PDA

View Full Version : bogner alchemist ervaringen



trashit
17 juni 2009, 17:39
Hoi allen,

Ik overweeg een Bogner Alchemist te kopen. 1x12" of 2x12" combo, of wellicht top + kast (ook 2x12"). Het is een 20/40 Watt (switch) combo en ik wil 'm gebruiken in een classic-rock-band.

Mijn vraag: heeft iemand ervaringen met deze versterker/merk? Of wellicht heb je andere nuttige info omtrent het merk Bogner. Het is een 20/40W combo

gr, Roy

kevervolks
18 juni 2009, 11:26
Ik heb er een half uurtje op gespeeld bij de lokale gitaarboer.

Clean en cruch (kanaal 1) was erg mooi, mooi vol geluid en een lekkere scheur!
Kanaal 2 was ik minder weg van: geen ballen en veel hoog, er zat geen lekkere lead sound in.
Boost functie is leuk dat ie erop zit maar ik hoorde nauwlijks verschil...

Deze amp is niets voor mij, maar je moet hem echt zelf testen!

Kijk trouwens eens even in het andere topic over deze amp er is al best veel over gezegd ;)

marter544
18 juni 2009, 11:29
Mijn review die ik ooit eerder heb gedaan:

Euhm ja, verder met de Bogner Alchemist, al wat meer knopjes, nu ja, kan het altijd proberen, heb em in de 20 watt modus gezet. Te beginnen met clean, erg mooi hoor! Zet je em lekker open, breekt mooi op. Daarna kanaal 1 in de crunch mode, ah fijn, lekkere blues sound met lage gain, iets verder, mooie crunch, voor van alles bruikbaar. Het geheel wel donker gevoicst, bright aan, en deep switch uit houden. Door naar kanaal 2, erg mooie rocksound, en met de gain flink open ook goed voor een potje heavy metal! Niet zo lekker als de fireball en ook geen death, of thrash metal, daarvoor kom je gain te kort, maar misschien dat je het met een booster lukt. Algehele indruk, erg veelzijdig, lekkere sound, alleen net geen metal en daarvoor wil ik het ding hebben. Ook voelde hij wat gammel aan, en niet de brute scheur die ik zoek.

trashit
27 juni 2009, 16:09
Well, well... bedankt voor de info beiden!

Ik ben sinds zojuist in 't bezit van de top + bijbehorende 2x12" kast - en zéér tevreden!!! Wat een super veelzijdig geluid! En mooie sound.

Ik zeg: een aanrader!

kevervolks
27 juni 2009, 16:59
Gefeliciteerd!

Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen! Welk kanaal gebruik je nu het meest?

trashit
29 juni 2009, 21:57
Heb er gisteravond meteen mee opgetreden in een kermistent.

Kanaal 1 met een lichte cleane crunch
Kanaal 2 voor de distortion

De bandleden, ikzelf, de geluidsman en publiek in de zaal: erg enthousiast over m'n geluid.

Ik ga er morgenavond mee aan de slag, om precies het juiste geluid te zoeken.