PDA

View Full Version : Boss Chorus CE-3 - stroomprobleempje!



Phyrexian
26 maart 2003, 11:10
Hey iedereen,

ik heb gisteren een nieuw pedaaltje gekocht: een tweedehands Boss Chorus CE-3.

Op zich een leuke pedaal en ik heb er niet veel geld voor betaald dus ik ben er héél blij mee.

In de winkel heb'k deze pedaal zitten testen met een batterij. Worked perfectly. Thuis ben'k een adaptergebruiker als het op stroomtoevoer van pedalen aankomt; batterijen (9v) zijn me veel te duur.

Nu heb'k dus een probleempje met die CE-3. Hij werkt perfect met een batterij, maar hij werkt helemaal NIET met de adapter van Boss die ik heb. Ligt dit aan de pedaal (waarschijnlijk wel?), zou dit te repareren zijn... zo ja, hoe?

alvast bedankt!

Bart

Robbert
26 maart 2003, 11:29
Gebruik je wel de goede adapter is het eerste wat in mij opkomt.

Het tweede: schroef het pedaal eens open. Niks forceren, behalve de schroeven, want die zitten nog wel eens goed vast.
Kijk dan eens naar de powerjack, misschien een soldeer contactje los?
Heb je een multimeter? Probeer dan eens te meten tot hoever de stroom loopt, misschien een onderdeeltje defect.

Phyrexian
26 maart 2003, 12:12
Yeah, ik gebruik de goeie adaptor. Ik heb een standaard Boss adaptor (speciaal om de effectpedalen van Boss van stroom te voorzien).

Ik zal de pedaal eens openschroeven en zien of er iets looszit... ik heb geen multimeter spijtig genoeg.

Phyrexian
26 maart 2003, 12:13
Zou het kunnen dat de CE-3 te oud is voor die adaptor; want die is héél recent en die CE-3 wordt al jaren niet meer geproduceerd... lijkt me raar, maar misschien kan het wel?

Phyrexian
26 maart 2003, 12:23
Nog een vraagje over die CE-3:

Ik heb geen handleiding gehad bij die pedaal. :sad: :sad: :sad:
Boss is zo achterlijk om nog altijd geen PDF versies van hun handleidingen op hun site te zetten, dus van de site kan ik die manual ook niet halen....

Nu, die CE-3 heeft zo'n 'stereo-mode' waar ik absoluut niet veel van snap... heeft er iemand een handleiding van die CE-3??? Please! :smile:
Of kan er iemand me goed uitleggen hoe die stereostuff op de CE-3 werkt?
Thanks!

bassopotmus
26 maart 2003, 14:01
dude, stereo-jack erin en dan maar lekker stereo'en--> L en R

Phyrexian
26 maart 2003, 14:23
ja ok.... maar kheb dan twee amps nodig... :smile:

Robbert
26 maart 2003, 14:31
Zoals de meeste stereo outputs van Boss, zijn het gewoon 2x mono outputs.
Je hebt dus inderdaad twee amps nodig om gebruik te kunnen maken van je stereo geluid.

Ic3gl0vE
26 maart 2003, 14:54
Op 2003-03-26 12:23, schreef Phyrexian:
Ik heb geen handleiding gehad bij die pedaal. :sad: :sad: :sad:
Boss is zo achterlijk om nog altijd geen PDF versies van hun handleidingen op hun site te zetten,


Op die sites van de roland corp. houden ze niet van klanten. Die demo's van hun synthesizers zijn ook altijd zo DRAMATISCH slecht... Ze willen (potentiële) klanten gewoon afschrikken door geen online service te geven

bassopotmus
26 maart 2003, 15:18
klopt, jah boss heeft 2 outputs..2 kabeltjes dus

Phyrexian
26 maart 2003, 15:37
kga straks eens proberen één kabel naar m'n valvestate te sturen en het andere nr men Peavey Microbass... twee clean signalen met chorus door elkaar... zou mooi moeten zijn... :smile:
misschien da'k eens een stukje opneem :smile:

Phyrexian
31 maart 2003, 16:37
Op 2003-03-26 11:29, schreef Robbert:
Gebruik je wel de goede adapter is het eerste wat in mij opkomt.

Het tweede: schroef het pedaal eens open. Niks forceren, behalve de schroeven, want die zitten nog wel eens goed vast.
Kijk dan eens naar de powerjack, misschien een soldeer contactje los?
Heb je een multimeter? Probeer dan eens te meten tot hoever de stroom loopt, misschien een onderdeeltje defect.


kheb m'n pedaal int weekend opengeschroefd... nergens een los contact te zien... fuck zeg, zou het veel kosten om zoiets te laten repareren?

bart

LordRiffenstein
31 maart 2003, 16:45
Ik had hetzelfde probleem met mijn CE-2, die werkte ook niet met een gewone adaptor. Uiteindelijk moest ik een 12v adaptor van een of ander oud toestel nemen wat ik hier in huis nog vond en toen deed hij het wel. Boss heeft ook 2 verschillende adapters, moet je maar eens vragen in de muziekwinkel.

Groeten,

Yoeri

Phyrexian
31 maart 2003, 17:01
Thanks!!!!

kzal daar binnenkort eens naar zoeken.
stom eigenlijk want, dan zit ik weer met een extra adaptor voor m'n pedalboard :sad:

Phyrexian
7 april 2003, 16:33
Okay, na wat surfen op het internet heb'k zelf de oplossing gevonden voor m'n probleem:

er zijn twee soorten adapters voor Boss pedalen namelijk:

1. PCA Adapter - 9 volt
2. ACA Adapter - 12 volt

Oudere pedalen, zoals m'n CE-3, hebben die ACA adapter nodig. Easy! :smile:

Robbert
7 april 2003, 17:43
12 Volt? Ja dat verklaart.

Had zelf eens een GE-7 waarvan het LEDje niet wilde branden. Maar weer wel met een batterijtje.
Stond dus ook ACA op..