PDA

View Full Version : Dezelfde cabinetten? Ja toch..?



Geoffrey
17 juni 2009, 21:00
Beide cabinetten zijn volgens mij toch dezelfde.. of mis ik hier iets?
Maar deze verschillen toch ongeveer 280euro.

http://www.musik-produktiv.nl/(s(3fk6v9zihu6b5xzyagoenmlf))/krank-revolution-4x12.aspx
&
http://www.musicstore.com/nl_NL/BEF/Krank-Revolution-Cab-412-Box/art-GIT0012761-000

VanMeekeren
17 juni 2009, 21:20
Niet helemaal heh;

Zit een 300 EUR verschil in prijs. ;)

Van Meekeren

Geoffrey
17 juni 2009, 21:29
Daar verwees ik al naar ;)

Bolder
17 juni 2009, 21:29
flauw hoor

@TS, ja denk het wel, gewoon dezelfde

Geoffrey
17 juni 2009, 21:31
Door het prijsverschil begon ik te twijfelen..

macwilliams
17 juni 2009, 21:54
Dat is wel veel verschil, zijn het goede cabinetten?
Er zitten legends in maar die maken het niet zo duur?

Geoffrey
17 juni 2009, 21:58
De enige plaats die ik gevonden heb om ze testen is bij Musik Produktiv.. maar ik ga heus niet zo ver gaan rijden daarvoor.
Dus kan ik enkel afgaan op soundclips..

caliban
17 juni 2009, 22:54
Opvallend verschil. De richtprijs is dezelfde, dus moét wel dezelfde cab zijn. Ik vraag me af music productiv zo een prijs maakt, misschien zijn ze invoerder van krank in Duitsland.

Negative K3 fan
17 juni 2009, 23:03
ik klikte ff verder en ik zag deze in de aanbieding: http://www.musik-produktiv.nl/(s(3fk6v9zihu6b5xzyagoenmlf))/krank-revolution-sst-4x12.aspx

sjaak1990
17 juni 2009, 23:19
ik klikte ff verder en ik zag deze in de aanbieding: http://www.musik-produktiv.nl/(s(3fk6v9zihu6b5xzyagoenmlf))/krank-revolution-sst-4x12.aspx

das geen geld! gezien de adviesprijs geen rotzooi

Negative K3 fan
17 juni 2009, 23:29
en dan meteen dat logo eraf slopen :)

Ik vind het ook niet moeders mooiste kasten eigenlijk.

AART
18 juni 2009, 00:06
Je ziet niet veel Kranks hier, eigenlijk nog geen gezien om eerlijk te zijn. Op HC zijn veel gebruikers lovend over de cabs, ook sommige Krank-bashers. Eminence legends zijn goede speakers (moet wel je smaak zijn ofcourse) en voor de rest lijken het me ook goede cabs. Qua normale prijs zitten ze in de ENGL/MESA/Bogner hoek dus het zal toch geen rommel zijn lijkt me.

en 500 euro is dan helemaal een koopje.

Geoffrey
18 juni 2009, 18:10
ik klikte ff verder en ik zag deze in de aanbieding: http://www.musik-produktiv.nl/(s(3fk6v9zihu6b5xzyagoenmlf))/krank-revolution-sst-4x12.aspx

Het enige verschil tussen de deze en link die ik gepost had is de houtsoort..
Zou dit zoveel verschil uitmaken die houtsoort?
Waarschijnlijk wel.. maar ik weet er maar weinig vanaf.


en dan meteen dat logo eraf slopen :)

Ik vind het ook niet moeders mooiste kasten eigenlijk.

Dat vind ik juist wel..
En de sound van de Eminence legend v12 speakers staat me wel aan.

Negative K3 fan
18 juni 2009, 18:36
Wat betreft hout: ja dat maakt uit. Een van de ervaringen van mij bij Musik Produktiv was dat er soms meer verschil zit in verschillende kasten met dezelfde speakers dan in dezelfde kasten met andere speakers.

Wat je mooi vind moet je zelf proberen.

Geoffrey
18 juni 2009, 20:02
Ik weet hoe de versie klinkt die 699 kost.. maar niet hoe die van 499 klinkt.
Het probleem is dat ik ze nergens dichter kan testen dan bij Musik Produktiv..

Geoffrey
18 juni 2009, 20:18
Wat zijn de verschillen in toon trouwens tussen solid wood en plywood? :dontgeti:

AART
18 juni 2009, 20:55
Wat zijn de verschillen in toon trouwens tussen solid wood en plywood? :dontgeti:

Ik vraag me af of dat klopt. De meeste cab bouwers gebruiken plywood, (hoogwaardig) multiplex. Bijna alle bouwers gebruiken dat. Massief hout kom je weinig tegen, al dacht ik ooit eens gehoord te hebben dat Krank massief populierenhout gebruikt. Beetje rare keus, maar misschien is dat bij de nieuwe cabs en gebruikten ze vroeger multiplex en is die cab daarom goedkoper?

Geoffrey
18 juni 2009, 21:49
Ik zat even te zoeken, en oa Marshall, Mesa Boogie,.. zijn allemaal gemaakt uit plywood.
Waarom is het gebruik van massief populierenhout een rare keus?

Komt van Kool & Elfring:
Extra Tough 13 ply / 18 mm high grade birch (cabinet and baffle)

AART
18 juni 2009, 21:57
Ik zat even te zoeken, en oa Marshall, Mesa Boogie,.. zijn allemaal gemaakt uit plywood.
Waarom is het gebruik van massief populierenhout een rare keus?
[/I]

Plywood is stug en voorkomt een meeresonerende cabconstructie. Populieren is een rare keus omdat populier licht en resonant is. Veel resonantie en niet stug. Het is snelgroeiend en dus heeft het een minder grote dichtheid dan bijv baltic birch, waarin baltic belangrijk is omdat de lage temperaturen in zweden, finland en rusland zorgen voor trage groei (en daarmee grotere dichtheid). Een berk die hier in 10 jaar al van volwassen formaat is is in noordelijk zweden nog een manshoog boompje.

Geoffrey
18 juni 2009, 22:06
Dus het moraal is dan dat Plywood steviger is dan solid wood..?
Maar met solid wood weet je eigenlijk niet welk soort hout ze er dan precies voor gebruikt hebben..?

Het is dus overduidelijk dat ik niets afweet van houtsoorten.. :soinnocent:

pol
19 juni 2009, 08:30
Ja, goeie multiplex is heel sterk. Ik vind de keuze voor vol hout ook een beetje vreemd.

Heb je misschien ergens gelezen dat Krank poplar gebruikt voor cabs ? poplar is geen populier, da's tulpenboom, is toch een hardere en zwaardere houtsoort.

Voor 500 zou ik die cab wel overwegen, veel kan daar niet mis aan zijn, goeie speakers, constructie lijkt me ook wel ok.

Geoffrey
19 juni 2009, 16:26
Welke houtsoort ze precies gebruiken weet ik niet, en ik heb er ook nog niets over teruggevonden.

Dus de plywood is dan beter/steviger dan de solid wood....
Toch raar dat deze in solid wood dan duurder is?

caliban
19 juni 2009, 19:42
Welke houtsoort ze precies gebruiken weet ik niet, en ik heb er ook nog niets over teruggevonden.

Dus de plywood is dan beter/steviger dan de solid wood....
Toch raar dat deze in solid wood dan duurder is?

Solid-wood is moeilijker om een groot stuk in één stuk van de krijgen waarschijnlijk

Jimwoud
19 juni 2009, 22:07
Hangt er maar helemaal wat voor houtsoort het is. Multiplex is normaal duurder dan solid wood, produceren kost gewoon meer geld. Maar goedkoop multiplex versus duur exotisch solid wood is natuurlijk een ander verhaal. Toch wordt vaak berken multiplex gebruikt in de duurdere cabs. Die Harley Benton cabs daar zit dan weer echt het aller goedkoopste multiplex in.

AART
19 juni 2009, 22:33
Heb je misschien ergens gelezen dat Krank poplar gebruikt voor cabs ? poplar is geen populier, da's tulpenboom, is toch een hardere en zwaardere houtsoort.


Ik hoorde het in een filmpje. Kan zowel poplar als populus zijn geweest, misschien staat het op de krank site?

Edit: op de site staat dat hun huidige cabs van poplar zijn. tulpenhout dus? Ik heb geen ervaring daarmee dus ik kan je niet zeggen wat je kan verachten.

Geoffrey
20 juni 2009, 11:05
Ik vond dit niet terug op hun site uit welk hout ze precies gemaakt zijn..

welke cabinetten zijn nog gemaakt uit dezelfde houtsoort?
Misschien dat ik even een vergelijkende test kan doen..

AART
20 juni 2009, 11:15
Staat gewoon bij de specificaties van hun revolution cab.

Ik ken geen andere cabs die met dat hout gemaakt worden.