PDA

View Full Version : beginner hulp plz



herrtim1992
16 juni 2009, 19:41
hallo,

ik ben nieuw hier op dit forum :cheerup:

ik wil graag gaan gitaarspelen, ik kan al de eerste 20 seconden van smoke on the water van deep purple op een elektrische van mn broertje en dat vond ik wel vet, en ik wil wonderwall van oasis kunnen spelen!!

ik zoek een goede beginnersgitaar, akoestisch heeft de voorkeur omdat ik niet zo veel zin heb om een versterker etc. mee te slepen als ik bij vrienden ga spelen.

ik heb wat gegoogled en kwam op deze gitaar uit:

http://www.antoriaguitars.com/50-0-Tennesee.html

ik weet niet of dit een goede is, maar ik denk zelf van wel, ik zou jullie mening hierover willen horen, en eventuele alternatieven, mijn budget is 100-150 euro ongeveer, mag ook minder en beetje meer, als het maar een heel goede en makkelijk te bespelen gitaar is.

owja, wat voor dingen komen er nog bij buiten de gitaar zelf, rugzak lijkt me logisch, maar verder?

Git Aar
16 juni 2009, 20:45
Misschien kan je beter naar een goede gitaarwinkel. Daar hebben ze prima starters pakketten, en goed advies.

Daarbij wil ik je aanraden gewoon in een lesgroep te beginnen bij de plaatstelijke muziekschool. Dat is leuk, leerzaam en goedkoop.
Na een jaartje les kan je straks spelen wat je wil. Daar heb je meer aan dan weken oefenen op 1 nummer.

herrtim1992
16 juni 2009, 21:58
ik heb al bij de muziekschool hier gekeken, daar moet je eerst allemaal "saaie" dingen leren zoals noten lezen en geschiedenis van muziek, als "basisvorming", maar ik wil gewoon lekker spelen en niet eerst 2 maanden "leren'' om dan eindelijk wat gitaar te spelen.

Mcgryphon
16 juni 2009, 22:43
ik heb al bij de muziekschool hier gekeken, daar moet je eerst allemaal "saaie" dingen leren zoals noten lezen en geschiedenis van muziek, als "basisvorming", maar ik wil gewoon lekker spelen en niet eerst 2 maanden "leren'' om dan eindelijk wat gitaar te spelen.

Wat dacht je van gewoon gitaarles en zeggen: fuck dat notenlezen en muziektheoriediploma's, ik wil met tabs overweg kunnen, leren spelen, en de pentatonische ladders e.d. komen later...?

herrtim1992
16 juni 2009, 22:53
ik vond het zelf ook saai wat ik daar hoorde... ik denk dat er meerdere mensen op die manier gewoon nooit begonnen zijn aan gitaarspelen...

dus het beste kan ik naareen gitaarshop gaanvoor info? ik woon in regio Eindhoven, weten jullie daar een goede winkel met veel keus, en waar ik eventueel ook een goed do it yourselve lesboek kan kopen??

Git Aar
17 juni 2009, 18:55
Wat dacht je van gewoon gitaarles en zeggen: fuck dat notenlezen en muziektheoriediploma's, ik wil met tabs overweg kunnen, leren spelen, en de pentatonische ladders e.d. komen later...?

Op een muziekschool? Dacht het niet.

Ik vermoed dat er zelfs voor priveles maar weinig mensen zijn die zo les willen geven.

craftergirl
17 juni 2009, 19:12
Je hebt de Feedback winkel in Eindhoven:

http://www.feedback.nl/?id=38&f=&a=0&pag=5

Die hebben veel keuze en ook guitarking in Boekel heeft mooie gitaren en zeker een goed advies:

http://www.guitarking.nl/index.php?homepage_nl

Wat je nog meer nodig hebt om te starten:
Plectrums :speed: en een capo.

Succes! :noob: