PDA

View Full Version : American Fender Vraagje



Dealer
17 juni 2009, 02:51
Hey allemaal :) ,

Ik ga deze week een nieuwe gitaar kopen en denk aan deze:

http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Fender-Am-Standard-Stratocaster-MN-OW-Olympic-white/art-GIT0012535-000#

Een aantal vragen:
1:Het klopt toch dat dit een VOL amerikaanse fender is (ook amerikaanse elemente?) (er staat made in USA op kop)
2:Wat is jullie indruk over deze gitaar?
3: Mijn max is 1200 euro, als je betere iedeen hebt, zou je die dan kunnen laten weten:) Ik speel meestal muziek zoals blues/britpop(arctic monkeys ect)/rock

Bedankt voor jullie hulp alvast!:)
Bart :)

DeiDRagonas
17 juni 2009, 03:00
1. Ja...

2. MOOIE gitaar! Hoe die klinkt kun je alleen zelf achter komen, dat is altijd nog de vraag natuurlijk.

3. Nette gitaar voor een mooie prijs. Ik zou een Classic Player Mex kopen als het niet perse een Usa hoeft te zijn. Zelfde kwaliteit en sound.

R.

Dealer
17 juni 2009, 03:17
Thanks voor je snelle reactie...

Ik ben nu al n maandje verliefd op dat ding, en heb gespaard voor een amerikaanse. Heb nu genoeg bij elkaar, en ik ga em misschien, na test, overmorge halen:) Ga em eerst effe bespele en liegen over mn maximum bedrag zodat ik alle gitare uit kan teste guehue;)
:strat:(L)

Hoop hier van te voren ff meer zekerheid te krijgen over mn mogelijke aankoop;)

nielsnielsniels
17 juni 2009, 03:43
Heb je ook gedacht aan 2dehandse USA Fenders? Als het meezit kan je misschien een '57 of '62 RI vinden.

Dealer
17 juni 2009, 03:57
heb ik zeker aan gedacht maar ik wil eigk nu een gitaar met mijn eigen verhaal;)

Ik wil mijn gebruikskenmerken er over 10 jaar op kunnen zien;)

pff jullie zijn nog laat online;) ik kwam toevallig net uit t cafe:P

Jay75
17 juni 2009, 08:53
Ja, ik wil niet spammen maar je moet eens even kijken naar de advertentie in mijn handtekening hier beneden. Dan heb je in je budget een vele duurdere gitaar :)

marc_o
17 juni 2009, 09:31
Standaard USA strat is weinig mis mee, maar kies met je oren en je handen en minder met je ogen....pak er lucraak een aantal uit het rek en kies datgene wat je het meest aanspreekt...
Ik heb een paar jaar geleden voor € 750 een USA 1962 reissue gekocht, met tweedcase erbij, zonder noemenswaardige gebruikerssporen...het kan dus wel....heb je ook nog wat geld over voor andere belangrijke zaken, wat wel zo prettig is.

Tokaifan
17 juni 2009, 09:35
1. Ja...

2. MOOIE gitaar! Hoe die klinkt kun je alleen zelf achter komen, dat is altijd nog de vraag natuurlijk.

3. Nette gitaar voor een mooie prijs. Ik zou een Classic Player Mex kopen als het niet perse een Usa hoeft te zijn. Zelfde kwaliteit en sound.

R.

Die Classic Players zijn idd uiterst geschikte instrumenten, veel betere prijs-kwaliteit verhouding dan Amerikaanse strats. Wil je toch dat geld uitgeven, leg misschien iets bij en koop een Haar-strat. Dan kun je echt heel je leven vooruit, die zijn zoveel beter dan een Fender!

Hendriks
17 juni 2009, 09:38
Voor rond de €1200 zou ik voor een 57 RI gaan , vind ik persoonlijk veel beter dan de USA standaard , 2dehands goed te scoren , ook zonder gebruikssporen. Betere elementen (57/62) ,betere hardware , heerlijke hals.

Renin
17 juni 2009, 10:06
Voor rond de €1200 zou ik voor een 57 RI gaan , vind ik persoonlijk veel beter dan de USA standaard , 2dehands goed te scoren , ook zonder gebruikssporen. Betere elementen (57/62) ,betere hardware , heerlijke hals.

Zo ik in je sig kan lezen ben je hier ook voor gegaan ^^

Het zou wel vreemd zijn als je dan wat anders aan zou raden....

Ik zou lekker voor een tweedehands USA gaan. Lekker goedkoop, en goed door te verkopen als je er vanaf wil (in tegenstelling tot bv. een signaturemodel :seriousf:)

Erikt
17 juni 2009, 10:54
Er staat nu een prachtige Haar op MP. Uit 2008, top of the bill apparaatjes, volledig met klasse a onderdelen. Echt een superding! Voor maar 1100 euro, ik zeg, sla je slag. En heb er nooit geen spijt meer van!

edit: oja, hij is natuurlijk niet van mij. Als ik zoiets had, dan had ik dat noooooit weggedaan!

Hendriks
17 juni 2009, 11:08
Zo ik in je sig kan lezen ben je hier ook voor gegaan ^^

Het zou wel vreemd zijn als je dan wat anders aan zou raden....

Ik zou lekker voor een tweedehands USA gaan. Lekker goedkoop, en goed door te verkopen als je er vanaf wil (in tegenstelling tot bv. een signaturemodel :seriousf:)


Ik heb ze allemaal gehad , standaard,mex, japan en deze vind ik er bovenuit steken. 2dehands voor rond de 1000 , net zoveel als een nieuwe standaard.

Bram+
17 juni 2009, 11:12
Ja, ik wil niet spammen maar je moet eens even kijken naar de advertentie in mijn handtekening hier beneden. Dan heb je in je budget een vele duurdere gitaar :)

Als ik 1200 euro had en een strat wilde kopen, zou ik inderdaad even langs Jay75 gaan om die EJ strat aan de tand te voelen. Dat moet wel een van de vetste 'standaard' Strats zijn die de afgelopen jaren zijn uitgebracht.

Sowieso is tweedehands aan te raden in dit geval: er staan altijd veel Strats en ook veel goede Strats op marktplaats e.d. Een nieuwe Strat zal niet beter of slechter in 'jouw verhaal' passen o.i.d. en ik vind het persoonlijk een beetje onzinnig dat dit per se een 'nieuwe' moet zijn die zogenaamd nog nooit door iemand anders is aangeraakt. Nieuw betekent gewoon dat je bijna de helft teveel betaalt.

American Standards schijnen voor Stratbegrippen redelijk 'modern' te klinken trouwens.

marc_o
17 juni 2009, 11:39
Blijft toch opmerkelijk dat wanneer de topicstarter aangeeft een USA te willen kopen er altijd weer zijn die zeggen dat je een Mex, Jap of wat dan ook moet proberen of kopen.
Even ter lering.....die zijn niet beter, je hebt er natuurlijk bij die lekker en goed zijn, maar ze zijn gewoon niet beter. Als je the real thing wil, moet je the real thing kopen.

Wat niet wegneemt dat er goede instrumenten tussen de jappen en mexen zitten.

Luke-wannabe
17 juni 2009, 11:41
Rond de 1200 kun je toch ook al een Haar laten bouwen, of niet?

Erikt
17 juni 2009, 11:42
Rond de 1200 kun je toch ook al een Haar laten bouwen, of niet?

Die zijn volgens mij 15/1600.

Luke-wannabe
17 juni 2009, 11:44
Ooh.. Dan heb ik niks gezegd:soinnocent:
Rebelrelic dan? :D

Kim Wilson
17 juni 2009, 11:58
Blijft toch opmerkelijk dat wanneer de topicstarter aangeeft een USA te willen kopen er altijd weer zijn die zeggen dat je een Mex, Jap of wat dan ook moet proberen of kopen.
Even ter lering.....die zijn niet beter, je hebt er natuurlijk bij die lekker en goed zijn, maar ze zijn gewoon niet beter. Als je the real thing wil, moet je the real thing kopen.

Wat niet wegneemt dat er goede instrumenten tussen de jappen en mexen zitten.
Nou, ik heb ervaren dat de gemiddelde Standard USA (Tele in mijn geval) niet zo lekker klinkt als een Classic (Player) uit Mexico. Misschien is dat snel op te lossen met een paar andere elementen, dat weet ik niet, maar zo uit de winkel vond ik de duurdere Mex'en fijner en lekkerder klinken dan een USA Std.

De vraag is dan wanneer iets beter is. Voor mij is dan dus zo'n Mex beter, maar misschien is de betrouwbaarheid van een USA wel weer beter, en is dat belangrijk voor iemand anders en zodoende daardoor een USA als beter bestempelt. Feit is wel dat een duurdere USA (RI's) op alle fronten beter is dan welke Mex dan ook. Maar die kosten ook gelijk de hoofdprijs (nieuw dan).

Als ik de TS was, zou ik geen nieuwe USA Std kopen, voor dat geld zijn er een hoop gitaren die beter klinken. Maar als de houdbaarheid van een USA Std. werkelijk een stuk beter is (wat ik me niet echt kan voorstellen, mijn Baja zit prima in elkaar geschroefd, maar het zou kunnen), en je hecht daar veel waarde aan, dan kun je idd best voor een USA gaan. En met een paar goeie elementen zal zo'n gitaar ook alweer een stuk beter klinken waarschijnlijk.

Bottomline: staar je niet blind op die 3 letters.

Erikt
17 juni 2009, 12:11
Ooh.. Dan heb ik niks gezegd:soinnocent:
Rebelrelic dan? :D

Ook vanaf 1500, kun je nog beter een Haar nemen :cooler:

marc_o
17 juni 2009, 12:15
Nou, ik heb ervaren dat de gemiddelde Standard USA (Tele in mijn geval) niet zo lekker klinkt als een Classic (Player) uit Mexico. Misschien is dat snel op te lossen met een paar andere elementen, dat weet ik niet, maar zo uit de winkel vond ik de duurdere Mex'en fijner en lekkerder klinken dan een USA Std.

De vraag is dan wanneer iets beter is. Voor mij is dan dus zo'n Mex beter, maar misschien is de betrouwbaarheid van een USA wel weer beter, en is dat belangrijk voor iemand anders en zodoende daardoor een USA als beter bestempelt. Feit is wel dat een duurdere USA (RI's) op alle fronten beter is dan welke Mex dan ook. Maar die kosten ook gelijk de hoofdprijs (nieuw dan).

Als ik de TS was, zou ik geen nieuwe USA Std kopen, voor dat geld zijn er een hoop gitaren die beter klinken. Maar als de houdbaarheid van een USA Std. werkelijk een stuk beter is (wat ik me niet echt kan voorstellen, mijn Baja zit prima in elkaar geschroefd, maar het zou kunnen), en je hecht daar veel waarde aan, dan kun je idd best voor een USA gaan. En met een paar goeie elementen zal zo'n gitaar ook alweer een stuk beter klinken waarschijnlijk.

Bottomline: staar je niet blind op die 3 letters.


inderdaad , MEX, dat zijn 3 letters.

Orpheo
17 juni 2009, 12:18
de markt is zoveel groter dan alleen USA. Ik heb het dan niet over bouw-locaties, maar over modelsoorten. reissues, 2ehands eric johnsons, mex, japans, of heel anders; warmoth, haar, rebel relic...

Ikzelf snap het sentiment van 'nieuw voor MIJ' maar aan de andere kant heb ik wel zo in m'n hoofd dat 't wel een heel duur grapje is, en je eigenlijk zou moeten gaan voor een gitaar die eigenlijk per definitie beter is dan de USA standaard. maar goed, das mijn mening.

Orpheo
17 juni 2009, 12:22
Ook vanaf 1500, kun je nog beter een Haar nemen :cooler:

hoezo? :) niet om irritant te doen, maar hoezo? ik heb nog nooit een haar geprobeerd die ik superbruuthelemaaltegek vond, maar bijna per definitie wel de rebel relic bijna :P rebel relics zijn imho te gek en beter dan haar's :)

Wausser
17 juni 2009, 12:23
inderdaad , MEX, dat zijn 3 letters.

Of 2 cijfers :sssh:

Gitaarjaap
17 juni 2009, 12:31
ik heb sinds een tijdje de fender classic player 60(mex)
En die klinkt beter dan een hoop amerikaanse.
Maar gewoon veel gitaren testen en welke het beste klinkt in je budget kopen.
Dan zal het je nog verbazen hoe slecht sommige kunnen zijn voor zoveel geld.

Dealer
17 juni 2009, 12:36
Haar strats ken ik helemaal niet... nooit bespeeld en nooit gehoord...

En zo'n 57 RI of 62 lijkt me leuk maar heb nog niet echt veel leuks 2e hands gevonde helaas...

marc_o
17 juni 2009, 12:41
Ooh.. Dan heb ik niks gezegd:soinnocent:
Rebelrelic dan? :D


Oei, ook weer zo'n modegril.

Ik ben van de week bij vriend Sjak (Zwier) geweest en daar ben ik erg geschrokken van 2 Rebelrelics die hij ingeruild had.

Om te beginnen, ze zien er absoluut erg, en dan echt erg goed uit, paintjob en vintagelook is zeer goed gedaan.
Sound was okay, maar niet iets waar mijn mond van open viel.

Echter....de topkammen van beide gitaren waren wel zo verschrikkelijk beroerd gezaagd, daar heb ik geen woorden voor. Stond op het punt er foto's van te maken, zo genant. Ik geloofde mijn ogen niet.
Stringspacing op de topkam waarbij de A snaar echt een snaardikte te dicht naar de E snaar zit, wta dus echt NIET in orde is en vervolgens ligt de a snaar een snaardikte te ver van de D snaar. bij de andere tele ook al beroerd....dit zie je nog niet bij de goedkoopste chinees voorbijkomen...

Al met al, zowel lachwekkend als verbijsterend, maar hey, ze zagen er wel verrukkelijk uit.

vulvasonic
17 juni 2009, 13:33
Ook vanaf 1500, kun je nog beter een Haar nemen :cooler:

Geen Haar Op Zijn Hoofd! :soinnocent:

stratie
17 juni 2009, 13:43
ik heb sinds een tijdje de fender classic player 60(mex)
En die klinkt beter dan een hoop amerikaanse.
Maar gewoon veel gitaren testen en welke het beste klinkt in je budget kopen.
Dan zal het je nog verbazen hoe slecht sommige kunnen zijn voor zoveel geld.

...Heb je ze wel eens naast elkaar gestest? heb je wel eens 10 classic player 60's geprobeert tegen 10 USA's?...Volgens mij niet he :makeup:

(als dat wel zo is heb ik niets gezecht, persoonlijk vind ik USA's beter. De kwalitiet is gewoon constanter)

ik zeg: HEARSAY

Kim Wilson
17 juni 2009, 13:44
Oei, ook weer zo'n modegril.

Ik ben van de week bij vriend Sjak (Zwier) geweest en daar ben ik erg geschrokken van 2 Rebelrelics die hij ingeruild had.

Om te beginnen, ze zien er absoluut erg, en dan echt erg goed uit, paintjob en vintagelook is zeer goed gedaan.
Sound was okay, maar niet iets waar mijn mond van open viel.

Echter....de topkammen van beide gitaren waren wel zo verschrikkelijk beroerd gezaagd, daar heb ik geen woorden voor. Stond op het punt er foto's van te maken, zo genant. Ik geloofde mijn ogen niet.
Stringspacing op de topkam waarbij de A snaar echt een snaardikte te dicht naar de E snaar zit, wta dus echt NIET in orde is en vervolgens ligt de a snaar een snaardikte te ver van de D snaar. bij de andere tele ook al beroerd....dit zie je nog niet bij de goedkoopste chinees voorbijkomen...

Al met al, zowel lachwekkend als verbijsterend, maar hey, ze zagen er wel verrukkelijk uit.
Maar dat is op zich niet onoverkomelijk toch? Voor een paar euro zit er weer een nieuwe topkam op. Ik ben het met je eens dat het niet zou mogen, maar ik zou een gitaar om alleen een slechte topkam niet laten staan.

Kim Wilson
17 juni 2009, 13:47
...Heb je ze wel eens naast elkaar gestest? heb je wel eens 10 classic player 60's geprobeert tegen 10 USA's?...Volgens mij niet he :makeup:

(als dat wel zo is heb ik niets gezecht, persoonlijk vind ik USA's beter. De kwalitiet is gewoon constanter)

ik zeg: HEARSAY
Ik wel. Nou ja, geen 10, maar wel diverse Classic Players en USA Std's getest in een AB-test. Ook nog een duurdere USA erbij gepakt. De duurdere USA was veruit top, maar de Std's konden niet aan de MIM CP's tippen. Ook heb ik niet veel gemerkt van een kwaliteitsverschil tussen de verschillende Mexicanen.

humbucker
17 juni 2009, 13:58
+1 voor een tweedehands AVRI!!

'57 (maple toets+1ply pickguard) of '62 (rosewood toets+3ply pickguard), dat moet je zelf kiezen. Je kan voor € 1200 imo niets beters kopen uit de Fender-stal :)

Arjan12
17 juni 2009, 14:00
Ik wel. Nou ja, geen 10, maar wel diverse Classic Players en USA Std's getest in een AB-test. Ook nog een duurdere USA erbij gepakt. De duurdere USA was veruit top, maar de Std's konden niet aan de MIM CP's tippen. Ook heb ik niet veel gemerkt van een kwaliteitsverschil tussen de verschillende Mexicanen.

Ik heb eens een CP naast een Std gezet, ik vond ze elkaar niet veel ontlopen akoestisch gezien. De Std klonk versterkt wel ietsje beter, maar dat was marginaal. Waarschijnlijk te wijten aan de betere elementen, maar dat is zo op te lossen. Het verschil in kwaliteit rechtvaardigde het verschil in prijs absoluut niet.

marc_o
17 juni 2009, 14:00
Maar dat is op zich niet onoverkomelijk toch? Voor een paar euro zit er weer een nieuwe topkam op. Ik ben het met je eens dat het niet zou mogen, maar ik zou een gitaar om alleen een slechte topkam niet laten staan.


Tuurlijk is dat op te lossen, maar daar gaat het niet om. heb van mijn leven 2 rebelrelics gezien, en die geven ze niet weg bij een pakje boter ofzo. Het is niet in orde, ongeacht of je het wel of niet kunt oplossen.
Klinken wel beter dan een Mex trouwens.

dennie2002
17 juni 2009, 14:08
Ik hoor veel verschillende meningen.... Mex beter, rebel beter, haar beter... Is dit niet een kwestie van smaak? Wat is het beste en voor wie is het het beste?

Dus in case of een std strat, wat is dan slecht? Ik heb een mex en een usa naast elkaar gehad en ik vond, dus mijn mening, de mex wat scheller klinken.

Kim Wilson
17 juni 2009, 14:11
Welke Mex en welke USA? Graag wat specifieker, er zijn 100 soorten uit beide landen.

Arjan12
17 juni 2009, 14:11
Ik hoor veel verschillende meningen.... Mex beter, rebel beter, haar beter... Is dit niet een kwestie van smaak? Wat is het beste en voor wie is het het beste?

Dus in case of een std strat, wat is dan slecht? Ik heb een mex en een usa naast elkaar gehad en ik vond, dus mijn mening, de mex wat scheller klinken.

Ik zou me dan afvragen of je 400 euro meer wil betalen voor dat verschil, in het achterhoofd houdende dat je voor 150 euro een setje topelementen in de Mex kan zetten.

lodi
17 juni 2009, 14:33
als je zonodig n' usa strat wil koop dan de deluxe voor 1200 e ze is echt wel beter als de standard, niet enkel wat opties betreft ( S1 switch, locking tuners, scn pups ) maar zeker ook de afwerking.

dennie2002
17 juni 2009, 14:39
als je zonodig n' usa strat wil koop dan de deluxe voor 1200 e ze is echt wel beter als de standard, niet enkel wat opties betreft ( S1 switch, locking tuners, scn pups ) maar zeker ook de afwerking.

Afwerking wat betreft hout dus? Misschien moeten we de topicstarter dan de specs naast elkaar geven van een std en een eventueel andere gitaar ;)

lodi
17 juni 2009, 14:50
Afwerking wat betreft hout dus? Misschien moeten we de topicstarter dan de specs naast elkaar geven van een std en een eventueel andere gitaar ;)

houtsoort blijft dezelfde (elzenhout) maar beter uitgekozen beter afgewerkt, als je veel op standards gespeeld hebt valt dit verschil echt op hoor

ellisvertellis
17 juni 2009, 14:51
Ocharm die TS, hij's nu al een MAAND verliefd op zijn USA strat...

Ik zeg, kopen die gitaar, ze ligt binnen handbereik en je gaat er geen spijt van hebben! En dan bijhouden tot ze idd jouw littekens draagt!! :cheerup:

lodi
17 juni 2009, 14:59
Ocharm die TS, hij's nu al een MAAND verliefd op zijn USA strat...

Ik zeg, kopen die gitaar, ze ligt binnen handbereik en je gaat er geen spijt van hebben! En dan bijhouden tot ze idd jouw littekens draagt!! :cheerup:

klopt , als je n' strat wil koop je hem toch nu of later , dus beter nu ineens een goeie (deluxe ) daar krijg je nooit spijt van je vind ze ook moeilijk 2e hands hoe zou dat komen ?

dennie2002
17 juni 2009, 14:59
Op een gegeven moment moet je gewoon een keuze maken, dunkt me. Het is goed dat deze topic is gestart, ik ben naar diezelfde gitaar gaan kijken namelijk ;) Ik vond de std wel iets warmer klinken door de rosewood toets dan de std met maple, wellicht weer een kwestie van smaak. Ik dacht dat de maple sneller zou zijn, maar dat maakt ook bij mij (nog) geen verschil.

Mijn ervaring met de techniek van gitaren: 2 op een schaal van 10 (iemand een url oid waar ik mijn kennis kan opschroeven?)

Hendriks
17 juni 2009, 15:42
Grote voordeel van 2dehands: de vorige eigenaar heeft de afschrijving betaald. Koop je nu een standaard voor 1000 krijg je er volgend jaar nog 700 voor terug , koop je een 2dehands AVRI voor 1000, krijg je er volgend jaar gewoon weer 1000 voor terug.
Maar de mannen in de muziekbizz moeten ook bestaans recht hebben, dus moeten er ook nieuwe verkocht worden.

nielsnielsniels
17 juni 2009, 15:45
Ik wil mijn gebruikskenmerken er over 10 jaar op kunnen zien;)



gaat moeilijk lukken met Poly-finished Fenders.. zelfs de AVRI's hebben nitro over poly.. enige echte met dunne nitro zijn denk ik de Fender thin skin series of een Fender customshop gitaar.

Orgasmocaster
17 juni 2009, 16:36
...Heb je ze wel eens naast elkaar gestest? heb je wel eens 10 classic player 60's geprobeert tegen 10 USA's?...Volgens mij niet he :makeup:

(als dat wel zo is heb ik niets gezecht, persoonlijk vind ik USA's beter. De kwalitiet is gewoon constanter)

ik zeg: HEARSAY

Zijn de meeste opinies/oordelen hier niet gebaseerd op hearsay en hypes?
en wist je dat een chinese london city beter is dan een USA custom shop fender?

en ook al heb je verschillende gitaren vergeleken in een winkel, is het je wel eens opgevallen hoe slechte set-ups sommige showmodellen hebben? en hoe de deze worden misbruikt door zweterige tiener handjes?

TS, als je al een maand verliefd bent op die strat, koop hem gewoon.. je krijgt er echt geen spijt van.

Dealer
17 juni 2009, 16:48
ik ga er denk gewoon voor;)

Er zijn ook deluxes met zon S1 knop ofzo, wat voegt het eigelijk precies toe?

Thanks voor jullie reacties trouwens:):strat:

DeiDRagonas
17 juni 2009, 16:53
Ik wel. Nou ja, geen 10, maar wel diverse Classic Players en USA Std's getest in een AB-test. Ook nog een duurdere USA erbij gepakt. De duurdere USA was veruit top, maar de Std's konden niet aan de MIM CP's tippen. Ook heb ik niet veel gemerkt van een kwaliteitsverschil tussen de verschillende Mexicanen.


+1
Ik wilde eigenlijk niet meer reageren omdat ik mn mening al gegeven heb in dit topic, maar toch wil ik de post van Marc Odijk wel even nuanceren... dat hij Mex minder vindt dan Usa zegt natuurlijk niks, tis slechts zijn mening. Ik persoonlijk vind de CP Mex strats echt duidelijk beter. Heb erg veel getest en uiteindelijk ben ik voor een CP 60's Mex gegaan (ook veel beter dan de Road Worn serie!).

R.

Arjan12
17 juni 2009, 16:56
+1
Ik wilde eigenlijk niet meer reageren omdat ik mn mening al gegeven heb in dit topic, maar toch wil ik de post van Marc Odijk wel even nuanceren... dat hij Mex minder vindt dan Usa zegt natuurlijk niks, tis slechts zijn mening. Ik persoonlijk vind de CP Mex strats echt duidelijk beter. Heb erg veel getest en uiteindelijk ben ik voor een CP 60's Mex gegaan (ook veel beter dan de Road Worn serie!).

R.

Vind je dat ook opgaan voor oudere USA's, bijvoorbeeld uit de jaren '80 (puur uit nieuwsgierigheid, niet omdat ik dat wel of niet vind)?

Sinner1980
17 juni 2009, 17:05
Ik zou die Eric Johnson strat checken voor €1200,-...echt een buitenkans. Anders idd zoeken naar een AVRI...maar ik zou ECHT die Eric Johnson checken...want dat is gewoon de shit:strat:

DeiDRagonas
17 juni 2009, 17:06
Vind je dat ook opgaan voor oudere USA's, bijvoorbeeld uit de jaren '80 (puur uit nieuwsgierigheid, niet omdat ik dat wel of niet vind)?

Daar kan ik niet zoveel over zeggen eigenlijk. Ik ben een Gibson Les paul liefhebber. toen ik laatst een strat kocht heb ik erg veel getest, maar het betrof wel allemaal nwe modellen. De CP 60's die ik uiteindelijk kocht stak (naar mijn smaak) overal ver bovenuit in elk geval.

Wat ik wel weet is dat ik de 70's strats die ik bespeeld heb niet zo geweldig vond. maar zoals gezegd, ik ben verre van een strat kenner...

R.

Jay75
17 juni 2009, 17:24
Ik zou die Eric Johnson strat checken voor €1200,-...echt een buitenkans. Anders idd zoeken naar een AVRI...maar ik zou ECHT die Eric Johnson checken...want dat is gewoon de shit:strat:

Haha, je krijgt geen aandeel hoor :)

Maar je hebt gelijk, en volgens mij is die nitro de lak die erop zit > kenda, want het is geen CS toch?

Sinner1980
17 juni 2009, 17:26
Haha, je krijgt geen aandeel hoor :)

Maar je hebt gelijk, en volgens mij is die nitro de lak die erop zit > kenda, want het is geen CS toch?

10 % toch?:seriousf: Ja, dat is nitro man. Ik heb er laatst één bespeeld en ik vind het echt te gekke gitaren, dus voor mij zou de keuze snel gemaakt zijn...
Of een AVRI uit Engeland bestellen maar hier wil iedereen altijd eerst voelen...kinderachtig gedoe man:seriousf:

signsofzodiac
17 juni 2009, 17:30
Mijn 2 eurocent: American Deluxe. S1-switch (standaard singlecoil naar echt een vrij vette HB-achtige toon), heerlijke locking tuners en een soepel, goed werkende trem. Had de maple toets V-neck versie en man wat was dat een fijne plank zeg. Maple of rosewood toets is een voorkeur, ik hou van de spank van maple op een strat.

En om me aan te sluiten bij hiervoor: check zeker die EJ. Pracht-gitaar!

Dealer
17 juni 2009, 19:25
die Eric Johnson strat is 1900 of 15~ net iets teveel... we

Een deluxe is 200 euro meer waard dus?:P

signsofzodiac
17 juni 2009, 19:43
Voor mij absoluut. De hele package vond ik een plaatje om naar te kijken en hij speelde als boter.

Arjan12
17 juni 2009, 19:48
Zo'n Deluxe is natuurlijk wel een heel andere gitaar dan een Vintage Reissue. Modern vs. ouderwets. Net wat je fijn vindt, ik zelf heb liever een ouderwets model.

FrankC
17 juni 2009, 19:53
Hey allemaal :) ,

Ik ga deze week een nieuwe gitaar kopen en denk aan deze:

http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Fender-Am-Standard-Stratocaster-MN-OW-Olympic-white/art-GIT0012535-000#

Een aantal vragen:
1:Het klopt toch dat dit een VOL amerikaanse fender is (ook amerikaanse elemente?) (er staat made in USA op kop)
2:Wat is jullie indruk over deze gitaar?
3: Mijn max is 1200 euro, als je betere iedeen hebt, zou je die dan kunnen laten weten:) Ik speel meestal muziek zoals blues/britpop(arctic monkeys ect)/rock

Bedankt voor jullie hulp alvast!:)
Bart :)

Blijf lekker bij je eerste keus. Toch hetgeen waar je het meest blij van wordt. Dan heb je de uitvoering die jij wilt en een nieuwe want dat wilde je toch ook? Elementen kan je altijd later nog vervangen. Ik heb zelf een standaard strat uit 2002 en het enige minpunt vond ik de elementen. Die heb ik vervangen en nu tip top in orde.

Arjan12
17 juni 2009, 20:02
Blijf lekker bij je eerste keus. Toch hetgeen waar je het meest blij van wordt. Dan heb je de uitvoering die jij wilt en een nieuwe want dat wilde je toch ook? Elementen kan je altijd later nog vervangen. Ik heb zelf een standaard strat uit 2002 en het enige minpunt vond ik de elementen. Die heb ik vervangen en nu tip top in orde.

Wat vond je er niet goed aan en wat heb je er in gezet?

Bram+
17 juni 2009, 20:07
die Eric Johnson strat is 1900 of 15~ net iets teveel... we

Een deluxe is 200 euro meer waard dus?:P

Jay75 biedt er een aan voor 1200. Inderdaad gebruikt, maar als je eenmaal over het idee heen stapt dat tweedehands 'vies' is o.i.d., gaat er wel een wereld voor je open en je bespaart ook nog nog een hoop centjes.

Dealer
17 juni 2009, 20:24
Die signature is niet mijn ding, sorry kerel;)

Als iemand hier een 57/62 (of iets in die richting) tweedehands aangeboden of gezien heeft:O zoukt fijn vinde alstie dat mee zou kunnen delen

edit: heb al gezocht, maar eentje gevonden dusver.... helaas

Bram+
17 juni 2009, 20:27
Die signature is niet mijn ding, sorry kerel;)
Da's iets anders dan 'net iets teveel' natuurlijk. Nu staat er niet schreeuwend groot 'Eric Johnson' op, maar ik snap dat je 'm vanwege bepaalde specs kan wegstrepen..

Arjan12
17 juni 2009, 20:31
Misschien is dit iets voor je:

http://link.marktplaats.nl/259425408

Dealer
17 juni 2009, 20:45
:O die heb je nieuw voor 1400/1500 euro of voor 2400/2500 euro weetniet welke dat is eigk beide noiseless

Maar alstie nieuw 1400 is vind da iets te veel 2ehands;)

Arjan12
17 juni 2009, 20:49
Dat hij dat er voor vraagt betekent natuurlijk niet dat je 'm niet voor minder kan kopen hè ;).

signsofzodiac
17 juni 2009, 21:49
Dat hij dat er voor vraagt betekent natuurlijk niet dat je 'm niet voor minder kan kopen hè ;).

Hahaha, nee, dat hebben we gisteren allemaal in het moderne versterker gedeelte van het forum kunnen lezen :)

Orgasmocaster
17 juni 2009, 22:17
misschien is dit iets voor je!
amerikaans en met gratis bonus scallop! voor onder 950$!

http://link.marktplaats.nl/251404859

(is trouwens van een vriend van me) :seriousf:

Serieus, koop nou gewoon de nieuwe Standard strat...

mesaman
17 juni 2009, 22:22
die gitaar die hij zoekt is gewoon goed.elementen kan je altijd nog veranderen.de kleur is super!fantastische gitaar.t kan altijd anders.maar ik vind het een goede keuze.ben benieuwd wat hij gaat kopen.

Jay75
17 juni 2009, 22:24
Hahaha, nee, dat hebben we gisteren allemaal in het moderne versterker gedeelte van het forum kunnen lezen :)

ALs dit over die van mij gaat, dan is het wel echt 1200 euro, moet eigenlijk 1300 opbrengen maar maakt een keer niet uit, wil er snel vanaf. Maar het is zijn ding niet en dan moet je t niet doen, zeker niet bij zoveel geld! :) Kopen wat je mooi vind jongen!

Dealer
17 juni 2009, 22:31
Goedenavond;)

Ik dank jullie allen voor de reacties, en heb besloten voor mn nieuwe strat te gaan (degene die ik in mijn eerste post linkte;))

Heb nu wat meer zekerheid;) Zodra ik hem heb post ik wel wa fotos en n review ofzo, met de rest van mn gitare erbij;) Als het goed is vertrek ik morgen naar duitsland om m persoonlijk op te halen;) Maar maybe was hij morge nog niet binnen.... hierna op naar n nieuwe versterker:D

Danku allen:strat::crazyhappy:

FrankC
17 juni 2009, 23:33
Wat vond je er niet goed aan en wat heb je er in gezet?


Ik vond de elementen te weinig ballen en dynamiek hebben. Met name het brugelement.

Nu John Suhr V60 Low Peaks. Sprankelend clean maar ook een vrij goede scheur.

signsofzodiac
18 juni 2009, 06:42
ALs dit over die van mij gaat, dan is het wel echt 1200 euro, moet eigenlijk 1300 opbrengen maar maakt een keer niet uit, wil er snel vanaf. Maar het is zijn ding niet en dan moet je t niet doen, zeker niet bij zoveel geld! :) Kopen wat je mooi vind jongen!

Nee joh, niet over jou, die EJ heeft een mooie prijs. Ging over een MESA Heartbreaker. Meest bizarre topic op GN in een jaar. Zit nu een slotje op, maar is bijzonder vermakelijk om eens een zinloos uurtje aan te besteden ;). Heet "ik hoop dat dit een geintje is" dacht ik.

Kim Wilson
18 juni 2009, 08:17
Goedenavond;)

Ik dank jullie allen voor de reacties, en heb besloten voor mn nieuwe strat te gaan (degene die ik in mijn eerste post linkte;))

Danku allen:strat::crazyhappy:
Top!

Toch nog even zeuren hoor, maar waarom ben je op deze uitgekomen? Door testen of omdat het een USA is die binnen je budget past? In het laatste geval zou ik toch echt willen adviseren om een AB-test te doen en alles van de muur te trekken wat binnen je budget past. Dat heb ik ook gedaan en heeft behoorlijk verhelderend gewerkt.


Anyhoe, veel plezier met je nieuwe gitaar alvast. En ook met een USA Std doe je geen miskoop. :)

vulvasonic
18 juni 2009, 10:52
In het laatste geval zou ik toch echt willen adviseren om een AB-test te doen en alles uit de muur te trekken wat binnen je op kunt. Dat heb ik ook gedaan en heeft behoorlijk verhelderend gewerkt.


Waarom zou je willen weten hoe een bamischijf smaakt, als je helemaal verzot bent op een kroket? ;)

Daan_B
18 juni 2009, 10:54
Gister met een vriend van me tijdje gejamd.
Ik heb een USA std (3SC) en hij een USA Deluxe (HSS), wat een wereld van verschil!
De Deluxe heeft noiseless elementen, locking tuners, s1 switching en is veeel beter afgewerkt (met name de headstock).
Dus mijn advies, als iemand die een std USA bezit, ga voor de deluxe als het kan!:)

Kim Wilson
18 juni 2009, 11:08
Waarom zou je willen weten hoe een bamischijf smaakt, als je helemaal verzot bent op een kroket? ;)
Omdat het zomaar zou kunnen dat je die bamischijf nóg lekkerder vindt. Zolang je het niet probeert, zul je daar niet achter komen. :)

Hendriks
18 juni 2009, 12:34
Omdat het zomaar zou kunnen dat je die bamischijf nóg lekkerder vindt. Zolang je het niet probeert, zul je daar niet achter komen. :)

Wat de boer niet kent , vreet hij niet.

vinkske
18 juni 2009, 13:38
Ik zie dat je je keus al gemaakt hebt, maar wilde ff uit eigen ervaring zeggen dat die EJ strat he-le-maal geweldig is... Ik heb 'm zelf NIEUW uit Amerika over laten komen, heeft me totaal iets rond de € 1260,- gekost in 2-tone sunburst.

Is een geweldige gitaar voor een geweldige prijs, ook als je hem koopt van die Jay --> custom shop elementen, heeerlijke lichte sound voor slang, humbuckers in de tussenpositie dus ook voor solo goed te gebruiken, check anders ook ff mijn review op dit forum.

Wat je ook koopt: enjoy!

Jay75
18 juni 2009, 13:45
Hey, heb je daar een linkje naartoe? Ik ben wel benieuwd, ben zelf echt meer Gibson/Gretsch speler en heb geen vergelijkings materiaal gehad. Dus waar staat die review, ik kan 'm niet vinden namelijk...