PDA

View Full Version : Fluittoon in wah



MartijnTimmermans
17 juni 2009, 19:43
Hallo allemaal!

Ik was zojuist even gitaar aan 't spelen, en toen ik mijn wah aanzette, hoorde ik een fluittoon.
Dit gebeurde alleen als ik de wah zeg maar halverwegen heb staan, en naarmate mijn tenen naar onder gaan, hoe hoger de fluittoon word.
Oja, ik heb een Crybaby wah, de "gewone" en deze is gemod met een rode spoel en een ledje. Ik heb wel zojuist mijn oude adapters eruit gegooid en verplaatst met een one-spot. Zou dit het probleem kunnen zijn?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Rude Perception
17 juni 2009, 22:31
Misschien komt het door een combinatie van pedalen oid, hoewel ik dat probleem nog niet heb gehoord bij een one-spot. Wat je zou kunnen doen is alleen de wah op de one-spot. Als het dan wel goed gaat er steeds meer pedaaltjes bijzetten, dan zou je erachter kunnen komen welke combinatie het probleem veroorzaakt.

Bernardduur
17 juni 2009, 22:37
In en output niet omgedraaid?

Is een trucje bv gebruikt bij David Gilmour om de 'seagull' effecten te maken op het nummer 'echoes'........ ik heb het al vaker gehad als ik tijdens het aansluiten ik niet oplette hoe ik de wah aansloot.

MartijnTimmermans
17 juni 2009, 22:57
Hartelijk dank voor je reactie!:cheerup:
Ik had inderdaad de input en output verwisseld toen ik de layout van m''n pedalboard heb veranderd:soinnocent:.

Rude Perception
17 juni 2009, 23:07
In en output niet omgedraaid?

Is een trucje bv gebruikt bij David Gilmour om de 'seagull' effecten te maken op het nummer 'echoes'........ ik heb het al vaker gehad als ik tijdens het aansluiten ik niet oplette hoe ik de wah aansloot.
Shit! Dat had ik moeten weten, heb het zelf ook al eens gehad....