PDA

View Full Version : Aankoop akoestisch-elektrische gitaar



Alex25
17 juni 2009, 22:30
Hallo,

Dit is mijn eerste post op dit forum, maar zat met een vraagje: Ik ben sterk aan het overwegen om een akoestisch-elektrische gitaar te kopen, ik heb wel al een elektrische ( Standaardmodel van Ibanez ben er wel tevreden van) maar ik speel meestal liedjes die toch meer voor een akoestische gitaar bestemd zijn (ook omdat ik erbij zing). Nu dacht ik eraan om een akoestisch elektrische gitaar te kopen (ook met het oog op optredens), maar ik ken echt niks van de verschillende merken, een waaraan hij moet voldoen. Ik zou liefst niet te duur gaan (onder de 200 euro liefst), dus het moet geen top-gitaar zijn, maar gewoon een degelijke met een mooie klank, merk maakt niets uit. Kan iemand mij een gitaar aanraden, of als ik eens naar de winkel ga naar welke dingen ik moet kijken?

alvast bedankt

edit: ik zou er graag een willen met ene dunnere klankkast, omwille van volume (handiger voor te zingen voro mij) en speelt gemakkelijker)

edit:ik zie opeens in dat je met een degelijke microfoon een gitaar ook kunt versterken, dus als je een gewoon akoestische (met dunne klankkast) weet mag je hem ook altijd melden

Muzieknono
18 juni 2009, 07:00
Nieuw zal onder de 200 euro lastig worden aangezien een redelijk versterkingssysteem al snel 100 euro kost en dan moet het ook nog goed klinken???
Ga eens naar verschillende zaken en probeer van alles, ook versterkt en kijk waar je dan op uit komt, ga daar dan evt. 2e hands naar op zoek.
Ik zou persoonlijk wachten tot ik nog 100 - 200 euro meer te besteden heb.
Mvgr. Dirk Jan :B

Alex25
18 juni 2009, 14:52
ok bedankt :) , nu weet ik toch ongeveer al de prijsklasse, en een gewoon akoestische gitaar van de zelfde kwaliteit is dan een een 100 euro goedkoper? dan ga ik misschien toch voor een gewone akoestische gaan.

Muzieknono
19 juni 2009, 06:37
Probeer in ieder geval een gitaar aan te schaffen met een solid top, dit komt het geluid ten goede.
Mvgr. Dirk Jan :B

snaarplukker
20 juni 2009, 12:50
Je zou kunnen overwegen om met een iets ruimere budged voor deze Cort (http://www.thomann.de/nl/cort_sfx1.htm) te gaan, of onder je budged voor deze triplex (http://www.musicallin.nl/online_winkel/gitaar_en_toebehoren/acoustische_gitaren/music_all_in_mfg9712eq_apxmodel_semiacoustische_gi taar) uitvoering. Ik zou je dan de Cort aanbevelen. Mijn dochter heeft er een en klinkt heel goed.

Acousticaster
20 juni 2009, 14:08
't Is uiteraard wat je precies bedoeld met 'goed', maar een 'goede' akoestische gitaar kopen voor <200 euro is zoiets als een Porsche kopen met het budget voor een Fiat. Je moet dus compromissen sluiten: of je koopt een gitaar waar je al snel op uitgekeken bent of die gewoon redelijk ruk is (qua bespeelbaarheid/geluid), of je spaart even door tot je tussen de 300 en 400 euro hebt en koopt in een keer een gitaar die je echt voor langere tijd wil gebruiken. Er zijn wel een aantal merken te bedenken in <200 euro, maar tsja, goed kan ik die niet noemen. You'll get what you pay for...