wel lekker trouwens.

Ibanez666
18 juni 2009, 17:42
Door Cimar dan, want Ibanez bouwt sowieso geen gitaren. Ik meende in ieder geval dat alle Fujigen-SG's vanaf 1975 al wel kloppender waren zoals op deze pagina:
http://www.break-even.org/ibzscans/1975FB/75-3.jpg

Laat ik het zo zeggen, er stond echt wel Ibanez op... ;)

Bram+
18 juni 2009, 17:57
Laat ik het zo zeggen, er stond echt wel Ibanez op... ;)
Dat is het verneukatieve inderdaad, zo'n Ibanezlogo kan een hoop dingen betekenen :D
Het lijkt er in ieder geval op dat die catalogus een samenraapsel is van verschillende andere Ibanez catalogi, er staan zowel 'Oldies' series als 'Custom' series als 'Artist' series gitaren in. Hij zou dus wel eens gemaakt kunnen zijn door de europese/duitse Ibanezimporteur en dan kun je ook je vraagtekens zetten bij de accuraatheid ervan, bijvoorbeeld bij de exacte plaatjes.

Ibanez666
18 juni 2009, 18:04
Dat is het verneukatieve inderdaad, zo'n Ibanezlogo kan een hoop dingen betekenen :D
Het lijkt er in ieder geval op dat die catalogus een samenraapsel is van verschillende andere Ibanez catalogi, er staan zowel 'Oldies' series als 'Custom' series als 'Artist' series gitaren in. Hij zou dus wel eens gemaakt kunnen zijn door de europese/duitse Ibanezimporteur en dan kun je ook je vraagtekens zetten bij de accuraatheid ervan, bijvoorbeeld bij de exacte plaatjes.

Ik ga er wel van uit dat de makers van die site er meer kijk op hebben dan wij ;)

Bram+
18 juni 2009, 18:17
Ik ga er wel van uit dat de makers van die site er meer kijk op hebben dan wij ;)
Je moet jezelf natuurlijk nooit onderschatten;) Ze hebben een hoop catalogi, maar behalve dat ze die uit elkaar getrokken hebben en online gezet hebben, zie ik weinig punten waar uit blijkt dat ze veel meer weten dan wij op dit forum. Wel een leuke site om op te neuzen trouwens.

2350
18 juni 2009, 18:26
Is ouwer dan 1975. Denk 1972, onder andere te zien aan de inleg en de ronde fretboarduiteinden.

Elementen zijn Maxon's. (Single coils in een humbuckerkap zoals al eerder genoemd.)

Enne.......Bram+, de mannen van Ibanez-Vintage-Page weten echt meer van dit spul dan dit hele forum bij elkaar. Er staat maar een fractie van wat ze weten op de site.

P@ul

Bram+
18 juni 2009, 18:36
Is ouwer dan 1975. Denk 1972, onder andere te zien aan de inleg en de ronde fretboarduiteinden.

Elementen zijn Maxon's. (Single coils in een humbuckerkap zoals al eerder genoemd.)

Enne.......Bram+, de mannen van Ibanez-Vintage-Page weten echt meer van dit spul dan dit hele forum bij elkaar. Er staat maar een fractie van wat ze weten op de site.

P@ul
Wat ik zei: ik zie weinig punten waaruit blijkt dat etc. Het zullen best slimme jongens zijn.
Het is altijd moeilijk om écht iets te weten over Hoshino, m.n. omdat ze zelf niet zo open zijn/waren over hun verleden, ook omdat het een Japans bedrijf is. Het enige wat we kunnen weten is aan de hand van wat we zien wat er van over is en dat eventueel proberen te rijmen met enigszins officiëlere bronnen zoals de catalogi op hun site en het boek 'the untold story'.

Ik gaf eerder ook al aan dat ik vermoed dat de gitaar ouder is dan 1975, maar dat sprak Ibanez666 weer tegen met als bron Ibanez-Vintage-Page. Klokje rond...

wietse
18 juni 2009, 18:53
nog geen scheuren in de neckpocket?
want dat is bij bolt on sg's altijd een zwak punt, en dit konden inderdaad wel eens nephumbuckers zijn.
is niet erg, die klinken goed, erg p90 achtig, als je ze er uitpakt kan je het ook niet altijd zien maar je voelt het wel aan het gewicht.
die enkele spoel is breder dan een normale single coil vandaar het p90 karakter.

geert1976
18 juni 2009, 20:50
gefeliciteerd met de SG, die heb je in Amsterdam gekocht denk ik?

Ik zou er anderhalf week geleden eentje kopen met versterker, pedaaltjes etc., afspraak was gemaakt, maar er kon iemand gelijk die avond komen met cash, kreeg ik doodleuk een mailtje dat die hem maar verkocht had (moest dit even kwijt want ik baal er nog steeds van:(

anyhow veel plezier met de ibanez, het is een mooie gitaar:mmmm:

barno
18 juni 2009, 21:43
Waarom dat nou weer? Hoor je het zelf niet dan? Ga maar eens checken met je Gibson dan. Gewoon 1 op 1 vergelijken.
@ Barno. Waarom is dat een Fetish? Het is toch gewoon een feit dat een pickup op een andere plek anders klinkt?
Als je een neckpickup in de brugpositie zet klinkt het in essentie het zelfde.

okee geen fetish dan, alles heeft uiteraard een impact maar het is wel duidelijk dat dit voor jou een belangrijk aandachtspunt is terwijl anderen bv zullen stellen dat puphoogte van grotere impact is dan exacte brugpositie

Jay75
18 juni 2009, 22:30
gefeliciteerd met de SG, die heb je in Amsterdam gekocht denk ik?

Ik zou er anderhalf week geleden eentje kopen met versterker, pedaaltjes etc., afspraak was gemaakt, maar er kon iemand gelijk die avond komen met cash, kreeg ik doodleuk een mailtje dat die hem maar verkocht had (moest dit even kwijt want ik baal er nog steeds van:(

anyhow veel plezier met de ibanez, het is een mooie gitaar:mmmm:

Ja Amsterdam inderdaad, heb 'm op laten sturen onder rembours. Wat vroeg hij voor die met die pedaaltjes en versterker erbij dan? Ik denk zeker een andere verkoper hoor, want deze stond er zondag pas op. Achja, wie weet, mocht ik 'm weer verkopen ( ik ken mezelf onderhand ) dan laat ik het wel weten haha.

geert1976
19 juni 2009, 00:19
Ja Amsterdam inderdaad, heb 'm op laten sturen onder rembours. Wat vroeg hij voor die met die pedaaltjes en versterker erbij dan? Ik denk zeker een andere verkoper hoor, want deze stond er zondag pas op. Achja, wie weet, mocht ik 'm weer verkopen ( ik ken mezelf onderhand ) dan laat ik het wel weten haha.

moest E 400,00 neerleggen voor de hele bubs, ben ik mee akkoord gegaan, verkoopt die klootzak hem door, dit is nu al de derde keer dat ik door een A'dammer genaaid word, is dat mode daar ofzo.

GVD ik word er weer pislink van

geert1976
19 juni 2009, 00:33
oh ja je wilt nog info Deze SG is gebouwd in de periode 74-76, geen twijfel over mogelijk, er werd geopperd 1972, maar dit is absoluut niet het geval, Ibanez bouwde toen nog geen bijna 1 op 1 kopiën (vooral niet met die mooie bindings).

Van de elementen kan ik je zeggen dat deze inderdaad enkelspoels zijn.
ga op zoek naar oude Dimarzio super distortions, blijven clean erg mooi dankzij de beperkte body van de SG, maar geven bv met een tubescreamer een lekker randje.

van de super 70's heb ik er nog eentje liggen, ooit een keer uit een oude Ibby Custom gewipt.

De Bigsby is amerikaans, exact dezelfde zit op mijn Gibson 67er SG melodymaker en is in 1985 gemonteerd in St. Louis.

Orpheo
19 juni 2009, 00:40
okee geen fetish dan, alles heeft uiteraard een impact maar het is wel duidelijk dat dit voor jou een belangrijk aandachtspunt is terwijl anderen bv zullen stellen dat puphoogte van grotere impact is dan exacte brugpositie

nee, nee, echt niet joh. Kijk voor de gein eens dan naar het toneverschil als je 'm effe wat hoger of lager zet vs. brug/hals/mid. veel groter verschil man! Ik ben het helemaal met LukeW. eens hoor. ik vind die pup ook ver naar voren staan, en ik hoor precies hetzelfde, en met geen pickupchange is dat eruit te vissen.

Luke-wannabe
19 juni 2009, 01:19
Jezus eindelijk zijn we het eens. Thnx voor de backup Orf. Ik dacht even dat ik helemaal gek was. Maar om nog even op deze quote trug te komen:


okee geen fetish dan, alles heeft uiteraard een impact maar het is wel duidelijk dat dit voor jou een belangrijk aandachtspunt is terwijl anderen bv zullen stellen dat puphoogte van grotere impact is dan exacte brugpositie
Okee, daar kan ik mee inkomen. Voor mij is het een issue en zal bijvoorbeeld nooit een gitaar kopen waarvan (1 van de) element(en) niet goed zit(ten).

Orpheo
19 juni 2009, 01:35
Luke, ik kan het zelfs nog sterker vertellen. EvH's nieuwe sig, die had dat probleem ook. Eddie had een customwould pickup, en in andere gitaren klonk 't te gek, maar in die nieuwe was 't allemaal net niet. pas nadat ze zijn eigen gitaar waar die pup in zat, vergeleken met het nieuwe model, zagen ze, ey verdraaid, de pup staat te ver naar de hals. dus, hup, effe iets naar de brug, en klaar.

Luke-wannabe
19 juni 2009, 01:38
Haha mooi is dat heh.

2350
19 juni 2009, 13:51
oh ja je wilt nog info Deze SG is gebouwd in de periode 74-76, geen twijfel over mogelijk, er werd geopperd 1972, maar dit is absoluut niet het geval, Ibanez bouwde toen nog geen bijna 1 op 1 kopiën (vooral niet met die mooie bindings).

Onderbouw dat eens als je wilt? Er zijn catalogusscans genoeg met 1 op 1 kopiën vanaf 1970 volgens mij?
Wat bedoel je met mooie bindings, daar zie ik niets aan wat niet op mijn vroege kopiën zit maar misschien mis ik iets?

Kun je een Ibanez SG uit '76 laten zien met een grote slagplaat? Die heb ik nog nooit gezien, dus ik dacht dat dat sowieso afviel.

Altijd leuk om wat nieuws te leren over deze gitaren.

geert1976
19 juni 2009, 18:36
Onderbouw dat eens als je wilt? Er zijn catalogusscans genoeg met 1 op 1 kopiën vanaf 1970 volgens mij?
Wat bedoel je met mooie bindings, daar zie ik niets aan wat niet op mijn vroege kopiën zit maar misschien mis ik iets?

Kun je een Ibanez SG uit '76 laten zien met een grote slagplaat? Die heb ik nog nooit gezien, dus ik dacht dat dat sowieso afviel.

Altijd leuk om wat nieuws te leren over deze gitaren.

matariaal is nogal een gewijzigd voor oa bindings, bedrading etc.

beetje flauw om over onderbouwing etc. te beginnen, het is bekend dat Fuji nooit duidelijk is geweest met zijn specs en er qua modeljaren nogal een puinhoop van maakten, was het ene bakje leeg pakte men effe dat ene bakje wat er al twee jaar stond.

ik heb zelf vroegah (gatver wat klink ik oud) meerde SG en LP modellen van ibanez gehad en met name de vroege jaren hadden nogal wat "schoonheids" foutjes. (curvings frazings)

En pas op met die catalogie, die geven niet altijd een juist beeld zeker niet wat er wereldwijd werd verkocht, modellen konden per regio (Azie, amerika etc.) verschillen, dus een bv amerikaanse of engelse catalogus geeft natuurlijk niet altijd een een beeld van het in Nederland verkochte gamma.

kijk ook maar eens naar tokai is ook vaak moeilijk te ontrafelen welke gitaar je in handen hebt en welk bouwjaar

Bram+
19 juni 2009, 21:11
Niet flauw om over onderbouwing te beginnen denk ik, je bent nogal stellig over het feit dat deze gitaar niet uit 1972 kan komen, terwijl hij wel exact in deze versie afgebeeld staat in een catalogus uit 1971 (zelfde brug, zelfde hals, zelfde slagplaat, etc.) Nu heb ik dezelfde scepsis als het om catalogi gaat, maar het lijkt me wel sterk dat hij "absoluut niet" uit 1972 kan komen. Als je dat kan toelichten, kunnen we er ook iets van leren :)

Daarbij is deze kopie niet eens zo exact vergeleken met andere SG-kopieën verkocht onder de Ibanezvlag. Dáár zijn ze inderdaad omstreeks 1974 mee begonnen, maar daar valt deze niet onder (zie hals, slagplaat, inlays, elementen).

Roel#1
19 juni 2009, 21:48
Even een plaatje bij het verhaaltje, uit de 1971 catalogus van Ibanez:

http://i243.photobucket.com/albums/ff78/Moob_Le_Kie/Ibanez1971pag03.jpg

Ik zou zeggen: een near match! Alleen het logo op de kop ontbreekt.
In de Cimar catalogi ben ik geen tremolo arm tegengekomen.
Maar de catalogi zijn ook niet zaligmakend....

Jay75
20 juni 2009, 00:22
Het is gans die eerste op de foto!! maar dan met dat prachtige logo erop! :)
En ik vind 'm echt vet klinken, doet wat ik wil en inderdaad tegen het P90 geluid aan soms zelfs. Maar dat zou dan kunnen kloppen? Als het single coils zijn klinken ze wel echt veel en veel dikker dan een strat of tele....speelt ook echt lekker dat ding, heerlijk halsje hehe.

En ja, pfff ik luister misschien minder "goed" naar een gitaar dan Luke en Orpeo, als het klinkt dan klinkt het en ik hoor echt niet wat er bedoelt wordt haha, en 1 op 1 checken met die Gibsons van me gaat niet echt omdat daar weer andere pick-ups in zitten.

Wel leuk om te zien dat er zoveel variaties en verschillen zijn tussen al die kopien van Ibanez

Luke-wannabe
20 juni 2009, 00:47
Maar het gaat niet om de sound van de pickup, maar meer de 'essentie' van de sound.

Roel#1
29 juni 2009, 17:52
Ben benieuwd...
Waarom ben je er na krap twee weekjes niet meer blij mee???

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/261947173-vintage-ibanez-sg-gibson-kopie-1974-1976-geen-epiphone.html


Edit:
Leuk om snel je advertentie te wijzigen, had je iets te verbergen soms?

Squier02
29 juni 2009, 19:05
Tof geluid, eigelijk wat ik zoek. Moet ik toch maar is gaan kijken voor een SG na de vakantie. :hippie:

geert1976
30 juni 2009, 00:31
Ben benieuwd...
Waarom ben je er na krap twee weekjes niet meer blij mee???

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/261947173-vintage-ibanez-sg-gibson-kopie-1974-1976-geen-epiphone.html


Edit:
Leuk om snel je advertentie te wijzigen, had je iets te verbergen soms?

en verkocht?

Jay75
30 juni 2009, 09:38
Ja verkocht toch maar, maar niet omdat de gitaar completely ruk was, dat is echt een topgitaar, zeker aan te raden als je een SG zoekt en geen geld hebt voor een Gibson en je wilt geen Epiphone
!
Verkocht aan degene die de Ibanez al een paar keer net was misgelopen, dus het was een gevalletje meant to be voor hem.
Maar ik heb een huis gekocht vorige week dus even andere prioriteiten. Daarbij staat er nog een gitaar bij de douane ( sinds 18 juni, zou dat zo lang kunnen duren, invoice zit erbij namelijk ) die ik al gekocht had. Advertentie dus veranderd na de verkoop, dan valt dat elementje ook beter op he :)

Roel#1
30 juni 2009, 12:22
Blijft m.i. altijd jammer om zo'n antieke plank te verkopen.
Gitaren hebben ook recht op een mooi pensioen (tenminste na een rock&roll leven).

Jay75
30 juni 2009, 17:12
Hij is nu juist heel goed terecht gekomen! Bij een leraar van de nieuwe muziekopleiding hier in Eindhoven. Pensioen nog lang geen sprake van dus! SPEULUH op dat ding!

Bolder
30 juni 2009, 18:00
Zo Jay75!

Heb je je witte 61RI nog? Of die ook weer verkocht?

Jay75
30 juni 2009, 19:51
ja verkocht, ik vind het toch niks die nieuwe Gibsons.

Als ik ze vergelijk met mijn oude SG's zijn het echt 2 werelden van verschil.
Niet dat het niet goed is, maar niet voor mij in ieder geval, qua feel dan vooral.

Die halzen van mijn oudjes zijn wat smaller en ronder en lijken voor mij gemaakt. Topkam van 4 cm itt de huidige standaard van 4,3. Het is maar 3 mm maar voor mij het verschil tussen een gitaar of een fijne gitaar :)

Dus ik heb de collectie nu vrij basic!
SG Standard 1967
Sg Deluxe 1971
Epiphone Olympic met P90s 1967

En onderweg ( staat bij de douane )een Gretsch Anniversary JR ( met topkam van 4,3 haha )

Ben dus in een paar maanden van 10 naar 4 gegaan, maar dan met daarin 2 echt supergitaren en een hele fijne :)

geert1976
30 juni 2009, 20:36
ja verkocht, ik vind het toch niks die nieuwe Gibsons.

Als ik ze vergelijk met mijn oude SG's zijn het echt 2 werelden van verschil.
Niet dat het niet goed is, maar niet voor mij in ieder geval, qua feel dan vooral.

Die halzen van mijn oudjes zijn wat smaller en ronder en lijken voor mij gemaakt. Topkam van 4 cm itt de huidige standaard van 4,3. Het is maar 3 mm maar voor mij het verschil tussen een gitaar of een fijne gitaar :)

Dus ik heb de collectie nu vrij basic!
SG Standard 1967
Sg Deluxe 1971
Epiphone Olympic met P90s 1967

En onderweg ( staat bij de douane )een Gretsch Anniversary JR ( met topkam van 4,3 haha )

Ben dus in een paar maanden van 10 naar 4 gegaan, maar dan met daarin 2 echt supergitaren en een hele fijne :)

nu je het zegt, mijn SG Melodymaker uit 1967 heeft een veel dunnere hals dan mijn Les Paul Melodymaker uit 2008

Jay75
30 juni 2009, 21:00
Precies, meet die topkammen maar eens op.
Waarschijnlijk is je vintage ook wat ronder, bij mij past die dan precies in de hand.

Maar het kan zijn dat die ook 4,3 cm is hoor. Die waren er wel toen!

geert1976
30 juni 2009, 21:01
zal vanavond eens even meten:lp:

Jay75
30 juni 2009, 23:16
en en ?????

geert1976
30 juni 2009, 23:23
topkam van mijn 67er SG is 4,0 cm en topkam van mijn 2008 les paul is 4,3 cm:cheerup:

Jay75
30 juni 2009, 23:57
Dacht ik wel, je hebt nu een gitaar met voor mij de fijnste hals hehe.
Als je die ooit wegdoet, mail me maar even :)

Ik heb hier trouwens nog een melody maker pick up liggen van curtis novak, iets voor jou?

geert1976
1 juli 2009, 00:18
Dacht ik wel, je hebt nu een gitaar met voor mij de fijnste hals hehe.
Als je die ooit wegdoet, mail me maar even :)

Ik heb hier trouwens nog een melody maker pick up liggen van curtis novak, iets voor jou?

nenene die 67er doe ik niet weg, ik wil daar P90's in gaan zetten en hij krijgt nieuwe mechanieken.

je hebt een mooie PU te koop echter die zoek ik nu net niet:sssh: