PDA

View Full Version : CHORUS



henksjaak
26 maart 2003, 12:11
Ik heb op het moment een korg ax1500g
Ik wil het volgende:

Ik wil een chorus tegelijk met wah gebruiken. Maar das niet mogelijk met mijn pedaal terwijl er wel chorus en wah opzit die effecten kan je niet tegelijkertijd gebruiken helaas.
Ik wil dus een chorus of wah kopen. DAt hangt ervanaf wat het best tot z'n recht komt. Dan bedoel ik de volgorde van effecten. Wat is het beste? eerst een chorus en dan een wah of andersom? en als ik distortion erbij doe komt de distortion helemaal achteraan standaard

nou dit was mijn vraag :smile:

Phyrexian
26 maart 2003, 12:18
Ik heb wel eens gelezen dat het beter is om de Chorus achter de distortion te zetten.

Ik heb gisteren toevallig een chorus gekocht (Boss CE-3, zie mijn topic ivm het probleem daarmee) en heb em thuis effe snel getest.

gitaar > chorus > valvestate amp
klonk goed op het clean kanaal,
maar met de scheur van de valvestate (met veel gain) hoorde ik quasi niks van de chorus. Vanavond ga'k die chorus eens in de fx-loop zetten, zien wat het geeft.

bas - chorus - overdrive - amp
klinkt clean goed (hoewel de CE-3 veel noise produceert :sad: )maar met overdrive aan was het niet ideaal. Vanavond ook die chorus een achter de overdrive zetten. We'll see.

henksjaak
26 maart 2003, 12:23
Op 2003-03-26 12:18, schreef Phyrexian:
Ik heb wel eens gelezen dat het beter is om de Chorus achter de distortion te zetten.

Ik heb gisteren toevallig een chorus gekocht (Boss CE-3, zie mijn topic ivm het probleem daarmee) en heb em thuis effe snel getest.

gitaar > chorus > valvestate amp
klonk goed op het clean kanaal,
maar met de scheur van de valvestate (met veel gain) hoorde ik quasi niks van de chorus. Vanavond ga'k die chorus eens in de fx-loop zetten, zien wat het geeft.

bas - chorus - overdrive - amp
klinkt clean goed (hoewel de CE-3 veel noise produceert :sad: )maar met overdrive aan was het niet ideaal. Vanavond ook die chorus een achter de overdrive zetten. We'll see.


ow ik heb dus zo'n multi effect korg ax1500g en ik moet zeggen dat distortion met chorus (dus alletwee uit dat apparaat) echt goed klinkt een beetje zoals de purple rain van Prince maar wel lekker dus tja nu kijken hoe die wah klinkt. John van RHCP die gebruikt weleens chorus wah en distortion is wel cool effect :smile:

Rutger
26 maart 2003, 12:52
De standaard volgorde is wah->distortion->chorus. De wah komt altijd vooraan en klinkt het beste voor de distortion. De chorus kun je in de fx-loop zetten.

henksjaak
26 maart 2003, 13:30
Op 2003-03-26 12:52, schreef Rutger:
De standaard volgorde is wah->distortion->chorus. De wah komt altijd vooraan en klinkt het beste voor de distortion. De chorus kun je in de fx-loop zetten.


dus chorus en distortion haal ik gewoon uit mijn korg ax1500g en dan wordt het een wah kopen?

Rutger
26 maart 2003, 15:00
Dat lijkt me een goed plan. Wah's in een multieffect stellen meestal toch niet zoveel voor.

Een erg gangbaar wah-pedaal is de Dunlop Cry Baby. Iets duurder maar stukken beter is de (Dunlop) Vox V847 wah. Verder zijn er nog tientallen andere wah-pedalen, maar dan heb je wat om je op te orienteren.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rutger op 2003-03-26 15:07 ]</font>

henksjaak
26 maart 2003, 15:09
Op 2003-03-26 15:00, schreef Rutger:
Dat lijkt me een goed plan. Wah's in een multieffect stellen meestal toch niet zoveel voor.

Een erg gangbaar wah-pedaal is de Dunlop Cry Baby. Iets duurder maar stukken beter is de (Dunlop) Vox V847 wah. Verder zijn er nog tientallen andere wah-pedalen, maar dan heb je wat om je op te orienteren.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rutger op 2003-03-26 15:07 ]</font>


Ik ben wel redelijk tevreden het is imivoxwah ben er wel tevreden over, maar voor de configuratie en geluid wat ik wil maken moet ik dan wel een externe wah kopen idd.
Weet iemand wat voor wah frusciante heeft?

Robbert
26 maart 2003, 16:15
Frusciante heeft een tijdje een WH10 gehad van Ibanez. Wat hij nu heeft weet ik niet.

Heb zelf ook die WH10, maar persoonlijk vind ik de WF10 (met Fuzz) een stuk lekkerder. Het zijn geen fantastische Wah's. Niet slecht hoor.. maar gewoon niet fantastisch.