PDA

View Full Version : welk pedaal voor deze leadsound?



Thiez
16 juni 2009, 20:09
http://www.youtube.com/watch?v=QHyDYX2k3dw&NR=1

ik weet het, het is de meest foute band :P
maa op 7 seconden komt er een leadstuk. het is net of hier 2 gitaren spelen.
Is dit te verkrijgen met een pedaal? een octaver of een pitchshifter ofzo? ik doe maar een gok.

Shaggy
16 juni 2009, 20:19
Volgens mij zijn het ook twee partijen. Je kan een harmonizer proberen.

Staon
16 juni 2009, 21:27
Klinkt inderdaad als een harmonizer (Boss PS-5 perhaps?)

Dirk_Hendrik
16 juni 2009, 22:11
Da's te verkrijgen in:
a) een 2e gitarist
b) keihard oefenen op 2-klanken/intervallen spelen.
c) een harmonizer
waarbij je in geval van b) veel respect gaat krijgen voor je spel en c) blikken gaat krijgen van "het is maar een effectapparaatje".

a) en b) hebben dus de voorkeur.

dunnoaname
16 juni 2009, 23:32
Als je 2klanken gaat spelen, gaat het echt niet zo klinken. Op allebei de partijen zit hier namelijk apert distortion. Als je een twee klank speelt met distortion erop blijft er echt niet zo'n smoothe sound over. Als je dit in je eentje gaat doen is een hamronizer/ intelligente pitchshifter toch wel waar je naar op zoek bent.

Bluze
16 juni 2009, 23:51
Wat een gave muziek zeg!
Daar ga ik eens wat meer van opzoeken! :cheerup:

Jimwoud
17 juni 2009, 16:08
Steel Panther!!!! Die gasten zijn steengoed. Alleen wel heel erg gemaakt. Moderne versie van Spinal Tap. Lekker goed gejat allemaal die muziek, maar klinkt wel goed. Ze spelen ook 2 keer in de week in Las Vegas.

edje kadetje
17 juni 2009, 16:52
Als je 2klanken gaat spelen, gaat het echt niet zo klinken. Op allebei de partijen zit hier namelijk apert distortion. Als je een twee klank speelt met distortion erop blijft er echt niet zo'n smoothe sound over. Als je dit in je eentje gaat doen is een hamronizer/ intelligente pitchshifter toch wel waar je naar op zoek bent.

of je moet de snaren apart uitversterken ...

dunnoaname
17 juni 2009, 17:15
Ja, in principe wel, maar snaren apart uitversterken kan voor zover ik weet alleen met die maffe digitale gitaar van gibson, die volgens mij compleet geflopt is.

Ron Houben
17 juni 2009, 20:00
Dit is zo oud als de weg naar Jerusalem. Het zijn twee gitaristen, luister naar bijvoorbeeld Thin Lizzy, die doen het met twee gitaristen,klinkt altijd beter dan welk pedaal dan ook.

Succes,
Ron

edje kadetje
18 juni 2009, 00:51
Ja, in principe wel, maar snaren apart uitversterken kan voor zover ik weet alleen met die maffe digitale gitaar van gibson, die volgens mij compleet geflopt is.


Kan het niet ook met de VG-serie van roland?

En inderdaad - eens met Ron - het beste klinkt het met twee gitaristen.

dunnoaname
18 juni 2009, 09:27
Die VG serie is geen echt gitaargeluid, maar een digitaal signaal dat in het apparaat een synth aanstuurt.
Ik blijf erbij dat het handigst gewoon een pitchshifter is, er zijn er genoeg op de markt die dit kunnen.

Thiez
18 juni 2009, 16:50
uiteraard klinkt het het beste met 2 gitaristen. en ziet er ook het gaafste uit op het podium.
maar ik was benieuwd of dit ook met een pedaal kon. zodat 2e gitarist de achtergrond gitaar kan blijven spelen.
Als je dubbele lead kan spelen zonder effect krijg je zeker wel mijn respect hoor. dat gaat tot op zeker moment misschien goed. maar beetje snelle leadstukken of arpegios krijg je niet gespeelt met 1 gitaar.

Luke-wannabe
18 juni 2009, 17:33
Maar dan gaat het nooit het zelfde klinken omdat de manier hoe je het aanslaat ook meespeelt in hoe het klinkt.