PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar: the black box revelation - sound



ksa100
18 juni 2009, 13:50
Ik ben op zoek naar een gitaar die ik kan gebruiken om de Belgische groep the black box revelation (bijna) perfect na te spelen. Kan iemand mij helpen?

humbucker
18 juni 2009, 13:56
James Trussard Steelcaster of een Gibson ES-335 over een AC30 ;)

Iets budgetvriendelijker is een gewone Thinline Tele of een Epiphone Sheraton

vulvasonic
18 juni 2009, 14:16
Een Kay KE04 over een Dumble 50W ODS Combo met een HRM modificatie. Daar moet je een heel eind mee kunnen komen.

Nellyrocks
18 juni 2009, 15:08
Een Kay KE04 over een Dumble 50W ODS Combo met een HRM modificatie. Daar moet je een heel eind mee kunnen komen.

Ehhhh. Je kent ze? Dit is wel heel erg in detail.

Thunders1988
18 juni 2009, 15:17
Een James Trussard Thinline wil ook wel helpen...

de_stoffel
18 juni 2009, 20:41
Ik denk dat de amps en pedals ook wel van belang zijn als je hun sound wil benaderen.

Ik heb Jan Paternoster al gezien met:
Gibson es325
Gibson es345 of 355, dit weet ik niet zeker
Gibson Melody Maker
Trussart Steelcaster Deluxe
Höfner 176
Duesenberg starplayer special
(Trussart?) Steelmaster

qua amps:
vox ac30
Blackstar amps
Orange amps
ik heb ergens ook eens een foto gezien met een fender hot rod deluxe

qua pedalen:
EHx Holiest Grail
EHx P.O.G.
EHx #1 Echo (2 met verschillende settings)
en dan nog een overdrive pedaal, ik heb al foto's met een mxr gt-od, boss od-3, visual sound route 808 gezien maar ik ben niet helemaal zeker van al deze pedalen.

Ik zou dus gaan voor een thinline tele of een es-achtige (liefst icm een britse amp en een overdrive pedaal).

humbucker
18 juni 2009, 21:30
Die kerel heeft echt veel en supervette gear!!

Maken ook goeie muziek, alleen zijn stemgeluid steekt me soms wat tegen!

Voor de rest :ok:

Regular_nelis
2 juni 2010, 14:43
Om maar eens een oud topic omhoog te halen (onzin om een nieuwe te maken), heeft iemand een idee welke amps Paternoster op de nieuwe tour mee heeft?

En wat voor pedalboard heeft ie momenteel?

Hier wat (volgens mij recente) foto's:

http://www.flickr.com/photos/jordanenadroj/4621007397/in/set-72157623969429191/

http://www.flickr.com/photos/ploesj/3536394180/

http://www.flickr.com/photos/feemale/4649986692/

Qua amps gok ik zelf dat ie een Dr. Z Stang-Ray en een Galaxie heeft.

[EDIT]En ik zie er iig een DL-4 tussen z'n pedaaltjes liggen.

Rock Bottom
2 juni 2010, 16:24
Ik ben op zoek naar een gitaar die ik kan gebruiken om de Belgische groep the black box revelation (bijna) perfect na te spelen. Kan iemand mij helpen?


Is je budget meer Gibson Es + Vox AC30 of is het meer Epi es dot en Vox VT??

Regular_nelis
2 juni 2010, 16:38
Gok dat de topicstarter in het afgelopen jaar al wel een antwoord op z'n vraag gevonden heeft. ;) Ik stal dit topic alleen ff voor m'n eigen vraag.

humbucker
2 juni 2010, 17:00
een EQ, POG en een tuner zijn de enige die ik kan herkennen :D

Google?

Rock Bottom
2 juni 2010, 17:02
Gok dat de topicstarter in het afgelopen jaar al wel een antwoord op z'n vraag gevonden heeft. ;) Ik stal dit topic alleen ff voor m'n eigen vraag.

Sorry, had niet op de datum gelet.

Verder kan ik je niet van dienst zijn:makeup:

de_stoffel
2 juni 2010, 17:26
IIRC had hij de vorige keer dat ik ze ging kijken (eind april denk ik?) een EHX POG, een EHX Echo #1, een EHX Holiest Grail, een Line 6 DL4 en nog wat op z'n plank liggen. Qua gitaren was het die avond de Gibson ES-325, Trussart Steelmaster (of hoe heet dat Jazzmaster model nu weer?), De Trussart Steelcaster Deluxe en de Duesenberg Starplayer Special. De amps waren een vintage Selmer (model ken ik niet), en zoals eerder gezegd de Dr. Z Stang Ray en Galaxie.

PS. Voor de geïnteresseerden: ik heb enkele weken terug in het 2dehands tips voor versterkers forum de link geplaatst naar de zoekertjes voor de Blackstars waarvan ik vermoed dat ze van Jan Paternoster zijn!

Regular_nelis
3 juni 2010, 11:27
Even googlen had ik al gedaan voor mijn reactie hier, maar dat hielp niet zo veel. ;) Bedankt voor jullie reacties, weet ik ook weer wat meer.

En volgens mij zijn die Artisans inderdaad van deze meneer geweest, gezien de locatie van de verkoper enzo. ;) Volgens mij heeft ie ze wel kunnen verkopen, ik kan ze nu niet meer vinden.